Anorak i bomull utan membran?

Moderatorer: Fritz Kraut, taxen

Re: Anorak i bomull utan membran?

Inläggav Fiskaren » 07 jan 2019, 10:08

Tomps skrev:
Gullhoved skrev:Det här med Ventile var intressant, tror faktiskt det är the shit. Och jag hittade denna efter lite googling:
https://vildmarken.se/reportage/sasta-peski-anorak/

Tror banne mig att this is it!

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Tror det är exakt det du är ute efter, såg att den fanns till nedsatt pris på jakt.se, kostar en slant men vad jag hört ska det vara grym kvalitet på ventile material, har för mig klättermusen hade produkter i samma material fast annat namn. Köp och recensera! :)

Jag har en anorak i ventile från Klättermusen. Man köpte tyget på meter och sen fanns det mönster och sömnadsbeskrivning. Det var lite klurigt att få till den dubbla fällsömmen men det blev ett trivsamt plagg i ett skönt material. Nunatak heter modellen, avancerad huva bl a.
hann varð døðr í Vinøyu; þá fiór ans uppi, é vá
Fiskaren

Inläggav ClassicSS » 10 jan 2019, 10:03

Användarvisningsbild
ClassicSS

Inläggav Sako Finnbear » 10 jan 2019, 19:29

Sako Finnfire varmint .22lr
Sako 75 Deluxe 30-06
Sako Finnbear L61R .375H&H
Husqvarna 300 12/76
Användarvisningsbild
Sako Finnbear

Inläggav Gullhoved » 12 jan 2019, 11:08

Sako Finnbear skrev:En hederlig oljerock borde väl funka?

https://www.hundenochherden.se/product/game-speedway-varmfodrad

Oljerock har sina fördelar. Men de är tämligen täta och funkar i princip som en regnrock.

Ventile är onekligen väldigt intressant men också tämligen dyrt. Jag kommer därför att prova konceptet med en vindblus i 100% bomull (som skall impregneras) som får stå för vindskydd, kompletterat med en hederlig regnrock eller poncho som får stå för vattenskydd när så krävs.

Gullhoved

Inläggav Sako Finnbear » 12 jan 2019, 16:42

Gullhoved skrev:

Oljerock har sina fördelar. Men de är tämligen täta och funkar i princip som en regnrock.

Ventile är onekligen väldigt intressant men också tämligen dyrt. Jag kommer därför att prova konceptet med en vindblus i 100% bomull (som skall impregneras) som får stå för vindskydd, kompletterat med en hederlig regnrock eller poncho som får stå för vattenskydd när så krävs.

Jag tycker min andas ganska bra faktiskt, men nu har jag i.o.f.s inte dränkt den i vax.
Sako Finnfire varmint .22lr
Sako 75 Deluxe 30-06
Sako Finnbear L61R .375H&H
Husqvarna 300 12/76
Användarvisningsbild
Sako Finnbear

Inläggav Gullhoved » 13 jan 2019, 16:42

Sako Finnbear skrev:
Gullhoved skrev:

Jag tycker min andas ganska bra faktiskt, men nu har jag i.o.f.s inte dränkt den i vax.

Nej det är klart en oljerock som inte vaxas mkt eller på länge andas ju så klart lite bättre ju mer vaxet försvinner/torkar. Men en välvaxad oljerock är tvärtät- vilket ju är meningen!

Gullhoved

Föregående

Återgå till Jaktutrustning och tillbehör