Har ingen aning om vad det kostar.
Är det fråga om 10 kEUR, 100 kEUR eller 1 MEUR?
Moderatorer: taxen, Fritz Kraut
Har ingen aning om vad det kostar.
Asså om du inte tänker ha får är ju vargarna inte något större problem. Rent statistiskt är det förmodligen större chans att du halkar på hundskit och bryter nacken i Gamla Stan än att du blir käkad av vargen...Walt Slade skrev: ↑17 okt 2020, 18:05Tyvärr alldeles för nära varg...Tålsmarkaren skrev: ↑17 okt 2020, 17:30Norra/inre Hälsingland.
Bra jaktmarker, vettiga hus/markpriser, inte så långt till Arlanda.
Inga vildsvin, men älg, rådjur, skogsfågel, bäver, hare, björn, lo, järv.
Räv.
Hygglig infrastruktur, gott om skogsbilvägar, kuperad terräng.
Annars hade jag tänkt flytta tillbaka dit.
Och gott om skogsbilvägar är väl ändå inget plus!
Men hela Norrland är snart förstört med skogsvägar, och vindkraft som ska exporteras till det skökors avträde kallat Svealand.
Vet inte om Vilhelmina, men mina polare i en by i Övertorne fick köpa en gård med et envåningshus på typ 200m2, några garage och uthus samt ungefär 2 hektar mark runt huset för 80 tusen kronor, asså 8kEUR så som du uttrycker det. Tveksamt om huspriserna i byarna runt Vilhelmina är nå dyrare... Annars, satsa på ÖTå istället, vetja!
Jag skulle tro att det är jakthundarna han är orolig för när han nämner varg och många skogbilsvägar.plasterbrick skrev: ↑19 okt 2020, 08:52Asså om du inte tänker ha får är ju vargarna inte något större problem. Rent statistiskt är det förmodligen större chans att du halkar på hundskit och bryter nacken i Gamla Stan än att du blir käkad av vargen...Walt Slade skrev: ↑17 okt 2020, 18:05Tyvärr alldeles för nära varg...Tålsmarkaren skrev: ↑17 okt 2020, 17:30Norra/inre Hälsingland.
Bra jaktmarker, vettiga hus/markpriser, inte så långt till Arlanda.
Inga vildsvin, men älg, rådjur, skogsfågel, bäver, hare, björn, lo, järv.
Räv.
Hygglig infrastruktur, gott om skogsbilvägar, kuperad terräng.
Annars hade jag tänkt flytta tillbaka dit.
Och gott om skogsbilvägar är väl ändå inget plus!
Men hela Norrland är snart förstört med skogsvägar, och vindkraft som ska exporteras till det skökors avträde kallat Svealand.
Helt enig. Och just därför köpte jag en stuga där för ett år sedanPTWalker skrev:Norra Uppland, helt ok med vilt - nära fiske i Älvkarleby och bad om sommaren på Rullsand.
Rimligt avstånd till både Uppsala & Gävle för att emellanåt heja på Sirius/Brynäs och fylla på med förnödenheter.
Iaf i norra halvan av landet går det att lösa dagkort alt årskort på många platser. Klart att man bör kolla upp det innan man skriver under köpebrevet.
Ja ville ha sjekka så nøye som mulig på forhand. Da er vel berre mindre vilt enn rådyr kan eg tenka meg. Brukar vera andre reglar på alt fra og med den størrelsen. Det som brukar vera enklast og få tilgang til er smårovilt(rev) samt kråker/ravn.
|