Jaktbutiker. Bästa/Sämsta

Moderatorer: taxen, Fritz Kraut

Användarvisningsbild
Diddas

Re: Jaktbutiker. Bästa/Sämsta

Inlägg av Diddas »

Inte omöjligt, känns som en enmans nätbutik.
Värdesätt dina dagar i skogen, i slutet har de varit för få.
PLK

Inlägg av PLK »

Jakt och trofe i Boliden, har handlat där en gång för längesedan och nu var det dags igen, köpte ett vapen och lämnade in skinn för beredning. Väldigt trevligt bemötande och service! Inte alltid uttråkade barn som släpas med till diverse jaktbutiker bli uppmärksammade av personalen och får lite godis... Sånt uppskattar jag!
Användarvisningsbild
Faidros

Inlägg av Faidros »

Fritid å Vildmark får ett plus igen från mig.

Behövde även lite delar till mina Winchester 70,
mailade Tyrefors, snabba svar och leverans direkt!
Guldstjärna för det!
------------------
H&H och Rigby
Ny jägare

Inlägg av Ny jägare »

Har inte orkat läsa genom all 130(!) sidor, så butiken är säkert nämnd tidigare men är värd att nämnas igen....

JG Jakt i Sävedalen! Ligger strax utanför Göteborg och är en ganska liten, familjär butik, men med ett stort och framförallt varierande utbud och vettiga priser (köpte ett Zeiss original objektivskydd där häromsistens och det visade sig att de låg 300-400kr lägre än någon annan jag kunde hitta på nätet, inklusive de stora drakarna).

Har det mesta och finns det inte så löser de det. Sen en bonus att det är löjligt go, och kompetent, personal gör ju inte saken sämre! Ni vet, en sån där butik där man åker dit för att köpa en låda ammo, fast man kanske inte behöver, men för att tjöta vapen, jakt etc. en stund.

Väl värt en omväg!
Användarvisningsbild
Diddas

Inlägg av Diddas »

Jakt & Vildmark.se som jag skrev om ovan är nog det sämsta jag råkat på hittills.

Ringarna jag beställde fanns inte i lager trots att sidan sa det, och istället för att meddela detta är de tysta och väntar in en leverans till dem som dessutom är försenad.

Nu tre veckor efter köp avbokade jag ringarna och tog mitt köp till en pålitlig butik.

Helt oacceptabelt, kommer aldrig handla där.
Värdesätt dina dagar i skogen, i slutet har de varit för få.
stugan

Inlägg av stugan »

Har bara positivt att säga om jpvapen (Jon Persson).

Fått bra bemötande i samtliga frågor, snabb leverans och bra priser. Kommer fortsätta handla därifrån 👍
PLK

Inlägg av PLK »

Jag och kollegan hade lite tid att slå ihjäl innan vi for upp till norr igen och passade på att åka inom widforss vid Arlanda, otroligt trevligt bemötande... Och en massa roliga vapen som finns eller kommer på auktion.
paramedic77

Inlägg av paramedic77 »

Måste slå ett slag för hur usel service man får av Brownells.se.

Beställde två saker för tre månader sedan. Båda fanns i lager. Första prylen skickades efter drygt en vecka och landade hos mig efter ytterligare två, medan den andra tog lite mer tid på sig...

Jag mailade dem efter precis en månad eftersom inget hänt. Tog ett par veckor innan jag fick svar där de i det närmaste antydde att jag skulle vara glad att jag fått hälften av grejerna. De påstod även att den andra bara var ett par dagar bort...
Efter ytterligare några veckor skickade jag ett nytt mail där jag efterlyst mina grejer. Detta fick jag aldrig något svar på. Däremot fick jag notis om att paketet var registrerat hos Postmord. Detta var den 8/8. Idag kunde jag hämta ut den.

Ok, de har mycket grejer men servicen suger!

Kommer verkligen dra mig för att handla där igen.
Tikka T3X CTR 308w GRS Bifrost, Stalon X108
Remington 1100
Pulsar Axion 2 XQ35PRO
Mikke

Inlägg av Mikke »

Är dagens Brownells.se fortfarande en efterföljare till Nilsson Import -> Midway Sverige -> Brownells.se eller har de bytt ägare/"operatörer" på senare år?
/Mikke
Användarvisningsbild
Suhl

Inlägg av Suhl »

På den tiden det var Midway lärde jag mig att det enda sättet att få något resultat var att tala med P och jag lyckades med tiden få hennes direktnummer.

Det är oklart för mig om hon verkligen är den som driver Brownells nu, eller om hon bara frontar för den som drev Midway. Bolaget som drev Midway gick i konkurs tror jag.

Undrar om Midway USA är medvetna om att de nu som Brownells använder en mailinglista med adresser de samlade in under tiden som Midway Sverige?
Brandolini's law: The amount of energy needed to refute bullshit is an order of magnitude bigger than that needed to produce it.

Skicka gärna email till: suhl.robsoft(at)gmail.com
Användarvisningsbild
Ålandsjanne

Inlägg av Ålandsjanne »

Jag besökte Sunes Jakt & vapen (Åland) som absolut sista man som lämnade butiken idag när han slog fast efter 40 år i branshen han sålde mycket pipor och vapen till Sverige tidigare och även förmedlade pipbyten och annat till Jan Stenroos.
Säkert känd i bänkskyttekretsar.
MVH Ålandsjanne
J.Tännström

Inlägg av J.Tännström »

Ålandsjanne skrev: 30 aug 2024, 16:51 Jag besökte Sunes Jakt & vapen (Åland) som absolut sista man som lämnade butiken idag när han slog fast efter 40 år i branshen han sålde mycket pipor och vapen till Sverige tidigare och även förmedlade pipbyten och annat till Jan Stenroos.
Säkert känd i bänkskyttekretsar.
MVH Ålandsjanne
En epok i graven
"Är det inte en Weimaraner är det bara en hund"
Ezzen

Inlägg av Ezzen »

Kjof.se

beställde Rusan adapter, direkt från dem och återkom så fort den kom till dem.
Super smidigt och god upplevelse återigen att handla från Kjof.se
Carl Gustaf 1900 Special.30-06 Rizzini BR110 cal.12
Sauer 404 Synchro XT 6,5x55 Husqvarna M/51 cal.12
CZ 457 .22lr
kalsonghammare

Inlägg av kalsonghammare »

Måste hylla Prosafe, tillverkare av vapenskåp. Jag har en av deras modeller och saknade en skruv till handtagsinfästningen. Jag ringde deras lageransvarige som utan kostnad skickade tre nya skruvar, hade dem hemma på ett par dagar. Oerhört bra service!
A change is inevitable, do you adapt or go extinct?
Användarvisningsbild
Mr X

Inlägg av Mr X »

Måste ge en stor DUNK till Walter Borg, oerhört bra service och snabba mail svar, dessutom snabba att skick

Skickat från min Pixel 8 Pro via Tapatalk

Mr Merkel

Inlägg av Mr Merkel »

Jp vapen , Jon Persson har jag köpt lite grejer av och det har fungerat bra .

Torsbohandels har också funkat med väldigt bra priser på inbytta vapen i jämförelse med andra .
Medlem i N.T.K NioTreKlubben
Användarvisningsbild
hinkraka

Inlägg av hinkraka »

Mr Merkel skrev: 11 nov 2024, 09:39 Jp vapen , Jon Persson har jag köpt lite grejer av och det har fungerat bra .

Torsbohandels har också funkat med väldigt bra priser på inbytta vapen i jämförelse med andra .
Även jag har väldigt bra erfarenhet av JPs
E-mail på internet skrivs med fördel ut som "adress (at) domän . xxx" istället för "adress@domän.xxx" för att undvika att åka på spam.

Kom ihåg, poster i köp/sälj/bytes raderas inte. Uppdatera bara rubriken när du löst ditt behov. 8)
Användarvisningsbild
Faidros

Inlägg av Faidros »

Har haft väldigt bra kontakt med Torsbo nu.
Allt flöt på fint och snabbt via mail.
Bra pris på inbytet också, stor skillnad mot andra.
------------------
H&H och Rigby
ctrl

Inlägg av ctrl »

Photax, snacka om snabba leveranser! :mrgreen:

Igår vid 11 tiden på förmiddagen beställde jag för andra gången varor därifrån (tripod, arca-fäste). Nu ca. 25 timmar senare kom beskedet att varorna finns att hämta på utlämningsstället. Förra gången gick det lika fort så det var ingen slump.

Det jaktrelaterade utbudet är kanske inte så stort men priserna är bra och leveranstiderna oslagbara :D
PLK

Inlägg av PLK »

Efter att ha väntat en vecka på att en picatinnyskena som enligt hemsidan var i lager skulle skickas från ett företag tröttnade jag och hävde köpet... Köpte från JP I Arjeplog istället, kom på två dagar!