Vad är det ni vill se där ?
Jag ser ingen vits med den funktion då laddningarna är gjord av privatpersoner till sina bössor och man vet inte om den passar till sin bössa över huvud taget
Laddar jag en maxladdning 47gr N150 till 155gr Scenar till min föredetta Tikka Master 308win som har 75mm magasinslängd och lägger upp den och nån tok tror att "det gick ju bra för han... och att ändratill 71mm gör väl inget..." ligger väldigt dåligt till i maxtryck
Har ni inte laddata till er kula så är det bättre att lära sig hitta egna laddningar än att luta sig åt andras
viewtopic.php?f=11&t=320717
Laddatabasen funkar inte
- Anders Ö
Re: Laddatabasen funkar inte
EGNA undersökningar är bättre än andras teorier.
Alternativa Lösningarnas Mästare....
https://www.instagram.com/reel/Cy9YX_XRcO3/?igshid=MTJlN29pcXl0cnU5cg==
Vill ni köpa Rävpipa , Plåtbiten, så skicka ett PM
180kr .
Alternativa Lösningarnas Mästare....
https://www.instagram.com/reel/Cy9YX_XRcO3/?igshid=MTJlN29pcXl0cnU5cg==
Vill ni köpa Rävpipa , Plåtbiten, så skicka ett PM
180kr .
- Islänningen
Re: Laddatabasen funkar inte
Nu är det så att det är inte alla som kan gå ut och provskjuta laddningar i tid och otid. Jag har samlat tillgänglig data för de kalibrar jag använder i ett Excel-ark.Anders Ö skrev: ↑18 aug 2024, 12:44 Vad är det ni vill se där ?
Jag ser ingen vits med den funktion då laddningarna är gjord av privatpersoner till sina bössor och man vet inte om den passar till sin bössa över huvud taget
Laddar jag en maxladdning 47gr N150 till 155gr Scenar till min föredetta Tikka Master 308win som har 75mm magasinslängd och lägger upp den och nån tok tror att "det gick ju bra för han... och att ändratill 71mm gör väl inget..." ligger väldigt dåligt till i maxtryck
Har ni inte laddata till er kula så är det bättre att lära sig hitta egna laddningar än att luta sig åt andras
viewtopic.php?f=11&t=320717
Om det är någon ny kula som jag ska testa, så kan jag filtrera på kulan samt det krut jag har tillgängligt. Oftast, så får man tillräckligt med träffar för att se i vilket spann andra användare har laddat, samt vad de har för patronlängd och vad de får för precision.
Detta gäller i synnerhet Jänkarkulor, då tillverkaren i vissa fall tillhandahåller inte någon laddata, eller så är den endast med amerikanskt krut.
Det är ovärderlig information för mig, och sparar massor av experimentande.
Men det kommer ju fler kulor på marknaden, och att få även dessa in i databasen vore ju smutt.
Tikka T3 8X57IS, Nikon Monarch 7, 2-10X50
Sauer 200STR, 6.5X55, Arken EP5 Gen II 7-35X56
Ruger PCC 9X19, Vortex Crossfire Red Dot Gen II
Ruger SFAR, Arken EPL-4 6-24X50
Tikka T1x 22lr.
Win SX4 12ga.
Sauer 200STR, 6.5X55, Arken EP5 Gen II 7-35X56
Ruger PCC 9X19, Vortex Crossfire Red Dot Gen II
Ruger SFAR, Arken EPL-4 6-24X50
Tikka T1x 22lr.
Win SX4 12ga.