Jaktbutiker. Bästa/Sämsta

Moderatorer: taxen, Fritz Kraut

Användarvisningsbild
kattafan

Re: Jaktbutiker. Bästa/Sämsta

Inlägg av kattafan »

Var hos Sakab på åkern utanför Simrishamn idag. Mycket proffsigt och trevligt bemötande. Kommer att åka dit igen.
Are you spending money to shave ounces from your gear rather than hitting the gym to shave pounds from your body?
www.kikarskyttsyd.se @kikarskyttsyd på instagram
Användarvisningsbild
Velcro Fly

Inlägg av Velcro Fly »

+ 1 för Sakab på Vischan.
"Behind every great Man there´s a Woman Rolling her Eyes" Jim Carrey
Tikkor i massor , Deltor med ;-)
Användarvisningsbild
fk_mkz

Inlägg av fk_mkz »

Asonjakt.se levererar alltid med toppenservice.
Fick hem min förbeställning på Brenneke Super Magnum slugs igår. Riktiga grisvältare! :D
Steve_O

Inlägg av Steve_O »

Mmm ett bra exempel:
Ringt/Mailat Mauritz Widforss ett antal gånger Angående en Auktion på Auctionet... Inga svar.

Skrev ett Mail till Walterborg angående deras kommande Auktion i Maj, katalogen är inte ens klar,

Dom hörde av sig Direkt!

Där är skillnaden.

/S
OOP

Inlägg av OOP »

Fel tråd kanske men inlägget bör väl ha viss bäring, speciellt mtp inlägget ovan.

Mauritz Widforss, någon som handlat?

Vunnit auktion, licensen är kommen, vad nu? De går inte att få tag på. Varken mail-ledes eller per telefon. Alltid upptagna med kunder om man ringer. Den enda responsen per mail var att en gång kom ett mail att vederbörande var out of office.

Aucitonnet hänvisade alla frågor till Mauritz Widforss.

Detta ska inte misstolkas som en nominering till bästa butik.
Användarvisningsbild
jdrotz

Inlägg av jdrotz »

Handlade från Torsbo Handels, via webben, för första gången. Gick smidigt och fick snabb hjälp och återkoppling, enda minuset var att lagersaldot på deras hemsida inte stämde. Annars bra.
Smärta är endast vekhet som lämnar kroppen
Användarvisningsbild
Mr X

Inlägg av Mr X »

Måste säga det samma om Torsbo Handels, såg på deras hemsida att dom hade bra pris på cci ammunition till 22an. Ringde, och en trevlig och hjälpsam tjej svarade, bad mig maila mina uppgifter och svarade efter en liten stund vad frakten skulle kosta.
Jag svarade att det var ok att lägga ordern, mailade bild på id och licens igår kväll och fick fakturan via mail i eftermiddag

Skickat från min ONEPLUS A5010 via Tapatalk

Användarvisningsbild
Townes van Zandt

Inlägg av Townes van Zandt »

Jaktia i Umeå - både trevligt bemötande och bra paketpris! 😀
Esse non videri
Användarvisningsbild
jdrotz

Inlägg av jdrotz »

Townes van Zandt skrev:Jaktia i Umeå - både trevligt bemötande och bra paketpris! Bild
De har dessutom rejält med krut på hyllan vilket uppskattas!

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Husqvarna special

Inlägg av Husqvarna special »

Mr X skrev: 18 maj 2021, 16:16 Måste säga det samma om Torsbo Handels, såg på deras hemsida att dom hade bra pris på cci ammunition till 22an. Ringde, och en trevlig och hjälpsam tjej svarade, bad mig maila mina uppgifter och svarade efter en liten stund vad frakten skulle kosta.
Jag svarade att det var ok att lägga ordern, mailade bild på id och licens igår kväll och fick fakturan via mail i eftermiddag Bild

CCI standard?
Husqvarna 900 9,3x62
CG 1900 sporter 6mm Br
Husqvarna 1640 MC 6,5x55
Mauser 420B 22lr Stenmark/Stoltz custom
Beretta SV10
FN B25 B2G
Husqvarna 46AN
640 special
1640 Lyx
1640 Lyx
1640 special
1640 special
1640 MC
1651 Special
1900 Jubileum
Användarvisningsbild
exabit

Inlägg av exabit »

Beställde TTSX 100 i 6,5 från Torsbo och fick hem asken i veckan. Några observationer:

1. Asken var öppnad
2. Det svarta ”skumgummit” som brukar ligga överst och förhindra rasslande kulor fanns inte kvar.
3. Prislappen bortriven
4. Minst en av kulorna var solkig/oxiderad, dvs helt uppenbart att någon öppnat asken och tagit ut en kula och tittat på, eller hållt i den så att handsvett orsakat oxidering.
5. Dock 50 st kulor

Det ser inte ens ut som en ask som öppnats i affären för en snabbtitt utan snarare en ask som varit hemma hos någon ett tag. Men det är förstås ren spekulation.

Mailade dem om detta i torsdags men inget svar hittills.

38BD5676-558B-4FBC-A4B8-98811C02BC0C.jpeg
870434FA-1DF0-4006-8FE1-9B32245C029A.jpeg
B71C8ED5-F636-4A58-843F-A8811FDD428E.jpeg
003A82E6-4533-4AC9-9E19-62E285A7397D.jpeg
A80A1231-90E3-4C09-A35E-B3B567F206E6.jpeg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
/ Rikard
Användarvisningsbild
WestCoast

Inlägg av WestCoast »

Mr X skrev:Måste säga det samma om Torsbo Handels, såg på deras hemsida att dom hade bra pris på cci ammunition till 22an. Ringde, och en trevlig och hjälpsam tjej svarade, bad mig maila mina uppgifter och svarade efter en liten stund vad frakten skulle kosta.
Jag svarade att det var ok att lägga ordern, mailade bild på id och licens igår kväll och fick fakturan via mail i eftermiddag Bild

Vad gick frakten på?

Skickat från min SM-G780F via Tapatalk

Användarvisningsbild
Mr X

Inlägg av Mr X »

Husqvarna special skrev:
Mr X skrev: 18 maj 2021, 16:16 Måste säga det samma om Torsbo Handels, såg på deras hemsida att dom hade bra pris på cci ammunition till 22an. Ringde, och en trevlig och hjälpsam tjej svarade, bad mig maila mina uppgifter och svarade efter en liten stund vad frakten skulle kosta.

CCI standard?
Japp, CCI standard.

Användarvisningsbild
Mr X

Inlägg av Mr X »

WestCoast skrev:
Mr X skrev:Måste säga det samma om Torsbo Handels, såg på deras hemsida att dom hade bra pris på cci ammunition till 22an. Ringde, och en trevlig och hjälpsam tjej svarade, bad mig maila mina uppgifter och svarade efter en liten stund vad frakten skulle kosta.

Vad gick frakten på?

Skickat från min SM-G780F via Tapatalk
Jag fick betala 600:- för frakten.

Användarvisningsbild
jdrotz

Inlägg av jdrotz »

Tackar Fritidvildmark i Piteå för ett förstklassigt bemötande i butiken häromdagen, som vanligt. Trevlig, duktig och kundfokuserad personal. Älskar vapenrummet och butiken som helhet! Önskar bara att jag kanske hade bott lite närmre denna fina anläggning…

Användarvisningsbild
Canta

Inlägg av Canta »

Gillar också Fritidvildmark. Aldrig varit där men köpt saker inkl en bössa. Nyttjar nu sen ett bra tag att köpa färdigammo därifrån. Inte ofta vanliga jaktaffärer har det man söker men i Piteå syns på websidan vad som finns inne. Frakten kostar en slant men inte avskräckande om man köper 3 askar el mer. Levererar dessutom till lokala tempohandlaren i hembyn. Kostar säkert mer att åka runt o få svaret 'tyvärr slut o vet inte när leverans sker'.
Summa sumarum, det hänger inte på var butiken finns men vilka som hänger i butiken.
Användarvisningsbild
jdrotz

Inlägg av jdrotz »

Vill även passa på att lyfta Vapencentrum i Umeå varit väldigt trevliga att ha att göra med senaste tiden. Framförallt deras vapensmed som ställer upp och hjälper till med det mesta. Mycket värt.

Användarvisningsbild
Ingvar

Inlägg av Ingvar »

jdrotz skrev: Vill även passa på att lyfta Vapencentrum i Umeå varit väldigt trevliga att ha att göra med senaste tiden.

Framförallt deras vapensmed som ställer upp och hjälper till med det mesta. Mycket värt.
Exactamento

Jagar i Västerbotten & Värmland.
Medlem i 550 grain - klubben.
Användarvisningsbild
Ingvar

Inlägg av Ingvar »

Ingvar skrev:
jdrotz skrev: Vill även passa på att lyfta Vapencentrum i Umeå varit väldigt trevliga att ha att göra med senaste tiden.

Framförallt deras vapensmed som ställer upp och hjälper till med det mesta. Mycket värt.
Exactamento
Framförallt skall man inte spela viktig om man inte är det

Jagar i Västerbotten & Värmland.
Medlem i 550 grain - klubben.
MartinL

Inlägg av MartinL »

Trevliga och hjälpsamma är väl inte det första jag tänker på då jag hör vapencentrum.
Är nog den enda vapen handlaren man kan stå i bunkern i 1,5h utan något bemötande trots att butiken är tom på andra kunder och man sagt att man ska köpa ett hagelvapen.
"Ta den som passar" var svaret jag fick efter att själv gått upp och sökt kontakt, men inte följde nån ner i bunkern för det, då gick jag hem och beställde från jakt.se i stället. Så har det varit alla gånger jag handlat vapen där, alla gånger jag varit in i butiken.

Vapencentrum har bra priser och mycket saker på hyllorna, men de hade gått bättre för dem med lite ödmjukhet, självinsikt och bra bemötande....

Ja, de har blivit avsevärt bättre sista åren, men det beror nog mest på tjejen som började där för några år sen, inte de övriga...

Och jag har handlat mycket på vapencentrum... För att de finns lokalt, har bra priser, har saker hemma osv.. Men då vet jag vad jag ska ha innan jag går in.

Skickat från min SM-G996B via Tapatalk