Laikaägare

Moderatorer: taxen, Fritz Kraut

denduu

Re: Laikaägare

Inlägg av denduu »

Hej, kanske fel aktig tråd men.

Köpte en vsl valp I februari, funkar jättebra med mig. Men nu till problemet. Min sambo och denna tik går ej ihop, hon biter verkligen hårt på min sambo, förstår ju att det kliar i tänderna och liknande och mycket energi finns. Men säger hon nej/fyar till valpen ignoreras detta 90% av gångerna. Gör jag samma så slutar hon. Alla hundar är individer självklart. Känner valpen någon form utav konkurrens? Att min sambo inkräktar på detta? Har aldrig vart med om en hund som är så på detta sättet.
magbl

Re: Laikaägare

Inlägg av magbl »

denduu skrev: 07 apr 2021, 19:38 Hej, kanske fel aktig tråd men.

Köpte en vsl valp I februari, funkar jättebra med mig. Men nu till problemet. Min sambo och denna tik går ej ihop, hon biter verkligen hårt på min sambo, förstår ju att det kliar i tänderna och liknande och mycket energi finns. Men säger hon nej/fyar till valpen ignoreras detta 90% av gångerna. Gör jag samma så slutar hon. Alla hundar är individer självklart. Känner valpen någon form utav konkurrens? Att min sambo inkräktar på detta? Har aldrig vart med om en hund som är så på detta sättet.
Nu kan jag inte hela historien. Men laikor är tuffa hundar som behöver en fast hand. Det hunden gör är inte ok och det behöver den veta - tydligt! Din sambo behöver markera direkt och skarpt och visa att hon bestämmer.
Detta är heller inget unikt för just laikor utan många större hundraser "försöker" mot andra familjemedlemmar.
9,3x62 är allt som behövs
Laika, Laika, Laika och Wachtel