Delta Optics

Moderatorer: Ulrik, Stefan.K, mecke

Användarvisningsbild
hs_Sniper

Re: Delta Optics

Inlägg av hs_Sniper »

Niikas skrev: 29 apr 2021, 14:39
hs_Sniper skrev:
Alcibiade skrev: 17 apr 2021, 11:46 Ja, det är som det ska. De första stegen är tänkta att enbart användas vi mörkerjakt och är är väldigt svaga för att inte blända. De 11 stegen ger dig dock möjlighet att justera belysningen precis som du vill oavsett om det är mörkt eller väldigt soligt ute. Funkar väldigt bra därför i alla sammanhang.
Har haft 2st 2,5-15x56 och den ena bländde vid 1 och den andra vid 3 vid mörkerjakt. Ok kikare men man får vad man betalar för
Bländar? Ne tvärtom. Den är supersvag upp till steg 6. Perfekt för mörkerjakt.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ditt exenplar ja. Mina var alldeles för starkt sken i. Kompisen var svagare så varierar...
2 Wachtel och 2 Blaser
rotkelvin

Inlägg av rotkelvin »

Någon som har koll på eller har lust att mäta längden på mellanröret på "nya" 1.5-9x45 HD? Tack på förhand!
Användarvisningsbild
Alcibiade

Inlägg av Alcibiade »

No1MAXIMUS skrev: 30 apr 2021, 10:43
No1MAXIMUS skrev: 29 apr 2021, 13:45 Vad skiljer Delta Optical Titanium 1-6x från Delta Stryker 1-6x förutom riktmedlet?
Någon som vet?
Optiskt är de, i princip, identiska. Det som skiljer är riktmedlet och finishen som är mer taktisk på Stryker HD.
Det vore förjävligt om kärringen sålde dina vapen för det pris du sa du köpte dem för
No1MAXIMUS

Inlägg av No1MAXIMUS »

Alcibiade skrev: 03 maj 2021, 19:31
No1MAXIMUS skrev: 30 apr 2021, 10:43
No1MAXIMUS skrev: 29 apr 2021, 13:45 Vad skiljer Delta Optical Titanium 1-6x från Delta Stryker 1-6x förutom riktmedlet?
Någon som vet?
Optiskt är de, i princip, identiska. Det som skiljer är riktmedlet och finishen som är mer taktisk på Stryker HD.
Hur vass är belysningen i Strykern. Är den tillräcklig för IPSC?
Användarvisningsbild
Alcibiade

Inlägg av Alcibiade »

Ja, funkar klockrent. Det är med den kundgruppen i tankarna som Delta gjorde sina nya Hornet och Stryker HD 1-6x.
Det vore förjävligt om kärringen sålde dina vapen för det pris du sa du köpte dem för
JonasBern

Inlägg av JonasBern »

Tjenare,

Nu har jag äntligen beställt ett Delta Optical Titanium HD 2.5-15X50 4A efter många timmars läsning på Robsoft, leverans idag :D.
Valet stod mellan Swarovski Z6, Zeiss ht och Kahles helia samt några fler, dock föll jag alltid tillbaka till deltan då priset är betydligt lägre samt väldigt goda recensioner.

Någon här som kan svara på vilken höjd på fästet man skall ha, gäller blaser sadelmontage.
Användarvisningsbild
arnold

Inlägg av arnold »

Låga ringar
Blaser+swarovski när endast det bästa är gott nog
Magwik

Inlägg av Magwik »

Hej
Jag har ett Delta 2.5×15×50 Hd
Super nöjd men i september så dela sig korset skickade in siktet och fick tillbaka det i slutat av oktober
Nu har både punkten och siktet flyttat sig igen.
Så jag vill ju ha ett nytt sikte. Men dom vill laga det bara. Känns ju inte alls bra. Riktigt måndags exemplar :cry:
Crosstjeck

Inlägg av Crosstjeck »

Tråkigt. Tror dock att de enmigt konsumentköplagen har rätt att försöka laga det två gånger innan de byter på ev. garanti.
Magwik

Inlägg av Magwik »

Crosstjeck skrev: 10 maj 2021, 17:39 Tråkigt. Tror dock att de enmigt konsumentköplagen har rätt att försöka laga det två gånger innan de byter på ev. garanti.
Okej det var synd för mig. Känns ju inte som om man litar på kikaren nu
BLR

Inlägg av BLR »

Hej Magwik . Vad kaliber skjuter du :?:
Magwik

Inlägg av Magwik »

BLR skrev: 11 maj 2021, 07:31 Hej Magwik . Vad kaliber skjuter du :?:
308 används den till
Magwik

Inlägg av Magwik »

BLR skrev: 11 maj 2021, 07:31 Hej Magwik . Vad kaliber skjuter du :?:
Men visst ska det hålla för det eller?
Night Vision Viking

Inlägg av Night Vision Viking »

Magwik skrev: 10 maj 2021, 17:54
Crosstjeck skrev: 10 maj 2021, 17:39 Tråkigt. Tror dock att de enmigt konsumentköplagen har rätt att försöka laga det två gånger innan de byter på ev. garanti.
Okej det var synd för mig. Känns ju inte som om man litar på kikaren nu
När de fixat den tar du den till banan och kollar om den trackar. Skjut. Klicka 20 upp skjut. Klicka 20 ned. skjut, klicka 20 ned. skjuta. klicka 20 upp skjut. klicka 20 upp skjut. osv. Kolla även sida. Sen kollar du med ett lod om det är rakt osv. Naturligtvis efter att du säkerställt att siktet sitter 100% rakt.
Användarvisningsbild
Canta

Inlägg av Canta »

Egen erfarenhet är att Delta är rätt risiga mekaniskt. Antar att man får detta med tanke på pris. Egen handkikare t.ex., Forest II, håller på att rasa ihop nu efter 4 år. Allt som kan bli löst blir löst. Bra glas i alla Deltagrejer iaf. Men visst är det väl så att glas köper man in utifrån.
Kanske ska man ha kortare avskrivningstid med Deltagrejer jmf med premiummärken men nytt är kul ....
Användarvisningsbild
Canta

Inlägg av Canta »

Oj då dubbelt upp ..
Användarvisningsbild
Velcro Fly

Inlägg av Velcro Fly »

Canta ;) ;)
My Man ...
"Behind every great Man there´s a Woman Rolling her Eyes" Jim Carrey
Tikkor i massor , Deltor med ;-)
paramedic77

Inlägg av paramedic77 »

Canta skrev: 11 maj 2021, 18:30 Egen erfarenhet är att Delta är rätt risiga mekaniskt. Antar att man får detta med tanke på pris. Egen handkikare t.ex., Forest II, håller på att rasa ihop nu efter 4 år. Allt som kan bli löst blir löst. Bra glas i alla Deltagrejer iaf. Men visst är det väl så att glas köper man in utifrån.
Kanske ska man ha kortare avskrivningstid med Deltagrejer jmf med premiummärken men nytt är kul ....
Menar du att alla Deltas sikten och kikare är risiga mekaniskt för att din kikare "rasar ihop"?
På vilket sätt rasar den ihop?
Jag har själv 2st Forest II 8x42 som jag haft sedan de släpptes och det enda felet på den ena är att ena öglan till remmen gått av efter att jag tappat den, så det är väl egentligen inte Deltas fel. Limmade dit den igen så nu är det ett ickeproblem.
Jag har nog ägt snart 10 olika sikten. Allt från deras 4,5-14x44AO som är helt fantastisk och det har de nog själva insett eftersom priset idag är betydligt högre än när jag köpte mitt.
Har haft ett antal titanium HD i både 2,5-10x56 till 2,5-15x50/56 samt Stryker 4,5-30x56 som jag troligen var en av de första i landet att köpa.
Inget av dessa sikten har på något sätt fallerat, varken optiskt eller mekaniskt. De har alla varit 100% mekaniskt. Sen finns det såklart dåliga exemplar hos alla tillverkare. Tro inte att "premiummärkena" på något sätt skiljer sig där.
Browning BAR MK3 HC med Minox ZX5 2-10x50 samt Pulsar Krypton
Win 70 222R Bushnell Legend 3-9x50 samt Triton No 4
Remington 1100
Användarvisningsbild
Ogster2

Inlägg av Ogster2 »

Cantas problem med hans Delta känner jag inte igen utan för mig känns det tvärt om, har en likadan forrest ii som bör va 4-5år nu.
Tycker reglage och allt överlag känns som när den var ny, dock tycker jag linserna är mycket sämre nu.
Svårt att beskriva men jag har för mig att dom var mycket skarpare förut, skulle va kul att jämföra mot en ny forrest ii för när min var ny tyckte jag den var bättre än vad den är nu.

För övrigt skulle jag rekomendera alla att köpa premium optik iställlet för Delta
Användarvisningsbild
Velcro Fly

Inlägg av Velcro Fly »

Kanske var ditt syn bättre förr .. ;)
Tycker Delta ger väldigt mycket för pengarna , mer än många ”premium” faktiskt.

"Behind every great Man there´s a Woman Rolling her Eyes" Jim Carrey
Tikkor i massor , Deltor med ;-)