.300 Win Mag hylsor (Norma)

Här kan du lägga in en annons om du söker något speciellt du önskar köpa.

Moderatorer: taxen, Kari Lindström, potatiskastare, Trond Åsly, mecke, Stefan.K, Ulrik, Fritz Kraut, PerN

Kategoriregler
Regler för Annonstorget

1. Endast privatpersoner får annonsera på Annonstorget. Näringsidkare är välkomna att kontakta robban@robsoft.nu" onclick="window.open(this.href);return false; för överenskommelse om annonsering.

2. Varor och erbjudanden ska vara lagliga att använda, samt stämma överens med god etik för jägare och skyttar. Militära produkter utan rimlig anknytning till jakt och skytte får ej bjudas ut. Är du tveksam, kontakta en moderator eller Robban innan du bjuder din vara. Varor som säljs ska ha ett fastställt pris. Säljare och köpare är givetvis fria att förhandla om priset, men auktioner är inte tillåtna.

3. Inlägg och annonser som inte stämmer med dessa regler, eller som moderator anser olämpliga, avlägsnas utan föregående varning.

4.Vid ammunitionsförsäljning är det upp till säljaren att tillse att köparen har erfoderliga tillstånd för inköp.

5. Varan skall vara förknippad med jakt, vapen och skytte. Motorfordon är inte längre godkända för direkt annonsering på Robsoft under kategorierna SÄLJES eller KÖPES. Jaktbilar mm. kan dock fortfarande utannonseras till försäljning, men endast som länkar till Blocket under avdelning BLOCKET TIPS.

6. Moderatorerna tar normalt sett inte bort annonser efter en försäljning avslutats. Trådskaparen kan i stället lägga till ordet "Såld/köpt/bytt" i rubrikraden (Man går in i första inlägget och gör den ändringen).

/Robban

.300 Win Mag hylsor (Norma)

Inläggav Varg » 01 nov 2019, 07:20

Önskas:

Engångsskjutna hylsor av fabrikat Norma i kaliber .300 Winchester Magnum. Gärna med ask, men inget krav.
Jag behöver fylla på hyllan så totalt skulle jag vilja ha tag på åtminstone 200st.

PM:a vad ni har och vad ni vill ha för dem.
Senast redigerad av Varg 02 nov 2019, 10:24, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Varg

Re: .300 Win mag hylsor (Norma)

Inläggav Ingvar » 01 nov 2019, 07:41

Spelar det någon roll om hylsorna är
- heavy
- light
??
Jagar i Västerbotten & Värmland.
Medlem i 550 grain - klubben.
Användarvisningsbild
Ingvar

Re: .300 Win mag hylsor (Norma)

Inläggav Varg » 01 nov 2019, 19:05

Ingvar: Sannolikt finns det inte hur många "heavy" som helst i omlopp. Jag har bara snubblat över en av de kanske 3-400 jag köpt begagnade. Men för att vara specifik, så köper jag gärna "Light".
Å andra sidan, sitter man på 100st "heavy" hylsor som man vill bli av med, så kan jag överväga att ta fram justerade laddningar till dem.
Användarvisningsbild
Varg

Re: .300 Win Mag hylsor (Norma)

Inläggav Varg » 11 nov 2019, 07:36

Fortfarande aktuellt.
Användarvisningsbild
Varg

Inläggav Apple-Jack » 11 nov 2019, 10:43

Hej Wargen!
Jag har 9 st Norma som ligger här till ingen nytta.
Finns även 7 st Winchester om du kan tänka dig sådana oxå.
Ska du till Gotland till helgen så kan jag ta med dom dit.
Mvh Ronnie
Det är aldrig för sent att lägga av!
Apple-Jack

Inläggav Varg » 11 nov 2019, 20:13

Apple-Jack skrev:Hej Wargen!
Jag har 9 st Norma som ligger här till ingen nytta.
Finns även 7 st Winchester om du kan tänka dig sådana oxå.
Ska du till Gotland till helgen så kan jag ta med dom dit.
Mvh Ronnie

Det var ett blygsamt gäng. Kan du inte slänga ner dem (alla) i ett kuvert och utmana posten på att inte slarva bort dem på vägen till Helsingborg?

Jag ska inte till Gotland.
Användarvisningsbild
Varg

Inläggav Apple-Jack » 13 nov 2019, 09:20

Jag hade dom liggande här till ingen nytta, så istället för att kasta dom så kan du hellre ta dom.
Kan skicka dom i postens påse, hylsorna får du men påsen får du betala.
Eller kan jag ta med dom till nästa fältskjutning här i Skåne så blir det gratis.
Det är aldrig för sent att lägga av!
Apple-Jack

Återgå till Annonstorget - Köpes