Ruger M77II 30-06 Boyds Classic

Här har du annonstorget i ny tappning dvs. Här kan du lägga in annonser på saker du önskar sälja.

Moderatorer: taxen, Kari Lindström, potatiskastare, Trond Åsly, mecke, Stefan.K, Ulrik, Fritz Kraut, PerN

Kategoriregler
Regler för Annonstorget

1. Endast privatpersoner får annonsera på Annonstorget. Näringsidkare är välkomna att kontakta robban@robsoft.nu" onclick="window.open(this.href);return false; för överenskommelse om annonsering.

2. Varor och erbjudanden ska vara lagliga att använda, samt stämma överens med god etik för jägare och skyttar. Militära produkter utan rimlig anknytning till jakt och skytte får ej bjudas ut. Är du tveksam, kontakta en moderator eller Robban innan du bjuder din vara. Varor som säljs ska ha ett fastställt pris. Säljare och köpare är givetvis fria att förhandla om priset, men auktioner är inte tillåtna.

3. Inlägg och annonser som inte stämmer med dessa regler, eller som moderator anser olämpliga, avlägsnas utan föregående varning.

4.Vid ammunitionsförsäljning är det upp till säljaren att tillse att köparen har erfoderliga tillstånd för inköp.

5. Varan skall vara förknippad med jakt, vapen och skytte. Motorfordon är inte längre godkända för direkt annonsering på Robsoft under kategorierna SÄLJES eller KÖPES. Jaktbilar mm. kan dock fortfarande utannonseras till försäljning, men endast som länkar till Blocket under avdelning BLOCKET TIPS.

6. Moderatorerna tar normalt sett inte bort annonser efter en försäljning avslutats. Trådskaparen kan i stället lägga till ordet "Såld/köpt/bytt" i rubrikraden (Man går in i första inlägget och gör den ändringen).

/Robban

Ruger M77II 30-06 Boyds Classic

Inläggav Matti » 09 jul 2018, 18:03

***SÅLD***

Efter lite vånda, har jag beslutat mig för att sälja min amerikanska pärla, en uppsnofsad Ruger M77II rostfri, 30-06. Skall skaffa mig en lättare bössa med möjlighet att korta kolven, i 6,5x55, lämplig för 16-åriga dottern att låna på uppsiktsjakt, är det tänkt. Jag köpte den av forumisten Joacim, och har därefter bytt stock till en Boyds Classic, omsorgsfullt bäddad av mig. Trycket är tillfixat/brynat, tror Robban himself gjort det (eller om det var Joacim?), liksom den snygga förstoringskonan på pipan för att få till M14-gänga. 57 cm pipa (ej kapad). Ett orört orginaltrycke medföljer också. Säljes med eller utan kikarsikte. Ringarna följer med i vilket fall...fina Leupold stålringar enkom för Rugers kilbas (dvs sitter direkt på lådan). Perfekt höjd för att sikte med 42 mm objektivlins. Siktet är ett Meopta R2 1,7-10x42 köpt nu i våras, som inte varit ut i skogen ännu, riktmedel 4K (belyst kors). 30 års överförbar garanti aktiverad. Låda, tillbehör och kvitto följer med. Den skjuter riktigt bra, har kört Barnes TSX 168 gn som jaktkula senaste åren, och Sako 123 gn fmj till övning.

För er som inte känner till Ruger M77, är detta en rejäl bössa helt i metall, inspirerad av M98-systemet. Dvs kontrollerad matning, och mauserutdragare. Bra trelägessäkring som fysiskt spärrar slagstiftet i säkrat läge. Dvs en bra och säker bössa för nyblivna jägare! Kryssmag med ledat underbeslag, tar 5+1 patroner. Stabil kikarinfästning direkt i lådan.

5000 kr för bössa + ringar.

13000 kr för bössa, ringar och sikte.

Siktet säljs ej separat.

ruger-1.jpg

ruger-2.jpg

ruger-3.jpg

ruger-4.jpg
Du har inte de rättigheter som krävs för att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av Matti 13 jul 2018, 18:12, redigerad totalt 1 gång.
Founder of: The Fellowship of The Little Big Thumper (358 win)
Nobsen Bratthögens Mira - 'Myran'
Grållen Fjälldalens Akka
Användarvisningsbild
Matti

Re: Ruger M77II 30-06 Boyds Classic

Inläggav dnyman81 » 11 jul 2018, 10:26

Riktigt Tjusigt!
Jag ska kolla med en kollega som vill återuppta jakten efter ett längre uppehåll. Vart i landet?
Användarvisningsbild
dnyman81

Inläggav Matti » 11 jul 2018, 14:23

dnyman81 skrev:Riktigt Tjusigt!
Jag ska kolla med en kollega som vill återuppta jakten efter ett längre uppehåll. Vart i landet?

Ja det är mycket pang för pengen, robust och rejäl är bara förnamnet :mrgreen: Finns i Härjedalen (men ska ner till Uppland på semester om 2 veckor) 8)
Grållen Fjälldalens Akka
Användarvisningsbild
Matti

Inläggav Tetrix » 11 jul 2018, 14:46

Fin bössa :)

Har tipsat en kompis :wink:

/Johan
Användarvisningsbild
Tetrix

Inläggav Matti » 11 jul 2018, 17:41

Tetrix skrev:Fin bössa :)

Har tipsat en kompis :wink:

/Johan
Trevligt, tackar
Grållen Fjälldalens Akka
Användarvisningsbild
Matti

Inläggav Matti » 13 jul 2018, 17:06

Såld.
Grållen Fjälldalens Akka
Användarvisningsbild
Matti

Inläggav Tetrix » 13 jul 2018, 21:03

Matti skrev:Såld.

Föga förvånande... Grattis till köparen :)

/J
Användarvisningsbild
Tetrix

Inläggav dnyman81 » 14 jul 2018, 10:14

Det förstår jag!
Gratulerar främst köpare men även säljare!
Användarvisningsbild
dnyman81

Återgå till Annonstorget - Säljes