....annars så har jag idag fått en sak på hjärnan och det kanske är ett embryo till någon bra lösning där man slipper gegga med pensel eller liknande.
Det började med att jaktledaren visade en bild på en simpel lösning - biltematjära på dunk hängandes i ett träd och en spik längst ner på dunken, så det rann ner på trädet.
Jag testade det runt 15 maj och det fungerade helt klart, men dunken är redan slut eftersom hålet antagligen blev lite för stort + skapligt väder som gjort tjäran med lättflytande. Idén är bra, men kan finslipas.
Jag har därför börjat fundera på om man kan slå någon form av ventil i botten på dunken och därmed reglera flödet någorlunda? Jag kan däremot ingenting om ventiler eller sånt, men tänkte att det ju finns ett helt forum fyllt av smarta människor som förstår vad jag är ute efter.

Målen är:
1. Tillgängligt - man ska inte behöva beställa det från USA eller betala 150 spänn i frakt för att få det. Det ska finnas på typ Jula, Classe, Biltema etc.
2. Billigt - ju billigare desto bättre. Vi som jagar där det springer mycket folk vet att saker försvinner ibland.