Vapex utförsäljning

Moderatorer: taxen, Fritz Kraut

NiKKEE

Re: Vapex utförsäljning

Inlägg av NiKKEE »

Lillsven skrev: 31 dec 2022, 17:31 Är det fler som väntar fortfarande? Jag skickade in den 17.e och tycker det borde varit min tur av andras svar att döma.
Har du kollat ordentligt i mailen? Har fått min order jag la 17e.
Naturen är vår att förvalta och inte förstöra.
Lillsven

Inlägg av Lillsven »

NiKKEE skrev: 31 dec 2022, 17:37
Lillsven skrev: 31 dec 2022, 17:31 Är det fler som väntar fortfarande? Jag skickade in den 17.e och tycker det borde varit min tur av andras svar att döma.
Ja, självklart.
Chauxz

Inlägg av Chauxz »

Beställde den 19 e och har fått bekräftat.
Weatherby Mark V 378 wby mag
Weatherby Mark V 300 wby mag
Weatherby Mark V 270 wby mag
Browning Bar 308
Husqvarna special

Inlägg av Husqvarna special »

Jag har fått min beställning. Blev lite kulor i 9,3 och 6,5. Tyvärr han någon före på 32-20 hylsorna.
Husqvarna 900 9,3x62
CG 1900 Stenmark/Stoltz custom 6mm Br
Husqvarna 1640 MC 6,5x55
Mauser 420B 22lr Stenmark/Stoltz custom
Beretta S2 sidolås
FN B25 B2G
Flodman
Husqvarna 246
Husqvarna 46AN
640 Lyx
1640 Lyx
1640 special
1651 Special
1900 Jubileum
Användarvisningsbild
kattafan

Inlägg av kattafan »

Mina grejer är på väg. Blev lite klydd då jag gjorde två beställningar och sen bad honom slå ihop dom.
Finns det något bättre än att läsa folks svar på inlägg och inse att poängen eller skämtet gick rakt över huvudet på dom?
www.kikarskytt.se @kikarskytt.se på instagram
Lillsven

Inlägg av Lillsven »

Lillsven skrev: 31 dec 2022, 22:48
NiKKEE skrev: 31 dec 2022, 17:37
Ja, självklart.
Har fått svar nu.
Han hade hanterat min order men inte hittat två saker och därför lagt undan den i hopp om att de kommer fram, dock utan kommunikation. Därav att jag stod och såg folk som beställt långt efter mig få sina beställningar utan att jag fått svar.

Att man annonserar saker på rea som man sedan inte hittar kan man förstås ha åsikter om. Likaså att man låter kunder vänta utan att berätta varför de väntar.
Jag hade också några kulor jag ville köpa men som inte gick att finna i webshoppen. Vapex hade lite svårt att förstå skillnaden på att lagersaldot är 0 och att något inte ens går att hitta i webshoppen. När det var utrett fick jag inget mer svar, blev inga kulor således.

Jag kommer nog se till att vara bestyckad med en stor arsenal tålamod om jag ska handla av den firman fler gånger.
Användarvisningsbild
kattafan

Inlägg av kattafan »

I mail till mig nämnde han att han fått in 150 beställningar vilket var väldigt mer än han var van att hanemtera vilket kan förklara en del trassel.

Men som nämnt ovan är bra kommunikation a och o, i a f om man avser fortsätta verksamheten.
Finns det något bättre än att läsa folks svar på inlägg och inse att poängen eller skämtet gick rakt över huvudet på dom?
www.kikarskytt.se @kikarskytt.se på instagram
Användarvisningsbild
Adolfsson

Inlägg av Adolfsson »

Fortfarande rea ?
Söndagsjägare
Användarvisningsbild
Doc Holliday

Inlägg av Doc Holliday »

Ja antagligen av de lilla och udda som eventuellt finns kvar i lager, då jag förstog det som dom skulle ägna sig åt kultillverkling tills vidare iallafall..
8X57

Inlägg av 8X57 »

vad tillverkar vapex för kulor?
Användarvisningsbild
Doc Holliday

Inlägg av Doc Holliday »

9mm i första hand som jag förstog det, men sen får väl tiden utvisa om dom utökar med andra kalibrar....
8X57

Inlägg av 8X57 »

säljer dom egentillverkade kulor i nuläget?
Användarvisningsbild
Doc Holliday

Inlägg av Doc Holliday »

Den frågan svarar nog Anders eller Mats bäst på själv, släng iväg ett mail till dom...
Användarvisningsbild
Wellibite

Inlägg av Wellibite »

Anders finns dock inte kvar längre så det gäller att fråga Mats
Användarvisningsbild
exabit

Inlägg av exabit »

Lillsven skrev: 04 jan 2023, 10:55 Jag kommer nog se till att vara bestyckad med en stor arsenal tålamod om jag ska handla av den firman fler gånger.
Fast rådande situation är inte direkt normal utan mer force majeure. Jag har handlat från Vapex många många gånger genom åren och de har alltid varit klockrena.

Det måste vara upplägget med rean som orsakat en del kaos.
/ Rikard
Användarvisningsbild
Wellibite

Inlägg av Wellibite »

^^^
Håller helt med Exabit.
Lillsven

Inlägg av Lillsven »

exabit skrev: 01 feb 2023, 14:52
Lillsven skrev: 04 jan 2023, 10:55 Jag kommer nog se till att vara bestyckad med en stor arsenal tålamod om jag ska handla av den firman fler gånger.
Fast rådande situation är inte direkt normal utan mer force majeure. Jag har handlat från Vapex många många gånger genom åren och de har alltid varit klockrena.

Nja att det skulle vara omständigheter utanför Vapex kontroll som orsakat bekymren håller jag inte alls med om. Tvärtom är det ju de själva som skapat och organiserat rean till något man fick svårt att hantera.
Användarvisningsbild
jdrotz

Inlägg av jdrotz »

Lillsven skrev: 02 feb 2023, 06:44

Nja att det skulle vara omständigheter utanför Vapex kontroll som orsakat bekymren håller jag inte alls med om. Tvärtom är det ju de själva som skapat och organiserat rean till något man fick svårt att hantera.
Det var dock nog knappast något uppsåt från deras sida i detta. De hade väl helt enkelt inte räknat med att det skulle bli sånt tryck. Det är inte alltid så lätt att förutse. Har alltid upplevt dem som vettiga, har handlat en hel del där och det har aldrig strulat.
Smärta är endast vekhet som lämnar kroppen
Användarvisningsbild
exabit

Inlägg av exabit »

Lillsven skrev: 02 feb 2023, 06:44

Det var inte så jag menade. Använde ”force majeure” lite slarvigt inser jag nu.

Som jag avslutade med så var det upplägget på rean som är problemet, antagligen i kombination med en hemsida som inte stöder det på ett bra sätt.

Dock spekulationer givetvis. Men tråkigt att detta hände när de varit så klockrena tidigare genom åren.
/ Rikard
Lillsven

Inlägg av Lillsven »

Vi är eniga! Jag har också varit nöjd tidigare.