Har fått tag i en ”ihjäl” minkfälla men är egentligen mer ute efter en mårdfälla.
Undrar därför om man kan sätta igen det bakre hålet och göra ingångshålet större och nyttja den som en mårdfälla eller är det bara att köpa en mårdfälla istället?
En fångad hittills, efter två veckor ute. Tog den på del av tjäderkräva, tjäderhals samt fjädrar och dun. Måste få ut fler fällor, har bara en ute hittills pga strul i övriga livet.
“The world has become so serious that humor is a risky profession.”
Är det någon här som fått sina fällor nedrivna på backen misstänker järven bjenn sover ju nu mycket järv här o den har kommit ner i skogslandet
tror inte det är någon mänsklig varelse Har fått en mår i år i den fällan men fått den nedriven två gånger har satt upp en kamera där idag
för den låg på backen när jag vittja den idag Är lite brydd har aldrig hänt förut
Jodå, har mest troligt haft järv som stökat runt vid ett par tillfällen och brutit upp gallret och rensat fällorna bakvägen.
Sedan har vi fått flera avgillrade fällor massakrerade av björn på vårkanten.
Foppa skrev:Jodå, har mest troligt haft järv som stökat runt vid ett par tillfällen och brutit upp gallret och rensat fällorna bakvägen.
Sedan har vi fått flera avgillrade fällor massakrerade av björn på vårkanten.
Ska bli kul om jag får han på kameran om han kommer tillbaka igen
Blev bestulen på en mård ur en stockfälla idag.
Det var bara lite småsmulor kvar av den.
Två potentiella tjuvar, men vem som är boven har jag inte lyckats lista ut.
Misstänkta är en järv och en räv.
Det har varit en jävla rally runt fällan...
Är en tung period nu, väldigt lite rörelse.
Några veckor till lär det nog gå trögt, ty så tenderar det att vara, är liksom normalt.
Slutet av Februari och Mars brukar vara bra, så nu är det bara att vänta på slutspurten för säsongen.