"Hunter Alpha" till Wehunt

Moderatorer: taxen, Fritz Kraut

jimmyd

"Hunter Alpha" till Wehunt

Inlägg av jimmyd »

Hej

I laget har vi införskaffat en Hunter Alpha 4G Cloud och då vill vi kunna skicka bilderna till Wehunt dit vi skickar andra kamerabilder. Någon som har en quick guide till hur man gör? Idag får vi bara bilderna i cloud-appen till Hunter Alpha.

Hittar inga ledtrådar vare sig på Wehunt eller i manualen.

Mvh JD
Gblenn

Re: "Hunter Alpha" till Wehunt

Inlägg av Gblenn »

WeHunt tar ju emot bilder till email som sedan automatiskt läggs upp i appen. Det du mao behöver göra är väl helt enkelt att ställa in Hunter Alpha att skicka bilder till den mailadress du definierat i WeHunt... Hur detta görs vet jag inte, om det ens går?
jimmyd

Inlägg av jimmyd »

Nej
Jag tror inte det går i Alpha. Jag kan iaf inte hitta nåt i appen där en mailadress från Wehunt kan läggas till
Mvh Jimmy
Sewen

Inlägg av Sewen »

Har du testat att få den att skicka bilder öht till någon epostadress så du vet att du fått till e-post-skickar-inställningarna?
Har två Hunter Polar som skickar bilder till Wehunt. Vet inte om det är samma med Alpha men det står på Hunters hemsida ang Alpha att "inställningar görs enkelt direkt på kameran eller..."
Jag gjorde så här ungefär iaf:
-placerade en knappnål och valde symbolen kamera i wehunt
-tryckte i wehunt på prickarna - se detaljer - ändra - konfigurera e-post - klar.
-skrev in den epostadressen jag fick fram direkt i den fysiska kameran hemma vid köksbodet innan jag placerade den i skogen.

Har även gjort på samma sätt med ett par Bolygard. Har som sagt tryckt in adresserna direkt i kamerorna och inte via nån app eller sms-kodning.
Nord Goofy

Inlägg av Nord Goofy »

Problemet är väl att den hunter Alpha versionen inte alls kan skicka e-mail utan bara ladda upp bilder via app ,villa man samma kameran och som kan skicka e-mail eller sms så ska man köpa den version som heter hunter Orion .Så det är inte alls samma som med en Bolyguard 584 där du med samma kamera kan välja om den ska skicka bild via sms ,e-mail eller molnus app utan med Hunter måste du innan du köper kameran ha bestämt dej på vilket sätt du ska skicka bilderna.
Sewen

Inlägg av Sewen »

Ah ok! Tack för info. Ja då blir det nog svårt att få bilderna till wehunt..