Nybörjar hjälp

Moderatorer: potatiskastare, Kari Lindström

Användarvisningsbild
Ogster2
Been thanked: 21 times

Re: Nybörjar hjälp

Inlägg av Ogster2 »

Uppdatering:

Har blivit några 45:or men överlag har det gått rätt dåligt vid dom senaste träningstillfällena, tappar många skott neråt höger av nån anledning..

Har varit iväg och campat med lillgrabben och då kunde jag inte låta luftpistolen ligga hemma, blev drygt 400skott på två dagar :)

Så inför dagens träning var jag rätt taggad
(Sista tillfället innan sommar uppehåll), blev två 45:or och helt plötsligt så kom en 49:a så nu är äntligen guldserierna klara :) :) :)

Nu ska jag bara försöka hitta en Pardini SP22 i nyskick med Mediumkolv till ett lågt pris...

Användarvisningsbild
Snow
Has thanked: 5 times

Inlägg av Snow »

Ogster2 skrev:
05 jul 2020, 15:45
Uppdatering:

Har blivit några 45:or men överlag har det gått rätt dåligt vid dom senaste träningstillfällena, tappar många skott neråt höger av nån anledning..

Har varit iväg och campat med lillgrabben och då kunde jag inte låta luftpistolen ligga hemma, blev drygt 400skott på två dagar :)

Så inför dagens träning var jag rätt taggad
(Sista tillfället innan sommar uppehåll), blev två 45:or och helt plötsligt så kom en 49:a så nu är äntligen guldserierna klara :) :) :)

Nu ska jag bara försöka hitta en Pardini SP22 i nyskick med Mediumkolv till ett lågt pris...
Grattis! :wink:
Nu kommer det kanske bli enklare, nu när du inte jagar guldserier

Användarvisningsbild
Ogster2

Inlägg av Ogster2 »

Jaha då var man pistolägare :)

Hade en otrolig tur att få tag i en 3år gammal picka som knappt blivit inskjuten BildBildBild

Bild

Användarvisningsbild
Pistolskytten
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Inlägg av Pistolskytten »

Grattis! Ser fin ut. Hoppas den bjuder dig på många fina trevliga serier framöver!
Läs mer om pistolskytte på pistolskytten.com

Fält
Has thanked: 8 times
Been thanked: 16 times

Inlägg av Fält »

Ogster2 skrev:
09 sep 2020, 22:04
Jaha då var man pistolägare :)

Hade en otrolig tur att få tag i en 3år gammal picka som knappt blivit inskjuten BildBildBild

Bild
Kul att du hittade en Pardini! När du sade att du ville hitta en begagnad så tänkte jag att det nog blir svårt.

Användarvisningsbild
Ogster2

Inlägg av Ogster2 »

Pistolskytten skrev:Grattis! Ser fin ut. Hoppas den bjuder dig på många fina trevliga serier framöver!
Tackar, jodå den kommer säkert hjälpa mig vingla in några tior :)

Fält skrev: Kul att du hittade en Pardini! När du sade att du ville hitta en begagnad så tänkte jag att det nog blir svårt.
Det var inte så svårt faktiskt, svårare dock att göra affär utan krånglande säljare som efter att man kommit överens om affär ändrar till budgivning då nån annan bjudit över...
Aldrig varit med om så många konstigheter vad gäller vapenaffärer förut.

Dock så var det en väldigt krångelfri affär med den jag köpte, säljaren var rak och trevlig och väldigt noga med vem/hur jag var.

1185st skott har den gott så skicket är så nära ny man kan komma, fick den även till ett väldigt förmånligt pris :)

Kimpan
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Inlägg av Kimpan »

Grattis!

Hur gjorde ni med betalning i väntan på licensansökan?

Användarvisningsbild
Ogster2

Inlägg av Ogster2 »

Kimpan skrev:Grattis!

Hur gjorde ni med betalning i väntan på licensansökan?
Jag frågade om handpenning och han tyckte 5% var lagom.
(Iofs så Swichade jag en summa som gjorde slutbetalningen enklare men det är en annan sak.

Jag hade sökt inköpstillstånd redan i juli så det gick ca 10dar från hsndpenning till affär.

Brakbrakaren
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Inlägg av Brakbrakaren »

Du har fått tag i en mycket bra pistol, om inte den bästa. Bra val, ger en enklare start av karriären.

Användarvisningsbild
Ogster2

Inlägg av Ogster2 »

Nu har jag pillat isär den, rengjort allt, oljat handtaget, ställt trycket ordentligt plus att den numera träffar där jag vill så vi börjar nu bli kompisar.

På söndagsträningen (resultat räknas bara om nån kan verifiera dom) så gick det sjukt bra, antagligen inte bra för många här men för mig som tragglat från Februari till Juli för att få ihop 3st guldserier totalt så är det bra.

Sköt 10st serier varav 4st guld och 6st silver BildBildBild

45
48
46
45
42
46
41
46
44
41

Som sämsta skott hade jag 4st 7:or på alla 10st serier vilket är ett under, förut har jag ofta tappat några skott rejält...

Bild

Brakbrakaren
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Inlägg av Brakbrakaren »

Grattis!
Bra grejer ger rätt förutsättningar -> snabb utveckling ->roligare att träna-> ännu högre resultat. Ger exponentiell utvecklingskurva.

Men det förstår inte Ruger-skyttarna :lol: