Åtelkamera Suntek hc-300m

Moderatorer: taxen, Fritz Kraut

RobinG
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Åtelkamera Suntek hc-300m

Inlägg av RobinG »

Blir tokig på åtelkameran.. Nån som äger eller haft en Suntek hc 300m, första modellen? Den har funkat perfekt innan, men nu skickar den inte bilderna till mobilen via e-post längre?

Simkortet är Jägarkortet och operatören heter mavohome men iår bytte de namn till Simhero. Har inte gjort några ändringar från då det funkade perfekt. Så vad fasiken kan vara fel?

Kameran tar alltså kort, men vill inte skicka bilderna till mobilen, till min e-mail som är samma som jag alltid haft. Tänkte ifall de hade nåt med deras ändring av namn att göra,kanske ändrat nåt mer? Har ju loggat in på simhero och kan inte se att de har ändrat eller att jag ska behöva ändra något. Tacksam om nån har nåt svar/idé.
Blaser r8 Ultimate ac 308win, stalon x108, Helia 5 1-5x24
Beretta 686 special kaliber 12
CZ 453 varmint 22 Lr
Jämthund Aukkohakkuun Bablo (Troj)
Öst Laika (Rocky)
Plott/ryskfläckig stövare (Rex)

Nord Goofy
Has thanked: 2 times

Re: Åtelkamera Suntek hc-300m

Inlägg av Nord Goofy »

RobinG skrev:
15 sep 2020, 18:02
Blir tokig på åtelkameran.. Nån som äger eller haft en Suntek hc 300m, första modellen? Den har funkat perfekt innan, men nu skickar den inte bilderna till mobilen via e-post längre?

Simkortet är Jägarkortet och operatören heter mavohome men iår bytte de namn till Simhero. Har inte gjort några ändringar från då det funkade perfekt. Så vad fasiken kan vara fel?

Kameran tar alltså kort, men vill inte skicka bilderna till mobilen, till min e-mail som är samma som jag alltid haft. Tänkte ifall de hade nåt med deras ändring av namn att göra,kanske ändrat nåt mer? Har ju loggat in på simhero och kan inte se att de har ändrat eller att jag ska behöva ändra något. Tacksam om nån har nåt svar/idé.
Och om du använder gmail ? så har du kollat att tillåter osäker app är vald ? Och att det eventuellt är valt det förut spelar igen roll för har du haft kameran avstängt att tag kommer gmail stänga av den funktionen och då måste man välja den igen för att det ska fungera

Användarvisningsbild
mackan78
Been thanked: 1 time

Inlägg av mackan78 »

Var med om samma i vintras. Släng skräpet.

Skickat från min POCO F1 via Tapatalk

RobinG

Inlägg av RobinG »

Nord Goofy skrev:
15 sep 2020, 22:27
RobinG skrev:
15 sep 2020, 18:02

Och om du använder gmail ? så har du kollat att tillåter osäker app är vald ? Och att det eventuellt är valt det förut spelar igen roll för har du haft kameran avstängt att tag kommer gmail stänga av den funktionen och då måste man välja den igen för att det ska fungera
Ja jag har ju använt min hotmail hela tiden, kanske lär prova min gmail istället. Eller som du skrev, tillåta osäker app
CZ 453 varmint 22 Lr
Öst Laika (Rocky)

RobinG

Inlägg av RobinG »

mackan78 skrev:
16 sep 2020, 00:41

Jaha okej.. :| ja får jag det att inte funka så får det bli en ny..
CZ 453 varmint 22 Lr
Öst Laika (Rocky)

lone_wolf
Been thanked: 3 times

Inlägg av lone_wolf »

RobinG skrev:
16 sep 2020, 07:18
mackan78 skrev:

Har själv 3 st som fungerar bra så tillvida att de sänder bilder. (en annan sak är att bildkvaliteten i mailen är på VGA nivå). Kameran fungerar utmärkt som "aktivitetsvakt" t.ex. vid en fälla eller viltstig. Vill man ha bra bilder så är det en 5x dyrare kamer som gäller.

Vilken inställning har du på SMTP flikens "Server"? Jag körde med Googles smtp server men fick den inte att fungera i våras när jag tog kamerorna i bruk igen efter ett års paus. Valde den lägre säkerhetsnivån, men det ville iaf inte fungera. Efter byte till annan smtp server började allt fungera igen.
Baikal Margo, CZ Shadow, CZ-75b, CZ-Kadet, Ruger MK II, Tokarev-T33, Glock-17, Sako A7, Uronen Precision AR-15, Benelli Supernova, Saiga-12, Baikal-IJ18, Ruger SR-22, Custom 22, Sako Quad HB, Mosin-Nagant M91, Iver-Johnson 16, FN .22 short.

RobinG

Inlägg av RobinG »

lone_wolf skrev:
16 sep 2020, 10:27
RobinG skrev:
16 sep 2020, 07:18
mackan78 skrev:

Har själv 3 st som fungerar bra så tillvida att de sänder bilder. (en annan sak är att bildkvaliteten i mailen är på VGA nivå). Kameran fungerar utmärkt som "aktivitetsvakt" t.ex. vid en fälla eller viltstig. Vill man ha bra bilder så är det en 5x dyrare kamer som gäller.

Vilken inställning har du på SMTP flikens "Server"? Jag körde med Googles smtp server men fick den inte att fungera i våras när jag tog kamerorna i bruk igen efter ett års paus. Valde den lägre säkerhetsnivån, men det ville iaf inte fungera. Efter byte till annan smtp server började allt fungera igen.
Ja okej, jag tycker faktiskt att jag har fått bra bilder skickade till mig. Men jag lyckades komma åt en knapp så jag sänkte ljusstyrkan på kameran, så bilderna blev lite mörka. Utan att jag visste om det först.

Men upptäckte denna knapp nu när jag tog hem kameran för inspektion, så nu ökade jag ljuset igen så bilderna inte blir så mörka. Jag kommer inte ihåg vad för inställningar jag har den på, ska kolla detta när jag får tid ikväll förhoppningsvis :roll:

Jag fick hjälp med att ställa in kameran när jag köpte den av personen som sålde den till mig, har kontaktat honom för att få hjälp.
CZ 453 varmint 22 Lr
Öst Laika (Rocky)

Användarvisningsbild
Giobbi
Has thanked: 2 times
Been thanked: 34 times

Inlägg av Giobbi »

Blås om och uppdatera via textfil på minneskortet.

Trippelkolla Smtppic, adress, portar, ssl etc.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Film! https://www.youtube.com/channel/UCB31ksoo1x3y4nZrSlQ4LGg
Söker toppjakt, älgjakt i norr, betalar. Har småvilt och vildsvinsjakt på västkusten.

RobinG

Inlägg av RobinG »

Giobbi skrev:
16 sep 2020, 11:39
Blås om och uppdatera via textfil på minneskortet.

Trippelkolla Smtppic, adress, portar, ssl etc.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Har raderat allt på minneskortet, ändrat till Gmail, installerat om och lagt in det på minneskortet på nytt men får fortfarande inte bilder skickade till mobilen.. Ändrade på Gmail kontot att tillåta osäkra appar. Vet inte om jag har gjort fel på nåt när jag installerade om eller vad det kan vara? Är inte jättebra på det tekniska när det gäller såna här grejer :roll:
CZ 453 varmint 22 Lr
Öst Laika (Rocky)