Skyddsjakt fasan

Diskutera jakten på våra fåglar.

Moderatorer: taxen, Fritz Kraut

Re: Skyddsjakt fasan

Inläggav k-Hornet » 28 maj 2018, 18:28

Hmmm... trevlig tråd detta... :roll: *tar fram popcorn*
A Smith&Wesson beats four aces

I think you're a good person and a good debater. But I -still- think you have a stupid opinion.
Användarvisningsbild
k-Hornet

Inläggav potatiskastare » 28 maj 2018, 18:42

don corleone skrev:Nu vill jag som avslutning på mina inlägg i denna tråden berätta att jag har hållit på med jakt, fiske, djur och djuruppfödning i stort sett hela mitt vuxna liv som bisyssla till min huvudsakliga yrkesverksamhet( bla. uppfödning av travhästar)och under denna livscykel haft den ypperliga förmånen att se hur djur funkar, där existerar inga "silkesvantar"! Man skall respektera djuren för vad de är, men det kräver också att man sätter sig i respekt hos de samma. Det skiljer på teori och praktik! En "vårkåt" fasantupp? vad fan kan den ställa till som kräver forumets "expertis" hjälp? Herregud ett sånt trams.

Som avslutning på dina inlägg i denna tråden får du en månads utvisning för otrevligt uppträdande. Så får du tid att fundera på hur du skall respektera dina medforister för vad de är.
Bleifrei – profitieren statt diskutieren
Brenneke
Användarvisningsbild
potatiskastare
Moderator

Inläggav Pebe » 28 maj 2018, 21:51

don corleone skrev:
Pebe skrev:
Fk Fjun skrev:[quote]Ny forskning har visat att man kan läsa ett inlägg man inte håller med om utan att svara på det!
Instämmer!

Vad skall en fråga på forumet vara till för nytta om ingen bryr sig om att svara????????
Nu vill jag som avslutning på mina inlägg i denna tråden berätta att jag har hållit på med jakt, fiske, djur och djuruppfödning i stort sett hela mitt vuxna liv som bisyssla till min huvudsakliga yrkesverksamhet( bla. uppfödning av travhästar)och under denna livscykel haft den ypperliga förmånen att se hur djur funkar, där existerar inga "silkesvantar"! Man skall respektera djuren för vad de är, men det kräver också att man sätter sig i respekt hos de samma. Det skiljer på teori och praktik! En "vårkåt" fasantupp? vad fan kan den ställa till som kräver forumets "expertis" hjälp? Herregud ett sånt trams.[/quote]Jag tycker inte det är trams, förmodligen inte trådskaparen heller.
Och normalt går jag inte igång på såna här inlägg heller, jag har egentligen inte med detta att göra.
Men även på ett forum tycker jag att man ska respektera varandras "okunnighet".
Jag har absolut läst (kanske till och med postat) dummare frågor än denna.
Jag har också jagat och haft jakthundar (Inga hästar dock) i 30 års tid. Tycker att det är viktigt att inte tappa respekten för viltet för det, det är lätt bli avtrubbad annars....
R8 .308 Win
S&S 16/16-7,65x57R
Merkel 12
PBGV Hugo.
Pebe

Inläggav Pebe » 28 maj 2018, 21:56

don corleone skrev:
Pebe skrev:
Fk Fjun skrev:[quote]Ny forskning har visat att man kan läsa ett inlägg man inte håller med om utan att svara på det!
Instämmer!

Vad skall en fråga på forumet vara till för nytta om ingen bryr sig om att svara????????
Nu vill jag som avslutning på mina inlägg i denna tråden berätta att jag har hållit på med jakt, fiske, djur och djuruppfödning i stort sett hela mitt vuxna liv som bisyssla till min huvudsakliga yrkesverksamhet( bla. uppfödning av travhästar)och under denna livscykel haft den ypperliga förmånen att se hur djur funkar, där existerar inga "silkesvantar"! Man skall respektera djuren för vad de är, men det kräver också att man sätter sig i respekt hos de samma. Det skiljer på teori och praktik! En "vårkåt" fasantupp? vad fan kan den ställa till som kräver forumets "expertis" hjälp? Herregud ett sånt trams.[/quote]Jag tycker inte det är trams, förmodligen inte trådskaparen heller.
Och normalt går jag inte igång på såna här inlägg heller, jag har egentligen inte med detta att göra.
Men även på ett forum tycker jag att man ska respektera varandras "okunnighet".
Jag har absolut läst (kanske till och med postat) dummare frågor än denna.
Jag har också jagat och haft jakthundar (Inga hästar dock) i 30 års tid. Tycker att det är viktigt att inte tappa respekten för viltet för det, det är lätt bli avtrubbad annars....
R8 .308 Win
S&S 16/16-7,65x57R
Merkel 12
PBGV Hugo.
Pebe

Föregående

Återgå till Fågeljakt