Sig Sauer X-five Supermatch

Moderatorer: potatiskastare, Kari Lindström

thompalompa

Sig Sauer X-five Supermatch

Inlägg av thompalompa »

Har kikat på en ny Sig Sauer X-five Supermatch och tycker den känns riktigt, riktigt fin. Men, som bekant(?) har ju Sig Sauer klappat igen sin tyska fabrik där pistolerna tillverkats, vilket stökar till det lite grand. Vågar man köpa en dylik med tanke på reservdelar och tillbehör? Jag har försökt luska vad som kommer att hända, men det verkar inte som någon handlare har någon information att ge. Vad tror ni, är risken att man köper grisen i säcken?

/T
Blaser R93 Luxus .308w, Zeiss Varipoint 2.5-10x50 iCT
Beretta 686 Silver Pigeon S Lyx cal. 12
Ruger PCC, Holosun 510c
Beställd: Walther SSP-E Red Devil Meister Manufaktur
Win94

Re: Sig Sauer X-five Supermatch

Inlägg av Win94 »

Jag stod inför samma tankar för ca en månad sen. Dock inte i din prisklass utan en vanlig p226s.

Jag köpte en p226 s i stål som är bland dom sista som gick av bandet i Tyskland innan dom helt gick över till mk25 modellen i USA. Jag killgissar nu bara. Men jag har svårt att tro att Sig Sauer inte börjar producera antingen nya modeller på x serien. Men framför allt så tror jag att de kommer finnas delar /reservdelar länge till. Sen tror jag så att värdet kommer att stå sig bra då det inte kommer gå att köpa några nya tysktillverkade möjligen gå upp med tiden. Så brukar det va när klassiker försvinner på ny marknaden.
Husqvarna probably the best rifle in the world