Åtelkameratråden
Moderatorer: taxen, Fritz Kraut
- osseos
Re: Åtelkameratråden
Tja!
Dags för nya kameror. Valet står mellan nya PRO optic 4.4 eller Nordic gamekeeper 701.
Någon som har Gamekeepers som kan ge lite feedback?
Dags för nya kameror. Valet står mellan nya PRO optic 4.4 eller Nordic gamekeeper 701.
Någon som har Gamekeepers som kan ge lite feedback?
TJT
Best Regards
//osseos
Best Regards
//osseos
-
Funderar på att skaffa ett par stycken åtelkameror men vet inte vad jag ska välja. Är det värt att ha de med abonnemang eller ska man köra med kontantkort och ställa sedan in via SMS? Ni som har provat med båda vad rekommenderar ni?
- Islänningen
Det finns säkert för och nackdelar med båda varianterna. Min BolyGuard med Molnus abb. Tappar datum/tid när det blir kallt. Tror inte att det går att använda kortet till andra kameror. Fördelen är att Molnus använder den operatör som fungerar bäst i området.jensofmalung skrev: ↑27 mar 2025, 16:07 Funderar på att skaffa ett par stycken åtelkameror men vet inte vad jag ska välja. Är det värt att ha de med abonnemang eller ska man köra med kontantkort och ställa sedan in via SMS? Ni som har provat med båda vad rekommenderar ni?
Mina Reolink är inte låsta till någon operatör, utan kan köra med vilket SIM-kort som helst. Nackdelen är att det kan finnas områden där vissa operatörer inte har så bra täckning, och de som finns, kanske inte har så förmånliga abonnemang att köpa.
Tikka T3 8X57IS, Nikon Monarch 7, 2-10X50
Sauer 200STR, 6.5X55, Arken EP5 Gen II 7-35X56
Ruger PCC 9X19, Vortex Crossfire Red Dot Gen II
Ruger SFAR, Primary Arms SLx 1-10x28
Tikka T1x 22lr.
Win SX4 12ga.
Sauer 200STR, 6.5X55, Arken EP5 Gen II 7-35X56
Ruger PCC 9X19, Vortex Crossfire Red Dot Gen II
Ruger SFAR, Primary Arms SLx 1-10x28
Tikka T1x 22lr.
Win SX4 12ga.
-
Zeiss Secacam 3 är smidigt och plug & play. Finns både abonnemang och pott med förbetalning.jensofmalung skrev: ↑27 mar 2025, 16:07 Funderar på att skaffa ett par stycken åtelkameror men vet inte vad jag ska välja. Är det värt att ha de med abonnemang eller ska man köra med kontantkort och ställa sedan in via SMS? Ni som har provat med båda vad rekommenderar ni?
-
Tack för tipsen. Hur viktigt det är med batterikasett? Jag ser att Zeiss Secacam 3 har en sådan utbytbar batterikasett. Kan man köpa det som extra tillbehör? Ser inte i de webbshoppar jag kollar på.
-
Ser inget behov för extra batterikassett, den levereras med en uppsättning alkaliska, men köp ett gäng laddbara AA och en bra laddare.jensofmalung skrev: ↑28 mar 2025, 16:25 Tack för tipsen. Hur viktigt det är med batterikasett? Jag ser att Zeiss Secacam 3 har en sådan utbytbar batterikasett. Kan man köpa det som extra tillbehör? Ser inte i de webbshoppar jag kollar på.
Nu har jag begränsat fotograferandet till natten och har uppehåll mellan bilderna, men upplever att de är snåla med strömmen jämfört med tidigare kameror jag haft.
-
Jag har en bolyguard 584 som jag vill skicka mms med.
Skaffat ett kontantkort laddat med 100gb ifrån Telenor men får det inte att fungera?
Ngn som vet inställningarna för detta?
// Jocke H
Skaffat ett kontantkort laddat med 100gb ifrån Telenor men får det inte att fungera?
Ngn som vet inställningarna för detta?
// Jocke H
- JohnyRocket
Har en SG880MK som plötsligt fått för sig att minneskortet är låst och då kommer det naturligtvis inga bilder !?
Minneskortet olåst och fungerar i dator och vanlig kamera. Testat nytt kort utan framgång.
Någon som varit med om detta och lyckats lösa det ?
Snart dags för en v-max i sensorn
Minneskortet olåst och fungerar i dator och vanlig kamera. Testat nytt kort utan framgång.
Snart dags för en v-max i sensorn

-
Jag blir lite osäker hur du menar ? här om du vill skicka MMS då måste Sim-kortet vara laddad för det, men har du laddat med 100gb då har du laddat surf och då kan den bara skicka mail eller via Molnus det finns ingen inställning som gör att kan kameran att skicka MMS om du har laddat surf .
Men annars för att skicka MMS så måste rätt APN var inställt och valt att den ska skicka MMS och till vilket telefon nummer mm .Jag använder
https://www.bolymedia.com/Public/upload ... 9.0.9).zip när jag ändrar den typ av inställningar i kameran men det beror vilken programvara just den kameran har. Hyltes saker förmågan att skicka MMS och en del av dom nyare har inställningarna förprogrammerade
-
Jag skulle gissa att det börjat ärga på minneskortläsaren i kameranJohnyRocket skrev: ↑14 apr 2025, 17:38 Har en SG880MK som plötsligt fått för sig att minneskortet är låst och då kommer det naturligtvis inga bilder !?
Snart dags för en v-max i sensorn![]()
- JohnyRocket
Nära, det var kontakterna som känner av kortlåset som hamnat lite snett. Lite finpill på dem och kameran fotograferar igen.Nord Goofy skrev: ↑15 apr 2025, 11:54
Jag skulle gissa att det börjat ärga på minneskortläsaren i kameran
Tack för inspirationen att öppna och kolla hur det fungerar

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.