Du får vönta tills den vänder sig 90° motsols om du ska sikta där
Våga Vägra Varg!!
Finnstövaren Kempin Maija(Rip)
Grållorna Körttilakian Ella (RIP), Karpaasin Marta o Karpaasin Zazza Fi USH & Fi JCH
Vähäsalon Penni (RIP)
"Favve" Åbackens Bootsie (Hilla) Ordförande i Gnist´s beundrarskara
Våga Vägra Varg!!
Grållorna Körttilakian Ella (RIP), Karpaasin Marta o Karpaasin Zazza Fi USH & Fi JCH
Vähäsalon Penni (RIP)
Va ut jag också imorse, men här ha dom slutat att gå ut på lägdorna sen ett par dar tbx. Dom har nog med mat i skogen som vanligt vid vårbockspremiären här.
micke w skrev:Va ut jag också imorse, men här ha dom slutat att gå ut på lägdorna sen ett par dar tbx. Dom har nog med mat i skogen som vanligt vid vårbockspremiären här.
Ännu värre här, bockjakten börjar 16.5
Våga Vägra Varg!!
Vähäsalon Penni (RIP)
/Stefan
Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein
Rem 700 Safari 416 rem mag
Rem 700 BDL 8 mm rem mag
Husq.-FFV 1900 308 win
Husq. 1410 C HV 71 & IFK Göteborg-supp.
vildhasse skrev:Tackar! Jodå flyt sa Bull.....
Doublé på två, sen när jag
står vid slakteriet kliver
nummer tre fram!
Klappat&klart kvart över 5.
Gödsel i byxfickorna kallar jag det för.
/Stefan
Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein
Rem 700 BDL 8 mm rem mag
Husq.-FFV 1900 308 win
Spännande kväll ikväll .spanade på dräktig get med två fjolingar ett bra tag medans en bock gick å skällde ett par hundra meter uppe i skogen medans en grävling sprang förbi på åkern .låg å tänkte att jag avvaktar kanske han tar en runda å kommer ut längre bort ,när jag sedan gav upp å packade ihop såg jag ett rådjur på håll som inte gick åt samma håll som dom tre andra, efter en kort bekräftning i leican så var saken klar ,la mig till rätta ,vred upp några klick (187m) ,pang,knall å fall ,dom andra tre stod kvar undrandes om vad som hände och fortsatte att beta (en av alla fördelar med ljuddämpare) .
arnold skrev:Spännande kväll ikväll .spanade på dräktig get med två fjolingar ett bra tag medans en bock gick å skällde ett par hundra meter uppe i skogen medans en grävling sprang förbi på åkern .låg å tänkte att jag avvaktar kanske han tar en runda å kommer ut längre bort ,när jag sedan gav upp å packade ihop såg jag ett rådjur på håll som inte gick åt samma håll som dom tre andra, efter en kort bekräftning i leican så var saken klar ,la mig till rätta ,vred upp några klick (187m) ,pang,knall å fall ,dom andra tre stod kvar undrandes om vad som hände och fortsatte att beta (en av alla fördelar med ljuddämpare) .
Var det med 8.5:an?
Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
arnold skrev:Nu hänger den på väggen tillsammans med några andra ,har gjort montagen själv
Snygga montage!
Grattis!
/Stefan
Rem 700 BDL 8 mm rem mag
Husq.-FFV 1900 308 win
arnold skrev:Nu hänger den på väggen tillsammans med några andra ,har gjort montagen själv
Riktigt fina! Jag sköt min första bock i början av veckan, en liten med två pinnar men tänkte ändå göra i ordning trofén med tanke på att det var första. Dina ser i mina ögon exemplariska ut! Har du lust att kort beskriva hur du går till väga?