Oerfaren söker jakt

Berätta om dina erfarenheter och upplevelser mm.

Moderatorer: taxen, Fritz Kraut

Christoffer A

Oerfaren söker jakt

Inlägg av Christoffer A »

Jag tog jägarexamen för några år sedan. I samma veva fick jag och min fru två barn och köpte hus med renoveringar. Så senaste åren har mitt nyfunna jaktintresse tyvärr blivit bort prioriterat, men jag har alltid sett till att kolla på allt vad jaktfilm/podd/tidningar och forum har att erbjuda samt övat skytte i alla former för att intresset för jakten efter examen har varit väldigt stort!

Jag är varken uppväxt eller har någon i min närhet med jaktintresse utan det var min arbetskollega som fick mig att ta examen och jag blev helt frälst direkt! Jag har ändå hunnit med lite jakt genom åren som gäst, men jag är nu oerhört nervös och känner en stor okunskap att eventuellt fälla mitt första klövvilt, framförallt efter skottet. Vill inte göra något "fel" med respekten till viltet och att upplevelsen för mig ska påverka mitt nyfunna intresse negativt.

Därför söker jag en jakt där någon kan vara med under jakten och har tiden och lusten att förklara och visa före och efter skottet.

Tänker mig smyg eller vakjakt, jag bor i Borlänge men kan åka en bit vid behov och självklart kommer vi överens om ett bra pris till den som vill hjälpa mig. Behöver inte eventuellt kött, behöver praktiska erfarenheter och lärdom.