Pumphagelskyttarnas Brödraskap

Moderatorer: mecke, Stefan.K, Ulrik

Re: Pumphagelskyttarnas Brödraskap

Inläggav Lasrberglund » 13 maj 2018, 06:53

en allmän fråga:
Är pattermaster-choker värt pengarna för en skytt som inte tävlar men ofta är på skeet/trapbanan eller ska du ligga på hög nivå innan du märker nån skillnad?
Det är fan inte lätt att vara rätthänt
Lasrberglund

Inläggav Ogster2 » 13 maj 2018, 08:59

Lasrberglund skrev:en allmän fråga:
Är pattermaster-choker värt pengarna för en skytt som inte tävlar men ofta är på skeet/trapbanan eller ska du ligga på hög nivå innan du märker nån skillnad?

Det är säkert större skillnad mellan Remingtons choker och PM än tex Berettas choker och PM, dock är det ju viktigt att man missar duvan pga skyttefel än chokens fel för då lär man tröttna fort.

Köpte min från svenske återförsäljaren, skulle ta 1v men har för mig det tog 5v i slutändan...
Användarvisningsbild
Ogster2

Inläggav Dalaskägget » 18 maj 2018, 15:55

Efter omfattande research och forumläsande så hade jag beslutat mig för att en Benelli Supernova var den hagelpump som till synes skulle passa mig och mina behov bäst. Detta till trots inpulsköper jag av outgrundlig anledning (förmodligen dumhet i kombination med bristande impulskontroll) denna tingest vilken jag har föga nytta av.
Så nu har en Supernova beställts och denna går till skroten innan licensansökningarna börjar behandlas. För att ingen ska tro att jag begår helgerån så förtydligar jag att detta bara är en Norinco och inte en genuin 97:a

Bild
Senast redigerad av Dalaskägget 18 maj 2018, 20:16, redigerad totalt 1 gång.
Dalaskägget

Inläggav Geronimo81 » 18 maj 2018, 17:31

Nu är jag medlem här också. Köpte mig en billig classic och fick licensen för ett tag sedan. Hämtade den idag, kommer matas med slug och buckshot...bössan är egentligen mest ämnad för plojskytte på banan :roll:
Ко због неке ствари не изгуби разум, тај га и нема.
Geronimo81

Föregående

Återgå till Allmänt om vapen