Tänk om vildsvinen var grytlevande? Fn då hade tom jag blivit grytjägare, det kan jag lova och ojsan hejsan va farligt det hade kunnat bli då.
/Christian
Vad är då en passande grythund då
Ja på 14år borde han ha hunnit fundera på det
Apropå grävlingsjakt så finns det projekt på Öland som varit igång länge.
Ex https://www.natursidan.se/nyheter/framg ... er-tio-ar/
"Predationen är ett hot mot vadarna och så länge vi ser positiva tendenser så behöver man fortsätta med jakten. Vi lär oss dessutom mer och mer. Vi visste till exempel inte att grävlingar står för en så stor del av predationen. De fick även större utrymme när räven minskade i antal "
Tänk om vildsvinen var grytlevande? Fn då hade tom jag blivit grytjägare, det kan jag lova och ojsan hejsan va farligt det hade kunnat bli då.
/Christian
Vad är då en passande grythund då
Ja på 14år borde han ha hunnit fundera på det
Apropå grävlingsjakt så finns det projekt på Öland som varit igång länge.
Ex https://www.natursidan.se/nyheter/framg ... er-tio-ar/
"Predationen är ett hot mot vadarna och så länge vi ser positiva tendenser så behöver man fortsätta med jakten. Vi lär oss dessutom mer och mer. Vi visste till exempel inte att grävlingar står för en så stor del av predationen. De fick även större utrymme när räven minskade i antal "
ibland är det vissa saker som man helt enkelt inte haft anledning eller skäl att tänka mer på, men en fin rotweiller hade nog varit mitt val av grythund, om jag är allvarligt, ja lika allvarlig som om att omgrisar kunde flyga skulle jag vara mer uppskattande till att jaga dem på uppflog.
Att jakten på våra mindre predatorer gör stor nytta, större än vad vi egentligen tror har en bekant till mig bevisat genom en konsekvent och hård avskjutning av kråka har den mark han jagar på gått från säg 2 harar per hektar till 4-6 harar, det helt enkelt sprutar av dem och man kan se hur kullarna klarar sig allt bättre, det samma gäller fältfågel på marken som gått från att vara nästan obefintlig till att vara en jaktbar stam idag.