Hur skulle ni gjort i en sån situation?
Jag blir så jävla förbannad så jag lägger på luren för jag vet att jag kommer säga saker som jag kommer att ångra längre fram.
Men hur skulle ni agerat?
Moderatorer: Fritz Kraut, taxen
börje skrev:Det finns ju alltid en orsak till hundförbud, alltså bör det åtföljas.
Börje
Hammis skrev:Är du helt säker på att det är hundförbud och inte rekommenderat hundförbud då? Vissa län har ju som sagt bara rekommenderat hundförbud.
sammy88 skrev:det är hundförbud som gäller i östergötland och det är en terrier dom har släppt som brukar driva rå allt från 20 minuter till 1 timme.
Deras komentar var att det var för mycke snö så hunden håller inte i så länge så hunden blir inte skaddad.
Men då fråga jag lite fint om hundförbudet var för att hunden inte skulle skaddas eller att djuren inte ska få det ännu tuffare en dom redan har?.... de fick ajg aldrig något svar på!
men jag fattar inte att man ens tänker tanken när de är 30-40 cm i skogen värre på önppna ytor då sjunker man ner till midjan ibland.
Säger som systersonen "Det fattar väll minsta lilla barn!"
WestCoast skrev: hundförbudet är för att hunden driver men fart och stressar rådjuren/dovviltet som springer och åker ner genom skaren, så förbudet har inte med hunden att göra direkt utan indirekt.
WestCoast skrev:sammy88 skrev:det är hundförbud som gäller i östergötland och det är en terrier dom har släppt som brukar driva rå allt från 20 minuter till 1 timme.
Deras komentar var att det var för mycke snö så hunden håller inte i så länge så hunden blir inte skaddad.
Men då fråga jag lite fint om hundförbudet var för att hunden inte skulle skaddas eller att djuren inte ska få det ännu tuffare en dom redan har?.... de fick ajg aldrig något svar på!
men jag fattar inte att man ens tänker tanken när de är 30-40 cm i skogen värre på önppna ytor då sjunker man ner till midjan ibland.
Säger som systersonen "Det fattar väll minsta lilla barn!"
hundförbudet är för att hunden driver men fart och stressar rådjuren/dovviltet som springer och åker ner genom skaren, så förbudet har inte med hunden att göra direkt utan indirekt.

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster