Tack.. Nu är far avvinkadDunderberget skrev: ↑12 mar 2024, 14:40 Jag får börja med att beklaga sorgen! Må han vila i frid!
42 är ju enormt ändå! Jag fick 9, men det är rekord för mig. Jag hade kunnat vaka mer, men jag har jobbat rätt mycket!
Vildfräsar gissar jag är kattdjur modell större?
Sen undrar jag vad du skjuter med för bössa? Sist jag läste om di rävräcer så var det nog när du fick fel kaliber. Handlarn missuppfattade dig och han beställde en 223 fast du ville ha en 204 R. Är det denna 223a du har nu eller har du bytt?
Ja.. Karelaren har helt rätt, vildfräsar är alltså lo. Rävarna drar som avlöningar från området när de är inne. Faktum är att jag tror att förra säsongens sjuka resultat var mkt beroende på att katterna etablerade sig i omgivningar runt gården där jag jagar.
Du såg haveriet kring Legacyn alltså den tråden på jaktsnack är legendarisk närapå.. skönt uttryck för å ena sidan min bristande impulskontroll, bristande filter mellan skalle och fingrar.. men även en dokumentation över en bättre hjärnblödning hos en viss handlare Rubriken på beställningen är Legacy 204 Ruger.. och ändå blir det en 223 Rem.. efter att handlarjäveln ringt tillstånd och ändrat min befintliga licensöansökan..
Legacyn kal 223 är kvar, beställt en KKC kolv nu till den och lurar på att använda den lite mer nästa säsong. Skjutit en eller två rävar med den i år bara. Annars är det 204 Ruger som gäller, köpte en Howa Miniaction och eftermarknadskolv. Är väl inget under av precision, önskat den sköt bättre och snabbare men nej. Men den duger för mina rävar på rimliga håll och gillar säkerheten, i princip aldrig genomskott oavsett. Pipan är slut på den redan btw..