Abex skrev:Har använt en Puxin 777 i år i ett jaktlag som aldrig sett en kinaradio förut, gjorde ingen grej av det förän jag var helt säker på att jag iaf låg över medel i hörbarhet/ljudkvalité.
Visst var det någon annan radio som hördes bättre/längre men det var absolut inga problem med min Puxing, snarare tvärt om! (att jämföra aparater under jakt är ju snudd på omöjligt, men vissa aparater tenderar ju att brusa/pipa/bryta mer än andra och till den gruppen hörde definitivt inte puxingen)
Att det sedan är "kinajunk" som antagligen inte håller lika länge som en riktig är ju en annan femma, men bara batteriet från puxingen är värt priset på radion mätt med våra priser. (batteriet räcker länge och normalanvändaren behöver knappast extra/större batteri.
Håller med dig, frågade en handlare om just billiga radioapparater och han sa: Du ska köpa dom här jag har( icom, lafayette, zodiac mfl.) , bra kvalitet och håller hur länge som helst.
Jag frågade då var dom gjordes, hans svar blev: Njae dom flesta görs "där nere i Kina allihop" .
Varför ska man ha en apparat som håller i 10år?
Har en gammal hunter själv som säkert var bland dom första som kom. Kosta runt 4-5000:- har jag för mig..... Funkar skit, batterie-tid på en halv dag, har 2 kanaler och tål inte duggregn.
Varför då inte byta var annat år( om kinajunket inte håller längre), kostar ju bara en 500-ing. Då har du en fräsch apparat med friskt batteri och dom senaste nyheterna.
Om den här puxingen funkar i 1 år är det bra, 2 år är jag nöjd, 3 år skulle vara helt fantastiskt. Det innebär ju att man kan byta apparat 6 ggr på en 12-års period.... Då lär nog dom rejäla apparaterna redan vara utjänade 2ggr om och ändå har det kostat mig mindre än en ny icom/Lafayette.
Jag älskar elektronik från Kina, Japan, Korea....... för görs komponenterna någon annanstans????