Robsofts patientförening för engelska sjukan

Moderatorer: mecke, Stefan.K, Ulrik

Re: Robsofts patientförening för engelska sjukan

Inläggav Anser Ferus » 12 aug 2018, 23:13

Tänkte inte på de..., trodde endast Skottland tillämpade den vanan.
Faktum är att vi i min familj/släkt inte heller jagar på söndagar, vilket naturligtvis endast understryker mitt misstag.

Chin-chin i förväg då :D
/// Anser Ferus

Airstrip One calling Sweden...winter is coming.
Den av dem själva skapade verkligheten, är en av DÖskallepartiet et al. underskattad faktor. De är likväl ansvariga.
Användarvisningsbild
Anser Ferus

Re: Robsofts patientförening för engelska sjukan

Inläggav Tazswe » 13 aug 2018, 07:37

Anser Ferus skrev:Tänkte inte på de..., trodde endast Skottland tillämpade den vanan.
Faktum är att vi i min familj/släkt inte heller jagar på söndagar, vilket naturligtvis endast understryker mitt misstag.

Chin-chin i förväg då :D

Fick fram följande regler på BASC hemsida.

Sunday and Christmas Day Shooting

England and Wales
No game may be killed or taken in any county on Sunday or Christmas Day. Game for the purposes of this section means pheasant, partridge, red grouse, black grouse and hare.

Scotland
There are no statutory restrictions on the killing of game on Sunday or Christmas Day but it is not customary to do so. The wildfowl species listed may not be shot on Sunday or Christmas Day.

Northern Ireland
It is an offence to kill any wild bird, gamebird or hare on a Sunday. Although there is no restriction on killing any wild bird, gamebird or hare on Christmas Day, provided it does not fall on a Sunday, it is not customary to do so. There is no prohibition on shooting deer on any day during the open season.
Användarvisningsbild
Tazswe

Föregående

Återgå till Allmänt om vapen