Jaktbutiker. Bästa/Sämsta

Moderatorer: taxen, Fritz Kraut

kalsonghammare
Has thanked: 56 times
Been thanked: 21 times

Re: Jaktbutiker. Bästa/Sämsta

Inlägg av kalsonghammare »

Jag har en fundering, kan det vara så att Covid 19 har ökat trycket på postorderbeställningarna? Får känslan av att de skickar jävulskt mycket ordrar nu då jag ringt och haft frågor? Det skulle kunna vara en förklaring till att de är dåliga på att svara.

Jag fick höra av mig om ett paket från Widforss, hade väntat en vecka efter betalning, dagen efter samtal så packade de paketet. Det kom fram på tre dagar. Två veckor senare fick jag ett mail med en ursäkt och rabatt på nästa köp. Grymt bra hanterat, dessutom i december då julhandeln var i full blom. Så då kan jag passa på att hylla Widforss!
A change is inevitable, do you adapt or go extinct?

jmkhenka
Has thanked: 3 times
Been thanked: 29 times

Inlägg av jmkhenka »

kalsonghammare skrev:
13 jan 2021, 16:43
Jag har en fundering, kan det vara så att Covid 19 har ökat trycket på postorderbeställningarna? Får känslan av att de skickar jävulskt mycket ordrar nu då jag ringt och haft frågor? Det skulle kunna vara en förklaring till att de är dåliga på att svara.

Jag fick höra av mig om ett paket från Widforss, hade väntat en vecka efter betalning, dagen efter samtal så packade de paketet. Det kom fram på tre dagar. Två veckor senare fick jag ett mail med en ursäkt och rabatt på nästa köp. Grymt bra hanterat, dessutom i december då julhandeln var i full blom. Så då kan jag passa på att hylla Widforss!
Har en reklamation på widforss. Efter 8 dagar från att ja mailade ringde jag o det var kö, givetvis. Men dom är hjälpsamma.

Bonus är dock att polisens skickar ut räkningar i normal takt iaf :)

Användarvisningsbild
greyling
Has thanked: 61 times
Been thanked: 32 times

Inlägg av greyling »

kalsonghammare skrev:
13 jan 2021, 16:43

Jo så är det - men man kan ändå sålla agnarna från vetet då.

Hade min första dåliga upplevelse av jakt.se innan jul men sent omsider redde det upp det på ett strålande sätt. Minus blev plus, nästan.
Greyling

malx
Has thanked: 10 times
Been thanked: 69 times

Inlägg av malx »

Har bra upplevelse av jakt.se när de har saker i lager. Betydligt sämre när saker ej finns i lager. Du får svar snabbt om du frågar men måste ta all kontakt själv, de meddelar inte själva om något inte råkar finnas i lager eller om något från leverantör drar ut på tiden. Just nu väntar jag på min 457:a som jag bställde på black friday med besked om mitten av december. 15 dec frågade jag och då var den på väg från leverantör. 22 dec frågade jag igen och då var det inte förrän årsskiftet. 8 jan frågade jag och nu är det 15 jan som gäller. Undrar var deras leverantör är huserad...

Nu förstår jag att leverantörer kan strula men jag förväntar mig att få automatiskt besked när tidigare besked inte gäller längre. Detta är inte första gången jakt.se behandlar mig så.

Fick idag ett telefonsamtal från pnjakt där de har problem med leveranser av en ammotyp jag beställt och undrade vad jag ville göra. Det är givetvis inte så kul men det är precis den typen av besked jag förväntar mig att få utan att fråga efter den.

Användarvisningsbild
MrMacke
Has thanked: 7 times
Been thanked: 31 times

Inlägg av MrMacke »

malx skrev:
13 jan 2021, 19:57
Har bra upplevelse av jakt.se när de har saker i lager. Betydligt sämre när saker ej finns i lager. Du får svar snabbt om du frågar men måste ta all kontakt själv, de meddelar inte själva om något inte råkar finnas i lager eller om något från leverantör drar ut på tiden. Just nu väntar jag på min 457:a som jag bställde på black friday med besked om mitten av december. 15 dec frågade jag och då var den på väg från leverantör. 22 dec frågade jag igen och då var det inte förrän årsskiftet. 8 jan frågade jag och nu är det 15 jan som gäller. Undrar var deras leverantör är huserad...

Nu förstår jag att leverantörer kan strula men jag förväntar mig att få automatiskt besked när tidigare besked inte gäller längre. Detta är inte första gången jakt.se behandlar mig så.

Fick idag ett telefonsamtal från pnjakt där de har problem med leveranser av en ammotyp jag beställt och undrade vad jag ville göra. Det är givetvis inte så kul men det är precis den typen av besked jag förväntar mig att få utan att fråga efter den.
Vi var några som väntade på normas 105gr 6mm DL kulan i nästan 1 år efter förra black friday :(
Tydligen fick norma brist och strul med leveranserna och höjde även sedan priserna för jakt vad jag hörde på deras restorder, Jakt valde dock att ta den ekonomiska smällen och levererade ändå vilket jag ger all heder åt även om det tog tid :!:
Marcus Olsson
www.vikingrifleseries.com
Arbetar sedan februari 2020 på www.nordik.se

kalsonghammare

Gällande jakt.se så håller jag med om Black Friday, de tog väldigt lång tid på sig att svara men var väldigt generösa och erbjöd pengarna tillbaka om jag inte ville vänta. Tycker de ändå ger raka svar och bra service trots att det blev grymt försenat, så jag har inga problem med jakt.se.

De var även jättesmidiga då jag köpte en blaser-pipa och var jättesnabba med att skicka uppgifter för licensansökan, så jätte bra service även där.

Användarvisningsbild
greyling

Inlägg av greyling »

kalsonghammare skrev:
14 jan 2021, 09:46
Gällande jakt.se så håller jag med om Black Friday, de tog väldigt lång tid på sig att svara men var väldigt generösa och erbjöd pengarna tillbaka om jag inte ville vänta. Tycker de ändå ger raka svar och bra service trots att det blev grymt försenat, så jag har inga problem med jakt.se.

De var även jättesmidiga då jag köpte en blaser-pipa och var jättesnabba med att skicka uppgifter för licensansökan, så jätte bra service även där.
Vad är det för generöst att erbjuda pengarna tillbaka när du inte fått en vara som du dessutom har ångerrätt på?
Greyling

malx
Has thanked: 10 times
Been thanked: 69 times

Inlägg av malx »

MrMacke skrev:
14 jan 2021, 09:42
Vi var några som väntade på normas 105gr 6mm DL kulan i nästan 1 år efter förra black friday :(
Tydligen fick norma brist och strul med leveranserna och höjde även sedan priserna för jakt vad jag hörde på deras restorder, Jakt valde dock att ta den ekonomiska smällen och levererade ändå vilket jag ger all heder åt även om det tog tid :!:
Jag förstår som sagt att leverantörer kan krångla, det är bristen på besked om saken som är det som (främst) irriterar mig.
(Irritationen från förra gången lever också kvar. Då hade jag beställt en T3x i stainless och skickat in en ansökan om inköpstillstånd i samband med beställningen. Fick löfte om att den skulle vara hemma hos jakt.se när inköptstillståndet var klart. Ett antal veckor senare fick jag inköpstillståndet och glad mailar det till jakt.se och får först DÅ besked om att de kommer ta minst ett halvår till. Då jag behövde bössan så snart som möjligt så vart jag tvungen att ändra inköptstillståndet och köpa en i icke stainless lokalt... Hur svårt kunde det vara att omedelbart meddela det till mig så jag kunde ta det beslutet direkt istället för att måsta vänta ett antal antal veckor till?)

jarijari67
Been thanked: 2 times

Inlägg av jarijari67 »

Hej på er och god fortsättning!

Jag kan inte säga att jag har besökt så väldigt många jaktbutiker i landet. Men av dom besökta så är det ändå min lokala XXL butik i Barkarbystaden som har gett mig det där lilla extra. För trots den unga personalen så upplever jag att det finns mycket kunskap. Dom försöker inte kränga på dig det dyraste, utan lyssnar till dina behov. Och även om du bara har vägarna förbi utan i behov att handla något så har dom alltid tid för en pratstund. Och när jag handlar något, speciellt om det handlar om nya vapen och ev optik så ordnar dom alltid att priset hamnar en bra bit under "dagspriset". Och jag har alltid fått med div tillbehör ex ammunition, vårdprylar på köpet. Likaså när jag handlar ammunition av dom så har jag inte behövt betala fullpris, utan det finns alltid marginaler. Sortimentet är inte så stort, men är det något specifikt du söker som inte finns på hyllan så försöker dom ordna hem det ändå. För tro inte att det du ser på webben är det enda som finns i sortimentet. Fråga och oftast löser dom det åt dig. Sedan gillar jag deras uppföljning av affären. Dom kränger inte bara på dig något och lämnar det där. Utan om det har varit något, ex någon efterjustering av optik så har jag åkt dit och fått det fixat direkt. Och inte alls ovanligt att man då har fått en ask ammunition med sig för besväret. Nu senast så var jag in och behövde ett nytt jaktställ. Jag hade sett tidigare att dom hade den på kampanjpris. Men jag kom in några dagar sent och den var då åter till ordinarie pris. Men det var inga problem att ordna så att jag fick den till kampanjpriset.
Det blev två tusen kvar i fickan till mig den dagen.
Så jag har bara positiva upplevelser av XXL och har rekommenderat dom till klubbkompisar som lika nöjda.

Skickat från min SM-G965F via Tapatalk

Användarvisningsbild
jdrotz
Has thanked: 88 times
Been thanked: 75 times

Inlägg av jdrotz »

Det enda som är bra med XXL är deras priser, samt att de har mycket annat också än bara vapen och ammo. Tyvärr är det oftast ingen på plats som kan hjälpa till med varken vapen eller ammo.
Smärta är endast vekhet som lämnar kroppen

Användarvisningsbild
greyling

Inlägg av greyling »

jdrotz skrev:
14 jan 2021, 10:38
Det enda som är bra med XXL är deras priser, samt att de har mycket annat också än bara vapen och ammo. Tyvärr är det oftast ingen på plats som kan hjälpa till med varken vapen eller ammo.
Håller med helt - men kul att se nån nöjd med xxl ändå.

Jo - deras sajt är ju rätt kass dessutom :D
Greyling

Användarvisningsbild
jdrotz
Has thanked: 88 times
Been thanked: 75 times

Inlägg av jdrotz »

greyling skrev:
14 jan 2021, 10:42
jdrotz skrev:
14 jan 2021, 10:38
Håller med helt - men kul att se nån nöjd med xxl ändå.

Jo - deras sajt är ju rätt kass dessutom :D
Jo, det skiljer säkert mellan orter. Är man dock ute efter friluftskläder, utrustning eller annat som inte är relaterat till vapen eller ammo, då är XXL helt ok tycker jag. Priserna kan man inte heller klaga på. Har handlat en hel del bra och billiga kläder till småbarnen där. Gjorde även ett klipp på en normalt sett dyr Helsport sovsäck som var nedsatt med typ halva priset där i somras, när de hade utförsäljning.
Smärta är endast vekhet som lämnar kroppen

kalsonghammare

greyling skrev:
14 jan 2021, 09:54
Vad är det för generöst att erbjuda pengarna tillbaka när du inte fått en vara som du dessutom har ångerrätt på?
De erbjöd mig att antingen vänta på att importören skulle få in varan inom en månad, eller så få tillbaka pengarna för varan. Jag valde att vänta eftersom varan inte fanns att få tag på alls annars.

Vad jag menar är att de bemödade sig att maila mig, alltför många olika webshopar får man jaga med blåslampe-mail för att få ett svar om en vara man beställt.

Användarvisningsbild
locorod
Has thanked: 15 times
Been thanked: 41 times

Inlägg av locorod »

Mitt youkon nattsikte med några år på nacken lämnades till SKÅNEJAKT. De meddelade att siktet skulle repereras i USA. Det skulle ta minst 8 v. Tog kanske någon vecka mer i verkligheten men med tanke på jul och corona så är det förståeligt. Det skulle faktureras en maxsumma på ca 2000 kr. Mer kunde man inte säga. Snabba svar på frågor via mail när jag undrat ngt.

Siktet lagat och i retur igår. GRATIS!
Bättre än bäst!

WANDAROO. Beställde ett par fällknivar därifrån. Mailsvar juldagen, på kvällar och när som . Levererade den ena direkt. Den andra var restad men kommer nu. SUVERÄN SERVICE. Blev så till mig att utterligare en version av CEOn beställdes!
"Å banan in i grannens trägaur. Flötta di dä kommer fler"

Svar från lokal bonne på frågan vart Stirling Moss tog vägen....

Och jag påpekar också att edits= språkfix. Du behövs . Tro mig....

Användarvisningsbild
Theobald
Been thanked: 2 times

Inlägg av Theobald »

Widforss förtjänar en hel del plus, till del för bra service och snabba leveranser (nu senast beställde jag nytt jaktställ söndag em, levererades måndag vid lunch), men framför allt för att de tar Amex så att man kan samla lite bonuspoäng när man ändå ska spendera sina surt förvärvade kronor.
Det finns inget dåligt väder, bara dåliga människor.

Lappgubben
Has thanked: 1 time

Inlägg av Lappgubben »

Just köpt en kombi osedd på Jaktcenter i Kalix (en butik jag trots relativ geografisk närhet aldrig besökt) och tycker dom verkar mycket tillmötesgående och trevliga samt kunniga alla tre jag talat med, och haft tusen frågor som besvarats mycket kunnigt. (Förutom påståendet att alla kombivapen har kula på främre avtrycket då...😁)
Hoppas sedan vapnet motsvarar förväntningarna också.
Är även imponerad av de snabba leveranserna hos Widforss och jakt.se. Att ha ett kikarfäste i postlådan dagen efter det är beställt "halvvägs till Nordpolen" är mycket trevligt.
Även Vildmarkshörnan, Kiruna levererar omgående med Bussgods.

Användarvisningsbild
Greener
Has thanked: 3 times
Been thanked: 11 times

Inlägg av Greener »

Theobald skrev:
Igår, 00:12
Widforss förtjänar en hel del plus, till del för bra service och snabba leveranser (nu senast beställde jag nytt jaktställ söndag em, levererades måndag vid lunch), men framför allt för att de tar Amex så att man kan samla lite bonuspoäng när man ändå ska spendera sina surt förvärvade kronor.
Fick vänta ett antal veckor på leverans. Sista leveransen ringde jag på en måndag och de sa givetvis att det skulle postas samma dag. Fick meddelande på torsdag om att schenker hämtat paketet.

Mvh
Greener