https://svenskjakt.se/start/nyhet/stor- ... D48K3lO-HM
Moderatorer: taxen, Fritz Kraut
förmodligen "till"regnskogII skrev:
...
en hundförare i signalorange på öppet fält, tja där undrar i varje fall jag om hur det står till.
Har redan ett så kallat arbete, jag avstår nog så kanske jag kan jaga lite en gång i månaden istället.Ingvar skrev: ↑18 aug 2020, 15:41förmodligen "till"regnskogII skrev:
...
en hundförare i signalorange på öppet fält, tja där undrar i varje fall jag om hur det står till.
Ögat är ren optik.
Den som ställer till det är "bildprocessorn" i kedjan därefter.
Är du intresserad av ämnet (och kunnig) kan du ägna dig åt riktad forskning "resten av ditt liv"
...Därav brist i erfarenhet = snabbkurs = inte ok.kattafan skrev:Tror inte alls på att intensivkurser skulle vara orsaken till felskjutningar. Teorin läser man in i förväg och proven är samma.
Tror snarare att det är så att jaktintresset flyttat in i stan där folk inte är uppväxta med att se en älg på väg till skolan på morronen. Så som nämnt ovan, bristande rutin att se djur i skogen.
#bullshit, eller som man skulle säga over there: You're barking up the wrong tree. Att ha naturvana är inget du kan lära ut oavsett utbildningsform.Giobbi skrev: ↑18 aug 2020, 22:53...Därav brist i erfarenhet = snabbkurs = inte ok.kattafan skrev:Tror inte alls på att intensivkurser skulle vara orsaken till felskjutningar. Teorin läser man in i förväg och proven är samma.
Tror snarare att det är så att jaktintresset flyttat in i stan där folk inte är uppväxta med att se en älg på väg till skolan på morronen. Så som nämnt ovan, bristande rutin att se djur i skogen.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Men vad i hela helvete?Giobbi skrev: ↑18 aug 2020, 23:01Den här är läskig som satan.
https://www.jaktjournalen.se/dans-hems ... ingsfilm/
Att ha vuxit upp i ett hem med natur/skog/jaktlig kultur formar en som människa. Div kurser är inget som kan ersätta farfars förmanande ord "rikta aldrig ett vapen mot människa, laddat eller ej.." så är det bara. Precis som i övriga delar av samhället finns en övertro på att utbildning är lösningen för alla problem i samhället.kattafan skrev: ↑19 aug 2020, 00:45#bullshit, eller som man skulle säga over there: You're barking up the wrong tree. Att ha naturvana är inget du kan lära ut oavsett utbildningsform.Giobbi skrev: ↑18 aug 2020, 22:53...Därav brist i erfarenhet = snabbkurs = inte ok.kattafan skrev:Tror inte alls på att intensivkurser skulle vara orsaken till felskjutningar. Teorin läser man in i förväg och proven är samma.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Visa mig ett konkret bevis på att det skulle vara bättre att sitta fem-tio kvällar på lokala Folkets Hus jämfört med att läsa in teorin hemma sen hårdrepetera innan provet kombinerat med tre dagars skytteträning. Kan du göra det lovar jag att jag ska bjuda dig på en öl vid tillfälle och offentligt göra avbön. Ser gärna någon form av korrekt genomförd studie med verifierbara undersökningar och resultat.
Vissa tycker att ena formen passar deras inlärningsförmåga, andra håller på den andra.
Det där vad troligen den värsta berättelse jag läst! Att Dan överlevde..Giobbi skrev: ↑18 aug 2020, 23:01Den här är läskig som satan.
https://www.jaktjournalen.se/dans-hems ... ingsfilm/
Jag tror inte heller intensivkurserna är problemet. Jag vill kanske inte helt dra det till att bara för att man är uppvuxen i staden utan att jag vet att det finns dårar uppväxta på landet som aldrig borde jagat från första början även om de jagat i 30+år.kattafan skrev: ↑18 aug 2020, 13:04Tror inte alls på att intensivkurser skulle vara orsaken till felskjutningar. Teorin läser man in i förväg och proven är samma.
|