hedin i dn

Moderatorer: taxen, Fritz Kraut

Användarvisningsbild
sevehem
Has thanked: 116 times
Been thanked: 108 times

Re: hedin i dn

Inlägg av sevehem »

malx skrev:
19 okt 2020, 14:54
sevehem skrev:
19 okt 2020, 10:58
@Malx, alla artiklar har en vinkel och man måste välja fokus allt går inte att täcka. Denna artikel handlade om KH själv och det är hans ord som är intressanta för tidningen. Att ställa frågor om hur han ställer sig till de sammanhang han medverkat i och sedan redovisa hans svar är inte alls konstigt.
Så du menar att alla uppgifter om de sammanhang där KH faktiskt haft rätt är därmed ointressanta i artikeln och kan sammanfattas med åsikt så som i artikeln? Nej, man går flera gånger in på häktningen och man väljer att återge delar av samtal som misstänkliggör KH. Då är det ytterst vinklat att inte nämna att det var förvanskningar/felaktigheter av dessa avlyssningar som faktiskt gjorde att KH häktades... i en månad. Det är svårt att få det till att "inte gå att täcka" med tanke på övriga detaljer.

Som sagt, jag skulle nog knappast trivas i KH:s sällskap men denna artikel var väldigt vinklad.
Som jag läser artikeln berättar man att det var flera misstankar som nu inte gäller och förklarar det som åklagaren ändå håller fast vid. Jag håller med dig att av det vi kunnat följa (från tendensiösa källor) pekar på rätt häpnadsväckande detaljer men åtalet är ju kvar och det är väl rimligt att berätta för en icke påläst allmänhet vad det gäller.
Söker kombipipset till Antonio Zoli Delfino, kaliber är av sekundär betydelse men klass1 är ett plus

lone_wolf
Has thanked: 10 times
Been thanked: 22 times

Inlägg av lone_wolf »

Läste DN artikeln. Avsnittet om bokmässan och "nätsändningen" (man nämner inte namnet på kanalen) är ett typexempel på "guilt-by-association". Det här har inte tillkommet av en slump. En lång helt irrelevant utredning av en dörrvakts historia, precis som om Hedin skulle ha rekrytat honom personligen.

Guilt-by-association = genom att peka på fel i personer och fenomen som kan kopplas till en person påstår man att personen själv också är skyldig. På svenska kallas det Associationsskuld https://sv.wikipedia.org/wiki/Associationsskuld

Ett rent argumenteringsfel och i det här fallet ett lika fult som klart argumentationstrick.

En del av kommentarerna i den här kedjan verkar vara influerade av det här.
Baikal Margo, CZ Shadow, CZ-75b, CZ-Kadet, Ruger MK II, Tokarev-T33, Glock-17, Sako A7, Uronen Precision AR-15, Benelli Supernova, Saiga-12, Baikal-IJ18, Ruger SR-22, Custom 22, Sako Quad HB, Mosin-Nagant M91, Iver-Johnson 16, FN .22 short.

Användarvisningsbild
Schnegelwerfer
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Inlägg av Schnegelwerfer »

lone_wolf skrev:
19 okt 2020, 18:00
Läste DN artikeln. Avsnittet om bokmässan och "nätsändningen" (man nämner inte namnet på kanalen) är ett typexempel på "guilt-by-association". Det här har inte tillkommet av en slump. En lång helt irrelevant utredning av en dörrvakts historia, precis som om Hedin skulle ha rekrytat honom personligen.

Guilt-by-association = genom att peka på fel i personer och fenomen som kan kopplas till en person påstår man att personen själv också är skyldig. På svenska kallas det Associationsskuld https://sv.wikipedia.org/wiki/Associationsskuld

Ett rent argumenteringsfel och i det här fallet ett lika fult som klart argumentationstrick.

Du menar alltså att det inte är problematiskt att delta i denna bokmässa? Med samma resonemang är det alltså då inte heller problematiskt att tjänstemän från Naturvårdsverket deltar i rovdjursmanifestationer där djurrättsextremister också deltar? Är det också " guilt by association"?

För mig är KHs agerande här riktigt unket och han faller rejält i aktning hos mig.

Användarvisningsbild
sevehem

Inlägg av sevehem »

@lone_wolf: det är ju precis det jag/andra säger. Han är "skyldig" genom de han umgås/samarbetar med och också legitimerar med sin närvaro.

Han är däremot INTE skyldig till vargjakt genom att hänga med bruna gänget, det är han bara om han skjutit varg.
Söker kombipipset till Antonio Zoli Delfino, kaliber är av sekundär betydelse men klass1 är ett plus

lone_wolf

Inlägg av lone_wolf »

Schnegelwerfer skrev:
19 okt 2020, 18:15
lone_wolf skrev:
19 okt 2020, 18:00

Du menar alltså att det inte är problematiskt att delta i denna bokmässa? Med samma resonemang är det alltså då inte heller problematiskt att tjänstemän från Naturvårdsverket deltar i rovdjursmanifestationer där djurrättsextremister också deltar? Är det också " guilt by association"?

För mig är KHs agerande här riktigt unket och han faller rejält i aktning hos mig.
Det är inte problematiskt att delta i en alternativ bokmässa och propagera för sin egen bok. Det är i högsta grad guilt-by-association att påstå annat. Att han marknadsför sin egen bok har inget att göra med de åsikter som framförs av andra på samma tillställning.

Argumentet att naturvårdsverkets personal deltar i en rovdjursmanifestation är inte analogt med bokmässan. Deltar du i en manifestation är själva deltagandet det som är ställningstagandet, dvs det kan anses troligt att du delar den åsikt som manifestationen uttrycker. Det här är en helt annan sak.
Baikal Margo, CZ Shadow, CZ-75b, CZ-Kadet, Ruger MK II, Tokarev-T33, Glock-17, Sako A7, Uronen Precision AR-15, Benelli Supernova, Saiga-12, Baikal-IJ18, Ruger SR-22, Custom 22, Sako Quad HB, Mosin-Nagant M91, Iver-Johnson 16, FN .22 short.

lone_wolf

Inlägg av lone_wolf »

sevehem skrev:
19 okt 2020, 18:20
@lone_wolf: det är ju precis det jag/andra säger. Han är "skyldig" genom de han umgås/samarbetar med och också legitimerar med sin närvaro.

Han är däremot INTE skyldig till vargjakt genom att hänga med bruna gänget, det är han bara om han skjutit varg.
Se mitt svar till Schnegelwerfer ovan.

"hänga med bruna gänget" associationen är just den reaktion som man eftersträvar med artikeln.

Verkligen intressant att få en så direkt inblick i hur propagandan kan påverka.

Användarvisningsbild
sevehem

Inlägg av sevehem »

Och DÄR kom den... du behöver inte oroa dig för min kritiska sida.

Hur hanterar du själv den "ganska" övertydliga propaganda som alternativhögern vevar om och om igen?

Och JO, det finns ett jäkla problem i deltagandet i just den mässan. Om man tyst/uttalat nickar med alltså. Vilket KH ju gör i artikeln utan att skämmas. Försvarar det till och med.

Verkligen intressant att få en direkt inblick i hur propagandan kan påverka!

Är det verkligen rimligt år 2020 att diskutera det lämpliga i att hänga med folkmordsivrare? På riktigt?

Carl A
Has thanked: 20 times
Been thanked: 6 times

Inlägg av Carl A »

på tal om bokmässor; den icke alternativa har många ggr haft "Lenins barnhörna"... - men det är tydligen OK att delta där.

Användarvisningsbild
hk
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Inlägg av hk »

jag frågar mig istället, skulle jag vilja bli utsatt för den här sortens myndighetsutövande ?

politik kan ni köra på flashback
Förövrigt anser jag att Svenska Jägareförbundet bör läggas ner .
eu's syn på vapen är det största hot vi har för sportskytte och jakt, och det bör vi verkligen kunna prata om ... . . . ...

VIL
Been thanked: 4 times

Inlägg av VIL »

Fast Hedin hänger ju inte bara med det bruna gänget, han tycker att Weinz bok är bra och föredraget trevligt. Och Weinz är verkligen skogstokig i sina konspirationsideer, det behöver man inte Expos analys för att inse, det räcker mer än väl med att lyssna på honom.
Fast vi är ju rätt långt från jakt och skytte nu...