Vilken midjeväska?

Moderatorer: taxen, Fritz Kraut

Användarvisningsbild
jdrotz

Re: Vilken midjeväska?

Inlägg av jdrotz »

gandhi skrev:Jag har Klättermusens Fimmafäng 2.0. Den går även att fästa på Klättermusens ryggsäckar som ett extrafack på utsidan vilket funkar utmärkt på min Klättermusen Gungner 40 l.
https://www.youtube.com/watch?v=lRcGqdOO8dA" onclick="window.open(this.href);return false;

Går bra att bära som en axelväska:
Bild
Ska prova denna. Hittade den för endast 630 spänn hos Malmö outdoor som hade utförsäljning. Jag tror jag tog den sista.
Smärta är endast vekhet som lämnar kroppen
Användarvisningsbild
Giobbi

Inlägg av Giobbi »

Jag har den också, som casual manbag. Tänkt som jaktmidje men föll på för att den bara har ett fack samt väldigt långsmal. Ville ha fack för flaska, patron etc. Den är ganska smidig faktisk men det nya spännet går mig på nerverna ibland.
Söker Topp/ Älg/Varg/Lo/Björn/Järvjakt. Inte nödvändigtvis jakt utan också deltagande, hjälpreda, filmare - ute efter upplevelsen och miljön i första hand.
Användarvisningsbild
jdrotz

Inlägg av jdrotz »

Giobbi skrev:Jag har den också, som casual manbag. Tänkt som jaktmidje men föll på för att den bara har ett fack samt väldigt långsmal. Ville ha fack för flaska, patron etc. Den är ganska smidig faktisk men det nya spännet går mig på nerverna ibland.
Fick hem min nu och hitills verkar det lovande, extra kul då jag fick riktigt bra pris på den också. Andas kvalitet, precis som Klättermusen brukar göra. Blir nog bra de gånger man inte ids släpa med sig hela ryggsäcken eller skall göra enklare utflykter. Kan vara något att ha på eftersök.
Användarvisningsbild
Fritz Kraut
Moderator

Inlägg av Fritz Kraut »

Om jag inte har ryggsäck alternerar jag mellan en fågeljaktsväska, alltså en axelremsväska. och ett midjebälte från Lundhags. Det är nog lite dyrare men håller bra kvalitet.

Fågeljaktsväskan: http://www.activeoutfit.se/sv/axelvaska ... 05719.html" onclick="window.open(this.href);return false; (Köpte för halva priset på Ebay.co.uk)

Midjeväskan: https://www.lundhags.se/Produkter/Ryggs ... eskor/T-7/(color" onclick="window.open(this.href);return false;)/900

F.
Månan i tystheet går sin gång, och achtar ey Hund-glafs.
Så gör en last-lös man, som ährliga lefwer i stillo;
leer åt gabbara-gläntz; och klaffare-tunga förachtar.
Användarvisningsbild
Giobbi

Inlägg av Giobbi »

Tips på en fin, enkel lädervariant? Letar...
Söker Topp/ Älg/Varg/Lo/Björn/Järvjakt. Inte nödvändigtvis jakt utan också deltagande, hjälpreda, filmare - ute efter upplevelsen och miljön i första hand.
Användarvisningsbild
micke w

Inlägg av micke w »

Jag har en midjeväska i skinn från Cress. Har även skinnbyxor från dom, är väl inte billigast på marknaden men bra grejer.
Användarvisningsbild
jdrotz

Inlägg av jdrotz »

micke w skrev:Jag har en midjeväska i skinn från Cress. Har även skinnbyxor från dom, är väl inte billigast på marknaden men bra grejer.
Var köper man Cress? Googlade lite, men hittade bara deras egen hemsida, vilken inte verkar funka.
Användarvisningsbild
micke w

Inlägg av micke w »

Ja köpte från hemsidan, men det är många år sen. sen så va dom alltid på Fäviken . Kanske dom är på Västgårds mässa nu för tiden.
Användarvisningsbild
jdrotz

Inlägg av jdrotz »

Körde en offroad-tur i skogen med cykeln idag. Packade min Fimmafäng 2.0 drygt halvfull, hade en fylld vattenflaska på 0,8 liter, nycklar, mobil och plånbok. Hade väskan runt midjan och glömde snabbt bort att den satt där när jag cyklade iväg. Bältesfästet och justeringarna var lätta att hantera. Väskan känns överlag rymlig men ändå smidig.

Jag har alltid kört med mindre ryggsäckar tidigare, detta kan dock bli en favorit. Riktigt smidigt, enkelt och skönt med midjeväska. Man slipper dessutom svetten mot ryggen som en ryggsäck ger.
Bild
Användarvisningsbild
Giobbi

Inlägg av Giobbi »

Jdrotz - testa ha den som axelväska, dvs rem snett tvärs över bröstet. Så använder jag den numera, som manbag, suveränt.
Användarvisningsbild
jdrotz

Inlägg av jdrotz »

Giobbi skrev:Jdrotz - testa ha den som axelväska, dvs rem snett tvärs över bröstet. Så använder jag den numera, som manbag, suveränt.
Tack för tipset :-). Skall provas. Tycker dock det funkar bra runt midjan. Ser ju iofs lite mindre "gubbigt" ut att ha den på ryggen kanske? :-). Jag har en hel del ryggsvett, därför undviker jag gärna ryggen om det går.
Bäver

Inlägg av Bäver »

Bergans.