Rödpunktssikte
Moderatorer: Ulrik, Stefan.K, mecke
- Patronfabriken
Rödpunktssikte
Hej, söker efter en grej att lägga in i pipan för att ställa in siktet lite grovt.
Problemet är att jag inte vet vad dessa kallas och då är det svårt att googla.
Era egna erfarenheter av detta, hur exakta är de och var kan jag läsa på
och köpa?
Tack
Problemet är att jag inte vet vad dessa kallas och då är det svårt att googla.
Era egna erfarenheter av detta, hur exakta är de och var kan jag läsa på
och köpa?
Tack
- razz
Re: Rödpunktssikte
https://www.handladigitalt.se/kategori/boresight
Är det en sån du tänker på?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Är det en sån du tänker på?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
- Patronfabriken
Exakt det jag tänkte på 

-
ctrl
Men behöver du verkligen denna... lägga upp bössan stadigt med säckar och titta genom pipan och siktet om vartannat går lika bra. Eller den allra enklaste varianten, ha en stor tavla och skjut det första skottet från typ 15m....
- hinkraka
Säger detta jag med. Stabil placering så justering inte flyttar bössan och sikta genom pipan på en fast och tydlig punkt, skruva siktet till den punkten och du kommer att vara på papper på 100m nästan alltid.ctrl skrev: 07 sep 2025, 09:09 Men behöver du verkligen denna... lägga upp bössan stadigt med säckar och titta genom pipan och siktet om vartannat går lika bra. Eller den allra enklaste varianten, ha en stor tavla och skjut det första skottet från typ 15m....
Kom ihåg, poster i köp/sälj/bytes raderas inte. Uppdatera bara rubriken till "Rubrik *såld/köpt/bytt*" när du löst ditt behov.
- Patronfabriken
Du har nog rättctrl skrev: 07 sep 2025, 09:09 Men behöver du verkligen denna... lägga upp bössan stadigt med säckar och titta genom pipan och siktet om vartannat går lika bra. Eller den allra enklaste varianten, ha en stor tavla och skjut det första skottet från typ 15m....
Tack för svar.
- Dacke
Vill du ha en boresight så köp en
Det där med att palla upp och hämta sandsäckar från någon översvämning och palla upp med härrör från en 20 år gammal tråd där I-Mats och Spuhr dömde ut laserhjälpen
Att det skulle vara onödigt och oprecist
Titta genom pipan gör att du hamnar på en a4:a
En boresighter gör att du hamnar inom snusdosan
Det är min erfarenhet
Det där med att palla upp och hämta sandsäckar från någon översvämning och palla upp med härrör från en 20 år gammal tråd där I-Mats och Spuhr dömde ut laserhjälpen
Att det skulle vara onödigt och oprecist
Titta genom pipan gör att du hamnar på en a4:a
En boresighter gör att du hamnar inom snusdosan
Det är min erfarenhet
"Den mest exakta föreställningen om människans maktlöshet har troligen Gud och taxen"
-
superolle
Precis som föregående talare så har jag mestadels gott att säga om såna boresights.
Min erfarenhet är att jag sparat flera skott per inskjutning till följd av att använda en sådan.
Det går att få det någorlunda bra med sandsäckar också och att grovsikta med pipan, men föredrar det här alla dagar.
Min erfarenhet är att jag sparat flera skott per inskjutning till följd av att använda en sådan.
Det går att få det någorlunda bra med sandsäckar också och att grovsikta med pipan, men föredrar det här alla dagar.
- Patronfabriken
Ja varför inte, är inne på denna:superolle skrev: 08 sep 2025, 07:07 Precis som föregående talare så har jag mestadels gott att säga om såna boresights.
https://www.widforss.no/p/burrel-boresi ... asermarkor