Jaktbutiker. Bästa/Sämsta

Moderatorer: taxen, Fritz Kraut

Användarvisningsbild
Fritz Kraut
Moderator

Re: Jaktbutiker. Bästa/Sämsta

Inlägg av Fritz Kraut »

Ryggskott1 skrev: 04 dec 2023, 00:41
Lappgubben skrev: 30 nov 2023, 12:43
Lappgubben skrev: 28 nov 2023, 12:53 Gjort två beställningar under Black Week från två olika företag som båda skickade paketen redan nästa morgon.
Från RMjakt i Övertorneå hade jag mina kulor i handen inom två dagar.
På Asonjakt i Visby hittade jag SR tändhattar! Dom ringde nästa morgon och sa att dom tyvärr bara hade ett brutet 1000-pack kvar och om det gick bra att dom skickade dom 800 som fanns kvar till rabatterat pris. I dessa tider är det ju jackpot att öh få tag på tändhattar! Paketet skickades strax efter.

Måste också nämna servicen på Jaktia Luleå/Wildmarkshoppen.
Mejlade en förfrågan om ett beg vapen och fick omgående svar från en gammal bekanting, en eg. pensionerad vapenhandlare som levererat flera vapen åt mig genom åren.
Däremot så bemödar sig Kjells Vapen inte att svara alls på mejlförfrågan om begagnade vapen.
Och Brownells har registrerat frakt för mina utstötarnålar för 9dagar sedan men inte skickat iväg dom än...
Har inte bra erfarenhet av Kjells vapen, svarar varken på telefon eller mejl och tog nästan två veckor att få hem det jag beställde. Fick varken beställningsbekräftelse eller bekräftat att de var skickat
Jag har aldrig handlat från Kjells hemsida, men däremot i butiken. Och över disk är de suveräna.
Wenn der Dackel sich sein Herrchen voll erzogen hat, leben beide in vollkommener Harmonie.
(När taxen väl uppfostrat sin husse, lever båda i full harmoni.)
Användarvisningsbild
Rödöga

Inlägg av Rödöga »

Fritz Kraut skrev: 08 dec 2023, 17:55

Däremot så bemödar sig Kjells Vapen inte att svara alls på mejlförfrågan om begagnade vapen.
Och Brownells har registrerat frakt för mina utstötarnålar för 9dagar sedan men inte skickat iväg dom än...
Har inte bra erfarenhet av Kjells vapen, svarar varken på telefon eller mejl och tog nästan två veckor att få hem det jag beställde. Fick varken beställningsbekräftelse eller bekräftat att de var skickat
Jag har aldrig handlat från Kjells hemsida, men däremot i butiken. Och över disk är de suveräna.
Kommer man till butiken är de kanon, men när jag köpte online kändes de lätt förvirrade. Men kommer absolut stanna till igen när jag passerar Götene.
Jakt sökes i eller i närheten av Halland
Användarvisningsbild
Ryggskott1

Inlägg av Ryggskott1 »

Fritz Kraut skrev: 08 dec 2023, 17:55

Jo har hört att de är så, synd bara de inte funkar via nätet, dom har bra priser och utbud tycker jag, men bor i andra änden av landet
300 Win Mag
223 Rem
22Lr
12/76
20/76
Stewe's world on ice

Inlägg av Stewe's world on ice »

Min lockpipa från Nordic predator lät mer som en ko än en hare, kontaktade dom och två dagar senare kom nya gummiband. En liten sak men betyder mycket.
He has a powerful weapon
He charges a million a shot
An assassin that's second to none
The man with the golden gun
Användarvisningsbild
killerberra

Inlägg av killerberra »

Stewe's world on ice skrev: 08 dec 2023, 21:27 Min lockpipa från Nordic predator lät mer som en ko än en hare, kontaktade dom och två dagar senare kom nya gummiband. En liten sak men betyder mycket.
Är du säker på att du gjorde rätt? Man kan inte äta kanel bulla och blåsa lockpipa. Jag bara frågar i all vänlighet. :D
Sako 75 - 6br Meopta R 3-15x50/Nightforce NF 12-42x56
Sako 75 - 358win/308win/Hawke 1-8
Sako 75 - 6,5x55 March 2.5-25x42
Sako 75 7remmag Nightforce 4-32x50sfp
Bat Machine - 6ppc/6br Nightforce 42x44 + Sightron S3 45x45
Ezzen

Inlägg av Ezzen »

Ezzen skrev: 04 dec 2023, 16:32
T-Grön skrev: 04 dec 2023, 13:01
Lappgubben skrev: 04 dec 2023, 10:58

Lundhags skomakeri har jag tidigare helt suveräna erfarenheter av då de ändrade mina Forrest 1 med hälgrepp ala Forrest ll.
Var först i kontakt med deras kundservice som, på norska, svarade att det inte var möjligt och att skorna inte "kan passa alla".
Fick tipset av en handlare att kontakta skomakeriet direkt. Och där var det "inga problem".
Ja jag kan bara hylla skomakarna i Järpen. Vet inte hur det ser ut idag men för 17 år sedan tog jag ned familjen dit och provade ut rätt mått för oss alla tre. Jag beställde då tre par av olika sort. Och de hänger med fint än idag.
Bland de bästa investeringarna jag gjort.
När mina forest var utslitna i sulan och det gått hål på gummit ringde jag upp för att kolla om de hade kvar mina mått?
Nja, skicka upp de som är nötta så tittar jag på dem, sa han.
1,5 vecka senare stod ett paket på bron. De såg ut som nya!🤩.
Det låg en lapp i brevlådan ena kängan, slit dem nu i många år samt att det var roligt att se att deras produkter verkligen används som det är tänkt.
Kostade gratis!
Nu längtar man ännu mer till jul 🎅, kul!
Imorgon ska jag hämta ut kängorna, får vi se vad som kommer :D

Sitter som en smäck
IMG_2893.jpeg
IMG_2892.jpeg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av 1 Ezzen, redigerad totalt 15 gånger.
Carl Gustaf 1900 Special.30-06 Rizzini BR110 cal.12
Sauer 404 Synchro XT 6,5x55 Husqvarna M/51 cal.12
CZ 457 .22lr
Användarvisningsbild
börje

Inlägg av börje »

Jag har bra erfarenheter av Ahti Huvila och numera även Kurre jakt&fiske. För 15-20 år sen var kurre rätt dyra, men jag informerade dom om prisbilden hos Huvila, så sen dess är priserna helt ok.
Finnstövaren Kempin Maija(Rip)
Grållorna Körttilakian Ella (RIP), Karpaasin Marta (RIP), Karpaasin Zazza Fi USH & Fi JCH o Karpaasin Stella
Vähäsalon Penni (RIP)
"Favve" Åbackens Bootsie (Hilla)
Ordförande i Gnist´s beundrarskara
Användarvisningsbild
Tetrix

Inlägg av Tetrix »

Måste hylla Berggrens Vapen i Alvesta, mycket bra och trevlig service och väldigt trevlig och välsorterad butik :)
Grundare & President av .308Winchesterklubben
Användarvisningsbild
börje

Inlägg av börje »

Jag köpte en bössa från Staffans Vapen, väldigt trvligt bemötande. Många år sen nu, ca 20.
Finnstövaren Kempin Maija(Rip)
Grållorna Körttilakian Ella (RIP), Karpaasin Marta (RIP), Karpaasin Zazza Fi USH & Fi JCH o Karpaasin Stella
Vähäsalon Penni (RIP)
"Favve" Åbackens Bootsie (Hilla)
Ordförande i Gnist´s beundrarskara
kalsonghammare

Inlägg av kalsonghammare »

Astro Sweden ska ha hyllning för lösning av garantiärende. Bytte in ett vapen mot ett annat och fick mycket bra pris, vapnet kom dagen efter de skickat iväg det. Fick även lite ytterligare saker i lådan med slutstycket utan att ha efterfrågat, så jag kan inte annat än hylla dem. De förstår värdet av en nöjd kund.
A change is inevitable, do you adapt or go extinct?
Användarvisningsbild
Wäxfeldt Eftersök

Inlägg av Wäxfeldt Eftersök »

Jag kan verkligen rekommendera Jakt och Fiskekompaniet i Alingsås, helt suveräna på alla sätt!
Eftersöksjägare med utgång från Alingsås, inom 10-15 mil. Kontakta mig gärna om du/ni behöver hjälp.
Hnoss, Hannoveransk Viltspårhund
Röskva, Bayersk Viltspårhund
rightontarget

Inlägg av rightontarget »

Någon som prenumererar på JJ och vet vad det här rör sig om?
https://www.jaktjournalen.se/kopt-och-b ... ngsratten/
malx

Inlägg av malx »

rightontarget skrev: 28 feb 2024, 13:03 Någon som prenumererar på JJ och vet vad det här rör sig om?
Artikeln var väl hyfsat klar?
Någon (med mera pengar än förstånd) ville köpa bössa och ammunition för resten av livet för att undkomma ett framtida ev. blyförbud (vilket knappast är hur ett ev. blyförbud kommer se ut) och förskottsbetalade. Sen lite mera oklart men troligtvis att butiken inte klarade att leverera exakt den ammo hen ville ha i den mängd hen ville ha den utan erbjöd ersättningsammo hen inte accepterar alternativt så var beställningen oklar i början. Sen står ord mot ord.

Inga spekulationer skulle väl kunna förändra det annat än om du vill välja att betro en eller den andra parten. Därför är det väl rätt bra att det inte framkommer vilka det handlar om innan rätten avgjort.
TWK

Inlägg av TWK »

malx skrev: 28 feb 2024, 14:13
rightontarget skrev: 28 feb 2024, 13:03 Någon som prenumererar på JJ och vet vad det här rör sig om?
Artikeln var väl hyfsat klar?
Någon (med mera pengar än förstånd) ville köpa bössa och ammunition för resten av livet för att undkomma ett framtida ev. blyförbud (vilket knappast är hur ett ev. blyförbud kommer se ut) och förskottsbetalade. Sen lite mera oklart men troligtvis att butiken inte klarade att leverera exakt den ammo hen ville ha i den mängd hen ville ha den utan erbjöd ersättningsammo hen inte accepterar alternativt så var beställningen oklar i början. Sen står ord mot ord.

Inga spekulationer skulle väl kunna förändra det annat än om du vill välja att betro en eller den andra parten. Därför är det väl rätt bra att det inte framkommer vilka det handlar om innan rätten avgjort.
Artikeln ligger bakom betalvägg, så för den som inte är prenumerant blir det högst oklart när man endast kan läsa rubrik och ingress :P
patrik_e

Inlägg av patrik_e »

Köpte min första bössa på ett bra tag, en DDM4 v7 Pro, från Karl Olsson i Solna.
De var helt fantastiska från början till slut, både via mail och i butiken.
Kommer helt klart handla så mkt som möjligt av de grejer jag behöver från dem framöver.
- TBD -
Användarvisningsbild
greyling

Inlägg av greyling »

patrik_e skrev: 28 feb 2024, 17:09 Köpte min första bössa på ett bra tag, en DDM4 v7 Pro, från Karl Olsson i Solna.
De var helt fantastiska från början till slut, både via mail och i butiken.
Kommer helt klart handla så mkt som möjligt av de grejer jag behöver från dem framöver.
Ja de är mycket bra att handla hos. Har bara handlat där fyra gånger men alltid trevliga och svarar snabbt på Mail. Egentligen ”bara” som det ska vara men tyvärr inte är bland många handlare idag.
Greyling
kalsonghammare

Inlägg av kalsonghammare »

Någon som handlat av JE Jakt i Östersund?

Får ingen träff i tråden.

Verkar seriös. Har beställt en syntetkolv nyss från dem så därav undran.
A change is inevitable, do you adapt or go extinct?
Ersa3006

Inlägg av Ersa3006 »

Har handlat från JE jakt två gånger, leverans inom en vecka båda gångerna.
Inget att klaga på.
fugazi

Inlägg av fugazi »

Hade "vägarna förbi" till Gärsö gård igår från ett jobb och kollade lite...
Inte mkt begagnat i bunker nu... tyvärr...
Fanns 2 rätt fina HQV typ mod.17/20 dock, som nån med plats i garderoben villhöver...

ALLTID bra bemötande och trevligt att besöka den butiken!
\\ fugazi \\ Magnus \\
Användarvisningsbild
k-Hornet

Inlägg av k-Hornet »

fugazi skrev: 07 mar 2024, 23:43 Hade "vägarna förbi" till Gärsö gård igår från ett jobb och kollade lite...
Inte mkt begagnat i bunker nu... tyvärr...
Fanns 2 rätt fina HQV typ mod.17/20 dock, som nån med plats i garderoben villhöver...

ALLTID bra bemötande och trevligt att besöka den butiken!
Nä, begagnat kanske en får vänta på. Men, en får hoppas på AR-revolutionen som kommer friställa mängder av bösspangar till oss som uppskattar dom! :D
A Smith&Wesson beats four aces

I think you're a good person and a good debater. But I -still- think you have a stupid opinion.