Flyga Kastrup-Budapest

Berätta om dina erfarenheter och upplevelser mm.

Moderatorer: taxen, Fritz Kraut

MWE

Flyga Kastrup-Budapest

Inlägg av MWE »

Hej
Är det någon som har färsk erfarenhet att flyga med Norwegian från Kastrup till Budapest?
Incheckningsprocess, vart de vill ha slutstycke och ammo, vart hämtar man ut vapnet i Budapest m.m.
Blaser R93 Professional 8x57JS - 30-06 - Swarovski Z6i 3-18 - Swarovski Z6i 1-6 - Stalon Whisper
Beretta 686
Brno 455 varmint .22lr
Wachtel
Haugis

Re: Flyga Kastrup-Budapest

Inlägg av Haugis »

Färsk och färsk men åkte Norwegian Från Arlanda via Gardemoen till Budapest för ganska prick 2 år sedan när vi skulle ner och jaga kron.

Jag hade det packat såhär vilket va korrekt då.

Vapen utan slutstycke i låst koffert

Ammunition i ammunitionslåda med ett litet lås (kan vara så att org kartong fungerade också) men better safe than sorry. Dessa förvarades i det låsta inchekade vanliga bagaget ihop med slutstycke.

Jag har för mig att vi hämtade vapnen på specialbagage på flygplatsen för att sedan gå till tullkontrollanterna. Dom va trevliga snabba och inte alls så stela och nitiska som jag upplevt när jag gjort samma manöver i Polen.
Rikard.S

Re: Flyga Kastrup-Budapest

Inlägg av Rikard.S »

Inte just till Budapest men till Prag från Köpenhamn med Norwegian fungerade bra jag hade Blasern delad i blaserkoffert med alla delarna även slutstycket ammunitionen hade jag i låst låda i mitt incheckade bagage så både min vapenkoffert och stora resväska lämnades på specialbagaget på Kastrup fick fylla i dokumentation uppe vid norwegians inchecknings disk först å sen ner å få grejerna kontrollerade av polisen sen var det klart. Detta va 2024
Blaser R8 9,3x62
Browning bar 9,3x62
Zkk 602 375h&h
Zkk 602 458lott
Winchester M70 222Rem
Skriv svar