Åtelkameratråden

Moderatorer: taxen, Fritz Kraut

Tulle

Re: Åtelkameratråden

Inlägg av Tulle »

GAWA skrev: 08 okt 2022, 15:25 Hej
fungerar Halebop ihop med EUOVISION 565 och gmail?
Hat lagt in 16 siffrigt app lösen på gmail men får ändå inga mail
Använder port 465
halebop.telia.se är satt som APN

SIM kortet är helt nytt med laddad data på.
Kan kortet vara för nytt för kameran(UM565), står Telia och har täckning?
Det strula för mig oxå tills jag fyllde i smtp.gmail.com i fältet för server.
GAWA

Inlägg av GAWA »

Tack så mycket, då testar vi det
Stöllanita

Inlägg av Stöllanita »

Någon i denna tråden som är ägare till en Keepguard KG895 som kanske kan hjälpa mig få ordning på skiten?
Funkade klockrent i början och uppdaterade via appen en gång, efter det skickade den bilder i perioder och ibland inte alls. Nu senaste 2 månaderna har den gett upp att skicka totalt. Finns surf på sim-kortet och alla övriga inställningar är enligt boken. Uppdaterade den även via datorn senast i veckan då det kommit ytterligare en ny, men det hjälpte inte ett jävla skit. Någon vänlig själ?
:evil:
Hitwalker

Inlägg av Hitwalker »

Någon som kan Scout Gard 500 serien konfigurationen till GPRS med telia kort och som funkar i dagens läge?
Blaser R.8

Inlägg av Blaser R.8 »

Tjena.
Är det någon som har inställningar för en sg550
Med Telenor sim
22lr-.45
Mitt

Inlägg av Mitt »

Ni som har billiga sim till åtelkamerorna, vad kör ni med? Vi har ett par kameror som vi kör med hyltesim nu men jag hittar inget som känns mer prisvärt än deras sim.
NiKKEE

Inlägg av NiKKEE »

Kör med 1nce men kräver företag för att beställa.
Naturen är vår att förvalta och inte förstöra.
Linde

Inlägg av Linde »

Jag kör med Bolyguard från hylte med Molnus. Köpte deras paket med externt batteri. Vet ni hur lågt jag kan låta spänningen gå innan jag slutar få bra bilder dygnet runt?
Spänningen är nu på 5,7volt efter en 6 veckor.
Whitebeard86

Inlägg av Whitebeard86 »

Har en reolink go plus som skickar notiser nästan oavbrutet oavsett hur lågt jag ställer ner känsligheten på PIR.
Någon som haft liknande problem?
Såfort jag öppnar kameran i appen för att kolla läget så börjar den skicka notiser efteråt. 20st ca. Detta äter såklart upp allt batteri trots solcellsladdningen som ärligt talat inte duger nånting till.

Finns någon i detta forum som har en idé vad man kan göra?
Användarvisningsbild
Canta

Inlägg av Canta »

Kanske nåt löv som fladdrar framför kameran som man inte tänker på el träd som gungar. Brukar skippa notiser dvs ställa bort för är väl mest för att kunna sticka iväg på studs för att haffa tjuven el grisen. Räcker bra att vittja på morgonen efter i appen för mig. Viktigast tidpunkt o storleken på besökarna (grisar alltså, inte tjuvar).

Har inte solcell för vill ju ändå besöka kamerastället var 14:e dag el så för att kolla spår el ändra kameravinkel. Byter då batteri på 5 sek.
Whitebeard86

Inlägg av Whitebeard86 »

Okej bra input. Jag har solcell, laddar en gång i veckan ändå.. haha Värdelöst. Men jag ominstallerade kameran nu och den verkar ha lugnat sig .. Nu slipper jag 2 notiser per minut för att det snöar
Whitebeard86

Inlägg av Whitebeard86 »

En liten fundering bara, även om jag inte har aviseringar på så kommer ju kameran fota snö hela natten oavsett. Därmed kommer ju batteriet vara slut på nåt dygn ändå?
Krillefal

Inlägg av Krillefal »

Whitebeard86 skrev: 12 dec 2022, 18:19 Har en reolink go plus som skickar notiser nästan oavbrutet oavsett hur lågt jag ställer ner känsligheten på PIR.
Såfort jag öppnar kameran i appen för att kolla läget så börjar den skicka notiser efteråt. 20st ca. Detta äter såklart upp allt batteri trots solcellsladdningen som ärligt talat inte duger nånting till.

Jag hittade detta i ett test av GO PT PLUS:

Motion Performance
This camera features smart object detection like all the recent Reolink cameras. It is not the best overall object detection I have used across brands, but it still makes a massive difference when it comes to finding events.

The sensitivity is set to high in its default state, and the false alarm setting is toggled off. Therefore you should be able to dial in the settings to your requirements.

Even with a lot of events triggered, it is easy to narrow things down by removing the motion alerts and filtering them out by humans only.
ringen

Inlägg av ringen »

Whitebeard86 skrev: 12 dec 2022, 18:19 Har en reolink go plus som skickar notiser nästan oavbrutet oavsett hur lågt jag ställer ner känsligheten på PIR.

Tryck i minska falsklarm knappen i pirinställningarna så lär den sig efter ett tag
Whitebeard86

Inlägg av Whitebeard86 »

Jo jag har provat den knappen men tycker inte det hjälpt något. Den är nu reklamerad. Får se om det blir en ny eller vad som händer.
Räven får ju lite andrum iaf.
Johannes90

Inlägg av Johannes90 »

Hunter åtelkamera Claud . Kan inte begära bild helt plötsligt . Står i appen att kommandot är lyckat men kommer ingen bild . Funkade innan de blev kallt Haha .
NiKKEE

Inlägg av NiKKEE »

Johannes90 skrev: 20 dec 2022, 00:40 Hunter åtelkamera Claud . Kan inte begära bild helt plötsligt . Står i appen att kommandot är lyckat men kommer ingen bild . Funkade innan de blev kallt Haha .
Alkaliska batterier?
Naturen är vår att förvalta och inte förstöra.
Johannes90

Inlägg av Johannes90 »

NiKKEE skrev: 20 dec 2022, 10:44
Johannes90 skrev: 20 dec 2022, 00:40 Hunter åtelkamera Claud . Kan inte begära bild helt plötsligt . Står i appen att kommandot är lyckat men kommer ingen bild . Funkade innan de blev kallt Haha .
Alkaliska batterier?
Ja men väntar på en kabel så ska den köras på 230volt från garaget . Men batterierna är nya å den visar 100% full batteri
Användarvisningsbild
Shoot_Equip

Campark

Inlägg av Shoot_Equip »

Vet någon möjligtvis om man kan köpa Campark åtelkameror i Sverige eller EU, vore roligt att slippa tull och moms på t.ex. denna:
https://www.campark.net/collections/wir ... ght-vision
Wilden från Gävle

Inlägg av Wilden från Gävle »

Hej min Hunter supreme 4G hänger sig vid start. Kommer inte längre än hit. Se bildBild

Skickat från min Pixel 6 Pro via Tapatalk