Moderatorer: Fritz Kraut, taxen
Greener skrev:Själv letar jag bl.a efter en mod 45. Skulle nog vilja påstå att den rejält slår en mod 80.
M.v.h
Greener
Myran1 skrev:Jo det är klart att terrängbil behöver man sällan men snöiga och dårliga skogsvägar kör jag lite oftare på.
Sen så bor jag ju så avsides så bara av den anledningen är 4wd att föredra.
Navaran går också över litern om än inte mycket.
Hdj 80 har jag som fått på hjärnan nu![]()
Var köper man en sån?
Tyskland eller?
Lars
nature skrev:En RangeRover är inte särskilt hållbar, den är extremt dyr i drift och ruinerar sina ägare trots korta körsträckor.
...till och med en amerikansk Jeep erbjuder större vägkontakt, den är wobblig och bullrig och man sitter som ett komplett arsel om man är längre än 1,75...
Sant, men det gäller Audi också och fan och hans moster verkar gilla dem.
nature skrev:Greener skrev:Själv letar jag bl.a efter en mod 45. Skulle nog vilja påstå att den rejält slår en mod 80.
M.v.h
Greener
I helvete den gör. Den är mindre, äldre och enklare - att se som en Land Rover-kopia. Mycket robust, absolut men inte en bil i samma klass. En kamrat har en av de senaste, från 1983-84 någon gång.
Ulrik skrev:Om det inte är allt för mycket landsvägsåkning så borde väl en Hilux vara ett billigare alternativ som fungerar minst lika bra eller bättre på sidan av vägen. Två kvigor på flaket och rätt uppför berget inga problem.
Kari Lindström skrev:...till och med en amerikansk Jeep erbjuder större vägkontakt, den är wobblig och bullrig och man sitter som ett komplett arsel om man är längre än 1,75...
Nu kanske du menar Cherokee... men storebrorsan Grand Cherokee av senaste modellserien är varken vobblig eller bullrig längre. Upptill 1,90, sitter man bekvämt... speciellt om man är litet bredare i bak, ty säten är gjorda för "storväxta". Sedan har man också sportbilsprestanda med rätt spis
nature skrev:...ruinerar sina ägare...
Greener skrev:Hörrru Mats, jag tycker nog inte att det är riktigt rätt att använda mekonomens priser att jämföra med.
Internationelle Mats skrev:...de begär sexsiffriga belopp för snart tjugo år gamla bilar med tjogtals tusen mil under bältet...
Återgå till Jaktutrustning och tillbehör
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster