Hur modifierar ni era Glock?

Moderatorer: Kari Lindström, potatiskastare

Re: Hur modifierar ni era Glock?

Inläggav devour » 26 aug 2019, 10:33

DarrenB skrev:Ska använda den till fält och PPC främst och lite plinkande.

Tänk på att om du ska använda den på tävlingar så finns det regler som måste följas. Nu skriver du inte vilken gren i PPC du tänkte använda den till men om det är SSA (Standard Pistol 5" FR) så är det inte mycket du får göra med den. Ska du bara skjuta PPC P1500 och/eller Open så är det större valmöjligheter. Men som sagt, tänk på vad du ska använda den till innan du börjar handla allt för mycket.

I Fält är det mest dimensionerna och tryckets vikt som är gränssättande. Sedan får man ju inte ha comp/rödpunkt i Fält, men trycke/sikte/magbrunn och sådant är inga problem.
devour

Inläggav DarrenB » 26 aug 2019, 14:33

devour skrev:
DarrenB skrev:Ska använda den till fält och PPC främst och lite plinkande.

Tänk på att om du ska använda den på tävlingar så finns det regler som måste följas. Nu skriver du inte vilken gren i PPC du tänkte använda den till men om det är SSA (Standard Pistol 5" FR) så är det inte mycket du får göra med den. Ska du bara skjuta PPC P1500 och/eller Open så är det större valmöjligheter. Men som sagt, tänk på vad du ska använda den till innan du börjar handla allt för mycket.

I Fält är det mest dimensionerna och tryckets vikt som är gränssättande. Sedan får man ju inte ha comp/rödpunkt i Fält, men trycke/sikte/magbrunn och sådant är inga problem.

Har börjat fixa med trycket. Bytt ut connectorn och ska investera lite tid i att polera trigger bar, connector, safety plunger, striker samt byta samtliga fjädrar.
Men lämnar avtryckaren i original.
Kvalificerar jag fortfarande in på Standard Pistol då?
DarrenB

Inläggav fellmann » 24 sep 2019, 19:56

A Good Reason You SHOULD NOT Upgrade Your Gun's Trigger

https://www.youtube.com/watch?v=crUeMDfOjNc
I need your clothes, your boots and your motorcycle !
Användarvisningsbild
fellmann

Inläggav VonBöfvelen » 24 sep 2019, 20:41

Skjuter en Gen5 17, kör en lone wolf 3.5 connector och Zev competition spring kit. Mycket lättare än original men lite "svampigare" innan väggen. Men man vänjer sig fort 8)
Gissar på 1.6isch kg, klarar 1.36 utan problem iaf.

Även ett superpimpat Glocktrycke är ju ganska mjaa..

Problemet jag har är att typ 1 av 250-300 klickar, och det beror troligast på lättad slagstiftfjäder.
Innan mod sköt jag kanske 3000 genom den utan klick, förutom skräpet Maxxtech som vägrade funka :evil: :mrgreen:
VonBöfvelen

Inläggav HappyShooting » 02 okt 2019, 14:02

Senaste tillskottet... en Glock 19 Gen 5 MOS FS.... med ett Trijicon RMR.... Ansatsen som det ser ut just nu är att det inte skall modifieras mycket alls...endast (efter att jag bekantat mig mer med originaltrycket) ett nyinköpt Apex drop in trycke som skall installeras....

Mitt initiala intryck efter att ha tallat på Gen 5 MOS FS...är positivt (hade en G19 Gen 4 MOS som såldes till förmån för denna)... vet inte om det är inbillning...men avsaknaden av fingerrillor kändes inte alls dumt...& främre "serrations" är något jag uppskattar & har saknat. Att fronten är avfasad gör pistolen snyggare.

Nedan Glock inköptes via ipscbutiken.se & servicen är på den nivå man önskar att den vore hos alla företag... inte minst vapenhandlare....Top Notch & mer därtill !!!

Bild

Bild
Användarvisningsbild
HappyShooting

Föregående

Återgå till Pistolskytte