Konventera till sako utdragare

Moderatorer: Ulrik, Stefan.K, mecke

TIcket

Konventera till sako utdragare

Inlägg av TIcket »

Efter att ha sökt land och rike efter en utdragare till min sauer 200 (Carl Gustaf 4000) så funderar jag om inte det är lättare att konventera den till sakos dito. Har sett att det är relativt vanligt att göra det i USA på diverse remington modeller men hittar inte mycket om det här i Sverige. Någon som har erfarenhet av detta eller vet vem som kan vara behjälplig i ärendet?
Användarvisningsbild
JohanL73

Re: Konventera till sako utdragare

Inlägg av JohanL73 »

Sökes: Tid på skjutbanan.
Användarvisningsbild
TekDr

Inlägg av TekDr »

Om han har samma typ av utdragare som på min CG4000 så ser den mer ut som en en Rem700 utdragare och inte som den i länken. Tyvärr tror jag det är som TS skriver att man inte hittar den varianten längre så frågeställningen är berättigad.
AVANCEZ
TIcket

Inlägg av TIcket »

TekDr skrev: 02 maj 2021, 08:03
Om han har samma typ av utdragare som på min CG4000 så ser den mer ut som en en Rem700 utdragare och inte som den i länken. Tyvärr tror jag det är som TS skriver att man inte hittar den varianten längre så frågeställningen är berättigad.
Det stämmer. Utdragaren är av denna typ https://www.brownells.se/REMINGTON-700- ... -078000007
Men såklart i andra dimensioner, varför ska det vara enkelt..
Användarvisningsbild
JohanL73

Inlägg av JohanL73 »

Vad tråkigt. Lycka till!
Sökes: Tid på skjutbanan.
Användarvisningsbild
PeterC

Inlägg av PeterC »

TIcket skrev: 01 maj 2021, 22:58 Efter att ha sökt land och rike efter en utdragare till min sauer 200 (Carl Gustaf 4000) så funderar jag om inte det är lättare att konventera den till sakos dito. Har sett att det är relativt vanligt att göra det i USA på diverse remington modeller men hittar inte mycket om det här i Sverige. Någon som har erfarenhet av detta eller vet vem som kan vara behjälplig i ärendet?
Jag har ingen erfarenhet av saken, men beroende på var du huserar så skulle jag definitivt ta kontakt med Christer Jacobsson i Skövde.
/Peter

-----> Formerly known as sako <-----
TIcket

Inlägg av TIcket »

PeterC skrev: 02 maj 2021, 09:03 Jag har ingen erfarenhet av saken, men beroende på var du huserar så skulle jag definitivt ta kontakt med Christer Jacobsson i Skövde.

Tack! Ska kolla med han