Min havererade eland

Berätta om dina erfarenheter och upplevelser mm.

Moderatorer: taxen, Fritz Kraut

macggu

Min havererade eland

Inlägg av macggu »

Idag hittade jag på Facebook en eland som ser som min gjorde. Den skulle ha förberetts i Sydafrika och sedan skickats till Sverige för montage. Men de gav sig på att göra ett färdigt montage som retat upp mig rejält. Huvudet är klent och de köttiga kinderna saknas. Den gigantiska dröglappen saknades likaså. Nu slutade det hela med att de inte fick något betalt för jobbet som inte var beställt, men jag fick betala fraktkostnad för fullt montage.
Det blir att starta om jobbet från början. https://www.facebook.com/africassportsm ... 071392842/
Användarvisningsbild
börje

Re: Min havererade eland

Inlägg av börje »

Såna klåpare borde straffas genom att köra upp en torrgran i piiip, samt åläggas näringsförbud. :evil:
Finnstövaren Kempin Maija(Rip)
Grållorna Körttilakian Ella (RIP), Karpaasin Marta, Karpaasin Zazza Fi USH & Fi JCH o Karpaasin Stella
Vähäsalon Penni (RIP)
"Favve" Åbackens Bootsie (Hilla)
Ordförande i Gnist´s beundrarskara
macggu

Inlägg av macggu »

De hade också, tvärsemot beställningen, monterat min waterbuck. Den är inte så dålig, bara småtråkig och de hade spänt fast den i transporten med en trästång som skavt håret av mellersta delen av nosen. Reparation pågår! Detta är en skillnad som natt och dag när jag jämför med de underbara trälårarna som kommer från Namibian delikat monterat och väl förpackat i bubbelplast och sedan fullt stoppat med strimlat papper runt om tills låren är full.
Användarvisningsbild
börje

Inlägg av börje »

Lådan som vi fick senast från Bullseye var så bar konstruerad så det tog en evighet att skruva isär den med skruvdragare. Den skulle ha tålt mycket stryk. Jag har aldrig haft några problem från mina tre afrikajakter vad gäller varken jobbet elr transporterna av "skörden"
Förmodar btw att du vet att NM inte blir av i år heller?
Finnstövaren Kempin Maija(Rip)
Grållorna Körttilakian Ella (RIP), Karpaasin Marta, Karpaasin Zazza Fi USH & Fi JCH o Karpaasin Stella
Vähäsalon Penni (RIP)
"Favve" Åbackens Bootsie (Hilla)
Ordförande i Gnist´s beundrarskara
macggu

Inlägg av macggu »

Jo jag har läst att det inte blir något NM iår heller. Jag bedömde epidemiläget vara sådant att jag inte ens ställde upp på den uttagningstävling som ändå fanns. Ryktet talar om NM i Finland i början av augusti 2022. Hur det blir med VM har vi ingen aning om, men OM det skulle bli ett VM och tiderna skulle kollidera måste jag prioritera att försöka försvara VM-titeln från 2018. Fast där är planeringen skakig, om något. Blir det i Tjeckien som planerat eller blir det i Afrika igen eller......
fugazi

Inlägg av fugazi »

Näe... Novosibirsk.... :P
\\ fugazi \\ Magnus \\
Söker: Pipset till Brno ZH1-/2-/30* .22SHP och 7x57 (8x57?) skicka PM!
macggu

Inlägg av macggu »

fugazi skrev: 13 jul 2021, 23:02 Näe... Novosibirsk.... :P
Vad jagar man där? Vi brukar kombinera tävling och jakt!
fugazi

Inlägg av fugazi »

macggu skrev: 15 jul 2021, 18:15
fugazi skrev: 13 jul 2021, 23:02 Näe... Novosibirsk.... :P
Vad jagar man där?
Finns säkert nåt jaktbart där också, men vet inte.
Skojsade bara... :lol:
Men det vore ju absolut annorlunda?!
\\ fugazi \\ Magnus \\
Söker: Pipset till Brno ZH1-/2-/30* .22SHP och 7x57 (8x57?) skicka PM!