Troy pump action rifle (PAR) på jaktlicens

Moderatorer: Ulrik, Stefan.K, mecke

Användarvisningsbild
sos

Re: Troy pump action rifle (PAR) på jaktlicens

Inlägg av sos »

bulletride skrev: 22 jul 2021, 02:54
Haha, det är bara alla tacticool bolt action gevar dom hängts sig på än så länge.
"tacticool"? -du menar väl ergonomiska?
”Hä löns int ́ förklar ́ för den som int ́ begrip”
700LTR

Inlägg av 700LTR »

Blev öppna riktmedel för min del, fick hem dem idag, Magpul Mbus Pro, högt kvalitetsintryck så tror det blir kanon. Tyvärr har lokala skyttebanan/klubben skjutförbud på fredagar så blir ingen testskjutning förens tidigast imorrn.

Hade redan innan jag fått hem licensen bestämt mig för att byta ut A2 kolven mot en Magpul MOE Fixed stock, men har börjat gilla A2/originalkolven mer och mer så den blir nog kvar ett tag. Men framtidsplanerna är iaf. nytt trycke och säkring.

I övrigt är bössan utrustad med följande i dagsläget:

Magpul RSA QD främre fäste för vapenrem
Magpul MS4 Vapenrem
Magpul MOE K2+ Grepp
Magpul PMAG 30 samt 10 skotts för jaktändamål. Det extremt rackliga plåtmagget som dessutom var nitat/spärrat till 5 skott åkte i sopen rätt fort :roll:
troy2.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av 1 700LTR, redigerad totalt 30 gånger.
M-Erlandsson

Inlägg av M-Erlandsson »

Är det någon som vet om det finns några 223or till salu nu?
Har inte fått besked från någon säljare!
pulvee

Inlägg av pulvee »

700LTR skrev:Blev öppna riktmedel för min del, fick hem dem idag, Magpul Mbus Pro, högt kvalitetsintryck så tror det blir kanon. Tyvärr har lokala skyttebanan/klubben skjutförbud på fredagar så blir ingen testskjutning förens tidigast imorrn.

Hade redan innan jag fått hem licensen bestämt mig för att byta ut A2 kolven mot en Magpul MOE Fixed stock, men har börjat gilla A2/originalkolven mer och mer så den blir nog kvar ett tag. Men framtidsplanerna är iaf. nytt trycke och säkring.

I övrigt är bössan utrustad med följande i dagsläget:

Magpul RSA QD främre fäste för vapenrem
Magpul MS4 Vapenrem
Magpul MOE K2+ Grepp
Magpul PMAG 30 samt 10 skotts för jaktändamål. Det extremt rackliga plåtmagget som dessutom var nitat/spärrat till 5 skott åkte i sopen rätt fort :roll:
troy2.jpg
Är 10skotts mag tillåtet för jakt???

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

700LTR

Inlägg av 700LTR »

pulvee skrev: Idag, 16:52
Är 10skotts mag tillåtet för jakt???

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
Självklart, är tillåtet med hur stora magasin man än vill ha på repeter. Begränsningen 5+1 gäller bara halvautomater, jag skrev även i min ansökan 31 skott och det var inga frågor om det heller.
700LTR

Inlägg av 700LTR »

M-Erlandsson skrev: Idag, 13:37 Är det någon som vet om det finns några 223or till salu nu?
Har inte fått besked från någon säljare!
Tror de är slut överallt tyvärr, och leveranstiderna är tydligen omöjliga att svara på iaf. enligt Dennis på kruttunnan. Jag ringde runt till alla handlare jag hittade redan i maj och den enda som hade inne då var The Armoury Sports i Handen söder om Sthlm, jag lyckades plocka den sista .223 de hade inne. De hade flera .308 inne då men nu är även de slut.