Åtelkameratråden

Moderatorer: taxen, Fritz Kraut

lone_wolf

Re: Åtelkameratråden

Inlägg av lone_wolf »

joelfrodin skrev: 08 dec 2021, 11:12 ,,,,
Förut hade jag :

SETUP > MENU > SMTP >

Mail Server IP: smtp.gmail.com
Port: 25
Mail account : "min mail"
Mail Password: "mitt lösen"
...
Googles SMTP server stöder inte port 25 (dvs okrypterad mail).

Man skall använda port 465 (SSL) eller 587 (TLS)
Baikal Margo, CZ Shadow, CZ-75b, CZ-Kadet, Ruger MK II, Tokarev-T33, Glock-17, Sako A7, Uronen Precision AR-15, Benelli Supernova, Saiga-12, Baikal-IJ18, Ruger SR-22, Custom 22, Sako Quad HB, Mosin-Nagant M91, Iver-Johnson 16, FN .22 short.
Furuvikaren

Inlägg av Furuvikaren »

FOldefors skrev: 29 sep 2021, 01:56
Nord Goofy skrev: 28 sep 2021, 21:21
FOldefors skrev: 27 sep 2021, 07:05 Någon mer som har fått problem med Lycamobile?

Jag har två kort och två kameror (HC-300M båda två) som har fungerat perfekt tidigare men de har strulat sedan i våras.
Nya sim-kort har inte hjälpt.

Jag tycker det verkar osannolikt att två kameror slutar fungera samtidigt. Kamerorna fungerar i övrigt bra, dock har jag inte testat mms.

Tips mottages tacksamt!
Varför tror du det är SIM-kortet det är fel på ? Enklast att kolla SIM-kort är ju att använda en gammal mobil ,fungerar det där är det inget fel på SIM-kortet .Det kan var en väldigt bra ide att kolla äldre inlägg i denna tråd om man har problem för väldigt ofta finns redan svaret där . I våras i början av maj om jag minns rätt gjorde Telia en skärpning av säkerheten i sin mail server och G-mail har även dom skärp säkerheten i sina mail så väldigt många fick problem i våras med att dom gamla mail inställningarna inte lägre fungerar och är det det som är problemet finns det väldigt mycket skrivet om det redan och även lösningar på problemet i tidigare inlägg i denna tråd .
Jag trodde väl inte det var det fysiska sim-kortet per se det var fel på men något knutet till Lyca. Efter en påfyllning och omstart i juni fungerade det i någon dag. En Google-sökning gav mig en annan APN och då fungerade det också i någon dag i juli. Byte av sim-kort gjorde också att det fungerade en liten stund.

Men nu tror jag att jag har fått det att fungera. Grundproblemet verkar ha varit att smtp-servern på one.com som jag använde slutat stödja TSL 1.0/1.1. Vid tester nu ikväll fick jag inte SSL att fungera med one.com så jag bytte till Gmail med ändring till mindre säker app, tvåstegsautentisering och ett app-lösenord i kameran. Nu återstår att se så det inte fungerar lika sporadiskt som det gjort under sommaren.

Jag har oxå haft problem med Lycamobile..simkorten har slutat fungera i kameran och i mobilen..letar annat som nu..nån som har ett bra tips?
bob_lee_swagger

Inlägg av bob_lee_swagger »

Köpte en bolyguard BG584 från Hylte, är det någon som vet om dom går att programmera om för att köra tex halebop kontantkort?
Blaser r8 professional success carbon 30-06
Zeiss V8 1.8-14x50
Aimpoint h2
Tikka t3x TAC A1 308w
Benelli m2 comfortec
Beretta 692
FOldefors

Inlägg av FOldefors »

Furuvikaren skrev: 06 jan 2022, 20:45 Jag har oxå haft problem med Lycamobile..simkorten har slutat fungera i kameran och i mobilen..letar annat som nu..nån som har ett bra tips?
Jag bytte till Halebop kontantkort som jag fyller på med extrasurf, 0,5GB för 39:-. Började använda det i månadsskiftet september-oktober och det har fungerat helt problemfritt.
Tore H

Inlägg av Tore H »

Har 3 st bolyguard 584 som är ca 2 år gamla från Hylte. Den ena kameran skickar bilder titt som tätt. Precis som om time lapse är på. Ibland nästan samma klockslag varje timme. Dock inte varje timme utan kanske 3-5 bilder per dygn. Dock inte varje dygn utan lite när som helst. Det kommer också en del gröna bilder..
Emellanåt funkar den som den ska. Alla 3 kamerorna har samma inställningar så detta borde inte vara orsaken.

Någon mer med samma bekymmer?
Gissar garantitiden är ute? 1 år? Nån som vet?
lone_wolf

Inlägg av lone_wolf »

Vi hade problem med slumpmässiga bilder. Vi kom till en att en liten fågel (troligen talgoxe) flög fram och tillbaka framför kameran. Till slut fastnade huvudet på bilden.

En annan orsak kan vara att blåsten får grenar att röra sig vilket aktiverar kameran.
Baikal Margo, CZ Shadow, CZ-75b, CZ-Kadet, Ruger MK II, Tokarev-T33, Glock-17, Sako A7, Uronen Precision AR-15, Benelli Supernova, Saiga-12, Baikal-IJ18, Ruger SR-22, Custom 22, Sako Quad HB, Mosin-Nagant M91, Iver-Johnson 16, FN .22 short.
Tore H

Inlägg av Tore H »

lone_wolf skrev: 20 jan 2022, 17:20 Vi hade problem med slumpmässiga bilder. Vi kom till en att en liten fågel (troligen talgoxe) flög fram och tillbaka framför kameran. Till slut fastnade huvudet på bilden.

En annan orsak kan vara att blåsten får grenar att röra sig vilket aktiverar kameran.
Jag det köper jag. Men varför gröna bilder? Och varför kommer bilderna ofta vid samma minutslag?
lone_wolf

Inlägg av lone_wolf »

Tore H skrev: 20 jan 2022, 21:00
lone_wolf skrev: 20 jan 2022, 17:20 Vi hade problem med slumpmässiga bilder. Vi kom till en att en liten fågel (troligen talgoxe) flög fram och tillbaka framför kameran. Till slut fastnade huvudet på bilden.

Jag det köper jag. Men varför gröna bilder? Och varför kommer bilderna ofta vid samma minutslag?
Ifall det kommer vid samma minutslag är det nog inte en fågel, snarare en skalbagge :-) (skämt: man brukar kalla programfel för "bug", dvs bilder på jämna klockslag måste vara ett programfel).

Vissa kameror har möjlighet till "fabriksåterställning" ("factory reset"). Det kan ev. hjälpa.