Ska våra jaktkortspengar gå till sånt här?

Moderatorer: taxen, Fritz Kraut

Användarvisningsbild
fonkystuff

Re: Ska våra jaktkortspengar gå till sånt här?

Inlägg av fonkystuff »

Dumt, så klart, att skriva det inlägget tillika meningslöst.
Men jag ska lämna den här tråden och låta er vara irriterade i fred.

Ha en bra eftermiddag!
200str, R93, 10/22 (kid), 686E, Quad, SL2
Användarvisningsbild
Melker

Inlägg av Melker »

fonkystuff skrev: 17 maj 2021, 16:20 Dumt, så klart, att skriva det inlägget tillika meningslöst.
Men jag ska lämna den här tråden och låta er vara irriterade i fred.

Ha en bra eftermiddag!
Det var ju snällt att du nedvärderar min/vår förmåga att förstå utan att ens göra ett försök att förklara.
Fram med din argumentation nu om du har någon!
Sverre67

Inlägg av Sverre67 »

Giobbi skrev: 17 maj 2021, 16:06

Jämställdsmyndigheten består av en man resten kvinnor. Var till nyligen 100% kvinnor.
Jo, det är märkligt hur jämställdhetsarbetet oftast är ganska enkelriktat.
Jag har själv erfarenhet från verkliga livet när jag skulle separera från mitt ex. som inte var vidare snäll mot våra barn.
För det första fick jag henne att flytta och jag och barnen bodde kvar, men barnbidraget skulle mamman ha enligt FK, spelade ingen roll att barnen var skrivna hos mig.
Sedan var det förhandlingar i tingsrätten, då fick jag reda på från Rådmannen innan förhandlingen att man inte tar vårdnanden från en mamma, det kunde jag glömma!

Så visst, jag är för jämnställdhet, men då ska den gälla ALLA!
Och att vi ska bekosta forskning inom detta område med viltvårdspengar tycker jag INTE, det ska tas ur andra kassakistor!
Det finns inga dumma frågor!
Ställ en fråga och verka dum eller låt bli och förbli dum!

Sauer 101 Classic XT Adj
Sako Finnfire II Hunter Pro
Akkar Churchill Black Sporting Adj
Användarvisningsbild
Canta

Inlägg av Canta »

Kanske äska medel från jämställdsmyndigheten varför myndigheten nästan bara består av kvinnor ...
Användarvisningsbild
sos

Inlägg av sos »

Hur mycket av denna forskning bedrivs egentligen? av hur många? blir det olika resultat eller vad är resultatet? behövs ALL denna forskning och hur omsätts den i så fall? till kvotering - om det är slutresultatet så behövs det forskas mer på det? det kanske är färdig forskat och behövs handling?

Vad är det man vill ha reda på som man inte redan vet?

Det verkar behövas forskning om genus forskning - vad vill man uppnå? vad är syftet? vad går det ut på? är det till stor del forskning för forskningens skull?
Zoraki-HP01 + 10 krutpangare
vardling

Inlägg av vardling »

Som svar på sista frågan, ja.
Det är en inkomstkälla för en drös personer i det här landet..
Användarvisningsbild
sos

Inlägg av sos »

vardling skrev: 18 maj 2021, 09:09 Som svar på sista frågan, ja.
Det är en inkomstkälla för en drös personer i det här landet..
Det finns en hel del "forskning" i det här landet som verkar ha just det syftet, dags att återinföra AMS så det åtminstone tydliggör denna sysselsättning och kanske håller det på rätt ställe så oskyldiga slipper drabbas av detta nya tidens påfund och forskningen kan återgå till just forskning och inte en arbetsmarknads politisk åtgärd.
Användarvisningsbild
Canta

Inlägg av Canta »

Just. Ska man söka forskningsmedel idag ska man inkludera 'miljö' o 'genus' högt på listan för då får man gräddfil.
Användarvisningsbild
Canta

Inlägg av Canta »

Egentligen rätt märkligt att SJF tyckte att jaktkortspengar skulle vara ok för s.k. genusproblem inom jakt. Antingen hade dom inte läst på dvs tittat bakåt om viltvårdsfondens syfte eller så tyckte dom att det var bra PK. Ingen tycks ha reagerat el föreslagit att generella genusfrågor ska tas ur andra fonder.
Användarvisningsbild
Giobbi

Inlägg av Giobbi »

Det är just det jag får tuppjuck på - varför ta av viltets pengar?
Film! https://www.youtube.com/channel/UCB31ksoo1x3y4nZrSlQ4LGg
Söker toppjakt, älgjakt i norr, betalar. Har småvilt och vildsvinsjakt på västkusten.
Användarvisningsbild
T-Grön

Inlägg av T-Grön »

Canta skrev: 18 maj 2021, 09:34 Just. Ska man söka forskningsmedel idag ska man inkludera 'miljö' o 'genus' högt på listan för då får man gräddfil.
Jo det har blivit poppis, minst sagt. Det var ju ett val på 80-talet tror jag det var. Då hade ju klubbning av säl kritiserats och vips så hade ALLA :shock:
paritier en säl med på sina valaffischer... Mmm lite skeptisk när åsikter ska påtvingas oavsett vad det gäller.
A-Frame om jag själv får välja!
Min filosofi = Mycke, fort, å hela tiden!
Användarvisningsbild
sos

Inlägg av sos »

T-Grön skrev: 18 maj 2021, 10:30
Canta skrev: 18 maj 2021, 09:34 Just. Ska man söka forskningsmedel idag ska man inkludera 'miljö' o 'genus' högt på listan för då får man gräddfil.
Jo det har blivit poppis, minst sagt. Det var ju ett val på 80-talet tror jag det var. Då hade ju klubbning av säl kritiserats och vips så hade ALLA :shock:
paritier en säl med på sina valaffischer... Mmm lite skeptisk när åsikter ska påtvingas oavsett vad det gäller.
Var det inte Zappa som sa "-val ? nä vi har popularitets omröstningar!"
Användarvisningsbild
T-Grön

Inlägg av T-Grön »

Han hadde nog inte så fel, kolla bara på Us och a när Trumpen blev president. :D
det handlar så mkt om hur man handskas med media, samt lite tur med hur vindarna blåser i mediavärlden.
Raggarö

Inlägg av Raggarö »

Canta skrev: 18 maj 2021, 09:42 Egentligen rätt märkligt att SJF tyckte att jaktkortspengar skulle vara ok för s.k. genusproblem inom jakt. Antingen hade dom inte läst på dvs tittat bakåt om viltvårdsfondens syfte eller så tyckte dom att det var bra PK. Ingen tycks ha reagerat el föreslagit att generella genusfrågor ska tas ur andra fonder.
De hade förmodligen inte läst på och det passade nog också in i värdegrunds-PK-sörjan.
Sedan blev det en "rädda menige Ryan" för de individer som bestämt att genuspengarna skulle tas från viltvårdsfonden, därför gick generalsekretären och ordförande in med ett försvarstal.

Raggarö
Enligt en viss klärvoajant forumist är jag inte ärligt intresserad, vilket tyvärr mitt track record tydligt pekar på.......

Jag har tydligen inte något Internet-vett....
Användarvisningsbild
sos

Inlägg av sos »

Raggarö skrev: 18 maj 2021, 14:08
Canta skrev: 18 maj 2021, 09:42 Egentligen rätt märkligt att SJF tyckte att jaktkortspengar skulle vara ok för s.k. genusproblem inom jakt. Antingen hade dom inte läst på dvs tittat bakåt om viltvårdsfondens syfte eller så tyckte dom att det var bra PK. Ingen tycks ha reagerat el föreslagit att generella genusfrågor ska tas ur andra fonder.
De hade förmodligen inte läst på och det passade nog också in i värdegrunds-PK-sörjan.
Sedan blev det en "rädda menige Ryan" för de individer som bestämt att genuspengarna skulle tas från viltvårdsfonden, därför gick generalsekretären och ordförande in med ett försvarstal.

Raggarö
Menar du att det kunnat vara bl.a o*a W* som trampat i klaveret -igen, nja i så fall borde det väl ha varit droppen... eller?
(nja sådant här måste väl ha förankrats i styrelsen)
Användarvisningsbild
Melker

Inlägg av Melker »

Så snart SJF och Holmen såg ordet genus drabbades de av rädsla för drev som baseras på känslor och inte fakta. Det går inte att vinna dem och ”the shit sticks”.
fugazi

Inlägg av fugazi »

Melker skrev: 18 maj 2021, 14:55 Så snart SJF och Holmen såg ordet genus drabbades de av rädsla för drev som baseras på känslor och inte fakta. Det går inte att vinna dem och ”the shit sticks”.
+1 på den!
\\ fugazi \\ Magnus \\
Raggarö

Inlägg av Raggarö »

sos skrev: 18 maj 2021, 14:41
Raggarö skrev: 18 maj 2021, 14:08

Raggarö
Menar du att det kunnat vara bl.a o*a W* som trampat i klaveret -igen, nja i så fall borde det väl ha varit droppen... eller?
(nja sådant här måste väl ha förankrats i styrelsen)
Nu har O.W. orsakat SJF mycket skada men jag har inget belägg för att han varit inblandad i just denna soppa.
Det ska tydligen vara en tjänsteman på kansliet och en tjänsteman "från Norrland" som fått genusfrossa och tyckt att jaktkortspengarna var lämpligt att
placera på tocket.
För de mer initierade i SJF:s korridorer går det säkert att luska fram namnen på de ansvariga om så önskas. I mina ögon är skadan redan skedd.

Raggarö
Enligt en viss klärvoajant forumist är jag inte ärligt intresserad, vilket tyvärr mitt track record tydligt pekar på.......

Jag har tydligen inte något Internet-vett....
Användarvisningsbild
Giobbi

Inlägg av Giobbi »

Gud ja. Man kan ana vad som kommer sökas i nästa vända, när man fick 3 milj bara sådär för genus i viltvård.

Enda chansen är att starta en förening med något i tiden klatschigt och söka pengar. Kanske ett par föreningar tom.
Film! https://www.youtube.com/channel/UCB31ksoo1x3y4nZrSlQ4LGg
Söker toppjakt, älgjakt i norr, betalar. Har småvilt och vildsvinsjakt på västkusten.
Användarvisningsbild
T-Grön

Inlägg av T-Grön »

Bara starta en grupp som vill ta reda på varför gamaldags vapen räknas som manliga, och nya vapen med branta kolvar som passar kvinnor bättre trots att de ser militäriska ut. :mrgreen: anses som aja baja.
Å varför ska då kvinnor diskrimineras när det kommer till skytte! de vill jag få reda på!