Inbjudan Digital Träningstävling
Moderatorer: potatiskastare, Kari Lindström
-
Hej!
Som ny till pistolskyttet har jag inte haft möjlighet att komma ut och tävla pga rådande omständigheter. För att höja motivationen och få tillfälle att känna av lite tävlingspress tar jag därför initiativ till att starta en digital träningstävling i precision i c-vapen.
Tävlingen är öppen för alla intresserade och är uppdelad månadsvis - varje månad är en ny omgång. I slutet av varje månad rapporterar man in sitt bästa resultat (sex serier i rad) till digitaltraningstavling@gmail.com och resultaten sammanställs i ett google-dokument (länk nedan).
Resultat skickas in senast midnatt den sista i varje månad till digitaltraningstavling@gmail.com. Man skickar in ett (1) resultat per månad i formatet:
Namn Pistolklubbsnamn Klass Serier
Exempel:
Karl Karlsson Holmens SK 2 45 46 47 42 43 44
Resultatlistan för månaden kommer inte att uppdateras för att du skickar in fler resultat. Sena inskickningar kommer troligtvis inte att inkluderas.
Tävlingen har inget bestämt slut och löper på om och så länge det finns intresse.
Det här sker ideellt och har ingen koppling till något företag/organisation.
Kommentera nedan för frågor eller maila direkt till digitaltraningstavling@gmail.com.
Länk till dokumentet där det finns mer info https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing
Hej!
Som ny till pistolskyttet har jag inte haft möjlighet att komma ut och tävla pga rådande omständigheter. För att höja motivationen och få tillfälle att känna av lite tävlingspress tar jag därför initiativ till att starta en digital träningstävling i precision i c-vapen.
Tävlingen är öppen för alla intresserade och är uppdelad månadsvis - varje månad är en ny omgång. I slutet av varje månad rapporterar man in sitt bästa resultat (sex serier i rad) till digitaltraningstavling@gmail.com och resultaten sammanställs i ett google-dokument (länk nedan).
Resultat skickas in senast midnatt den sista i varje månad till digitaltraningstavling@gmail.com. Man skickar in ett (1) resultat per månad i formatet:
Namn Pistolklubbsnamn Klass Serier
Exempel:
Karl Karlsson Holmens SK 2 45 46 47 42 43 44
Resultatlistan för månaden kommer inte att uppdateras för att du skickar in fler resultat. Sena inskickningar kommer troligtvis inte att inkluderas.
Tävlingen har inget bestämt slut och löper på om och så länge det finns intresse.
Det här sker ideellt och har ingen koppling till något företag/organisation.
Kommentera nedan för frågor eller maila direkt till digitaltraningstavling@gmail.com.
Länk till dokumentet där det finns mer info https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing
Senast redigerad av 4 KorpKorp, redigerad totalt 25 gång.
-
Re: Inbjudan Digital Träningstävling
Utmärkt initiativ!
Visar det sig vara poppis kan vi snacka med pistolskytteförbundet om att ha det mer officiellt och samlat på en riktig hemsida?
Visar det sig vara poppis kan vi snacka med pistolskytteförbundet om att ha det mer officiellt och samlat på en riktig hemsida?
-
Inte omöjligt men det är utanför min förmåga. Jag har redan föreslagit idén för dem men fick inget napp så nu tar jag tag i det själv.
- Snow
Kul initiativ!
Kan den inte vara vapengruppsoberoende, så man kan skjuta det vapen man håller
kärast
Kan den inte vara vapengruppsoberoende, så man kan skjuta det vapen man håller
kärast

-
Det blir lite missvisande tänker jag men jag kan ju inte kontrollera vad du skjuter med. När min egen A-pang trillar in kanske det blir mer motiverat att starta en separat tävling för grov kaliber

-
Vad absolut chockerande att förbundet nonchalerar sina medlemmar.
Verkar vara poppis ganska oavsett förbund att totalignorera medlemmarna och satsa förbundets tid på idiotier.
Jag är tekniskt kunnig och kan ställa upp med hemsida och programmering om det önskas.
-
Mycket bra initiativ!
-
-
Jag kanske närmade mig dem på fel sätt. Någon har redan föreslagit shootnscoreit men jag kör det här så länge. Jag vet att det finns folk som är törstiga på tävling men det är svårt att avgöra hur det här kommer att gå. Kan bli noll deltagare, kan bli hundra.
- Snow
-
Klurar på om man skulle göra en A+B-klass med. Är väl inte så mycket mer jobb.
-
Nu fick jag dig att damma av 22:an. Smygöppnar för en A+B-klass nu i april men det kanske blir mer aktuellt i maj.
- Max Charge
Kul .. men jag väntar på grovt. Skjuter bara A och B i precision
-
Haka på nu i maj då. Du kan tävla mot snow. Det blir en A+B-klass där man får ange A1, A2 osv.Max Charge skrev: ↑26 apr 2021, 11:17 Kul .. men jag väntar på grovt. Skjuter bara A och B i precision
-
Hur fungerar klassuppdelningen? vad är klass 2?
Är alla korpar samma person för övrigt? förvirrande!
Är alla korpar samma person för övrigt? förvirrande!
- Max Charge
Jag drar iväg några serier med revolvern i morgon så är jag med.. 

-

Klasserna tänker jag såhär:
Klassindelning: För att få rättvisa förutsättningar är skyttarna uppdelade i olika klasser allt efter skyttskompetens:
Klass 1: Nybörjare och de som inte erhållit Guldmärket
Klass 2: De som inte längre är klass 1, men inte uppfyllt kraven för Klass 3
Klass 3: Riksmästare. Om man uppnått ett visst antal poäng under föregående år. Krav för deltagande i SM.
Junior: Person som fyller 20 år under året, eller är yngre. Gäller bara Vapengrupp C
Dam: Damer som tävlar i vapengrupp C. Damer delas även in i klass 1, 2 och 3, med något lägre krav på Klass 3.
Veteraner Yngre: Personer som fyller 60 år under innevarande år eller är äldre.
Veteran Äldre: Personer som fyller 70 år under innevarande år eller är äldre.
-
Bra där!Max Charge skrev: ↑26 apr 2021, 16:14 Jag drar iväg några serier med revolvern i morgon så är jag med..![]()
-
Uppdatering
Tre dagar kvar på april-omgången av tävlingen. Tre resultat har kommit in. Jag hoppas att det är ett helt gäng som försöker klämma in en sista omgång på banan innan tiden går ut. Det kanske också är ett gäng som väntar på majtävlingen.
En lista för grövre kalibrar har tillkommit som en A+B+R-grupp. Hittills hamnar alla på samma lista men man får ange vapentyp så det framgår vem som skjuter vad.
Listorna kommer att uppdateras löpande, allteftersom resultaten trillar in. Rimligtvis kommer flest resultat in i slutet av varje månad som tävlingen pågår så det kan se lite dött ut i början. Men det är bara lugnet före stormen, eller?
Jag har fått bra feedback kring smått och stort och det sker en viss utveckling löpande. Pistolskytten har engagerat sig och kommer med många bra tips.
Resultat skickas in till digitaltraningstavling@gmail.com och kan beskådas här https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... I0i5w/edit
En lista för grövre kalibrar har tillkommit som en A+B+R-grupp. Hittills hamnar alla på samma lista men man får ange vapentyp så det framgår vem som skjuter vad.
Listorna kommer att uppdateras löpande, allteftersom resultaten trillar in. Rimligtvis kommer flest resultat in i slutet av varje månad som tävlingen pågår så det kan se lite dött ut i början. Men det är bara lugnet före stormen, eller?
Jag har fått bra feedback kring smått och stort och det sker en viss utveckling löpande. Pistolskytten har engagerat sig och kommer med många bra tips.
Resultat skickas in till digitaltraningstavling@gmail.com och kan beskådas här https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... I0i5w/edit
-
Vore kul om man även kunde se vilka vapen folk skjuter med. Kan man lägga till det i formuläret tror du?