Tracker pejl, telefonlur mm. Frågor

Moderatorer: taxen, Fritz Kraut

Re: Tracker pejl, telefonlur mm. Frågor

Inläggav tjärn » 09 aug 2019, 20:53

Fick hem min nya tracker supra idag. Så jag såg den röda texten ”ny version finns tillgänglig” så jag tänkte uppdatera den. Jag gör precis som det står i instruktionerna men inget händer. Har försökt i 2h nu.
tjärn

Inläggav tjärn » 09 aug 2019, 20:56

tjärn skrev:Fick hem min nya tracker supra idag. Så jag såg den röda texten ”ny version finns tillgänglig” så jag tänkte uppdatera den. Jag gör precis som det står i instruktionerna men inget händer. Har försökt i 2h nu.

Precis när jag postat detta inlägg så har den nu uppdaterats :)
tjärn

Inläggav anle » 09 aug 2019, 21:53

Såg igår kväll när jag släppte på grävling att skallindikatorn inte riktigt hängde med på min tracker g500 fi. Stövartiken kom förbi och skällde för fullt och skallindikatorn visade runt 10-20 skall i minuten ibland ner under 10. Vad kan felet vara. Såg iof idag att det fanns uppdatering tillgänglig vilken jag installerade men harinte släppt sedan dess.

Någon idé? Har testat ställa lösare i inställningarna men utan framgång.

Skickat från min G8441 via Tapatalk
Användarvisningsbild
anle

Inläggav Tomas Johansson » 10 aug 2019, 10:21

anle skrev:Såg igår kväll när jag släppte på grävling att skallindikatorn inte riktigt hängde med på min tracker g500 fi. Stövartiken kom förbi och skällde för fullt och skallindikatorn visade runt 10-20 skall i minuten ibland ner under 10. Vad kan felet vara. Såg iof idag att det fanns uppdatering tillgänglig vilken jag installerade men harinte släppt sedan dess.

Prova att ställa upp skallkänsligheten ytterligare. Fick göra det på min efter en uppdatering. Var inte rätt för att göra det 8-10 gånger!
Kontaktade supporten som sade att den troligen hade blivit ställd på den "hårdaste" inställningen.
J Tuike Salon Ina -11
Jämtmyrens Jazza -15
Är man full så går det över, men om man är dum går det aldrig över...
Användarvisningsbild
Tomas Johansson

Inläggav anle » 10 aug 2019, 12:20

Tomas Johansson skrev:
anle skrev:Såg igår kväll när jag släppte på grävling att skallindikatorn inte riktigt hängde med på min tracker g500 fi. Stövartiken kom förbi och skällde för fullt och skallindikatorn visade runt 10-20 skall i minuten ibland ner under 10. Vad kan felet vara. Såg iof idag att det fanns uppdatering tillgänglig vilken jag installerade men harinte släppt sedan dess.

Prova att ställa upp skallkänsligheten ytterligare. Fick göra det på min efter en uppdatering. Var inte rätt för att göra det 8-10 gånger!
Kontaktade supporten som sade att den troligen hade blivit ställd på den "hårdaste" inställningen.
Tack för tipset, ska testa det och se om det hjälper

Användarvisningsbild
anle

Inläggav Freddowich » 15 aug 2019, 19:30

Ska man få en kod i meddelande text fältet i meddelande appen på Android som man skickar manuellt i appen då man trycker på den röda texten att det finns en ny version tillgänglig i tracker appen?
Freddowich

Inläggav Tomas Johansson » 03 sep 2019, 18:00

Var hittar man nytt batteri till ett G1000?
Har googlat runt utan att finna nåt vettigt svar...
Eller måste man skicka in det, och i så fall till vem?
J Tuike Salon Ina -11
Jämtmyrens Jazza -15
Användarvisningsbild
Tomas Johansson

Inläggav anle » 03 sep 2019, 18:09

Tomas Johansson skrev:Var hittar man nytt batteri till ett G1000?
Tror man måste skicka in det till tracker service och Peter. Kostar 1100:-

Användarvisningsbild
anle

Inläggav börje » 03 sep 2019, 21:09

Tomas Johansson skrev:Var hittar man nytt batteri till ett G1000?

Kolla vad du måste betala mellan för att uppgradera till ett supra innan du byter batteri :idea: Jag har både G1000 o Supra, bra bägge men skallindikatorn på supran är myyyycket bättre.
Jakt är livet
Våga Vägra Varg!!
Finnstövaren Kempin Maija
Grållorna Körttilakian Ella (RIP), Karpaasin Marta o Karpaasin Zazza Fi USH & Fi JCH
Vähäsalon Penni (RIP)
Ordförande i Gnist´s beundrarskara
Ät inte den gula snön!
Wåga Wägra Hen
Användarvisningsbild
börje

Inläggav sarre » 04 sep 2019, 09:27

Min skallindikator funkar bra i år än så länge på g1000! Höll på rita lite hur som ifjol men iår hittills funkar bra!

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
sarre

Inläggav Tomas Johansson » 04 sep 2019, 18:21

anle skrev:Tror man måste skicka in det till tracker service och Peter. Kostar 1100:-

Tackar för svar!
Det är ju inte sopslut, men jämfört med kompisar som har samma uppdateringshastighet så tycker jag mitt tar mer ström...
J Tuike Salon Ina -11
Jämtmyrens Jazza -15
Användarvisningsbild
Tomas Johansson

Inläggav anle » 04 sep 2019, 19:36

Tomas Johansson skrev:
anle skrev:Tror man måste skicka in det till tracker service och Peter. Kostar 1100:-

Tackar för svar!
Det är ju inte sopslut, men jämfört med kompisar som har samma uppdateringshastighet så tycker jag mitt tar mer ström...
Mitt är ca 4-5 år och börjar hoppa upp och ner, dålig batteritid men räcker iaf fortfarande en hel jakt dag om man justerar uppdateringsintervallet lite. Tror den får hänga med nåt år till och sedan får det bli ny pejl. Kör med garmin på samma hund så det är inte hela världen om pejlen tar slut.

Användarvisningsbild
anle

Inläggav börje » 04 sep 2019, 20:17

Det har kommit bättre batterier sen G1000 såg dagens ljus. Min skallindikator har krånglat sgs alltid, så ifjol när jag lämnade in halsbandet tredje gången av den orsaken fick jag ett nutt batteri gratis, bra mycket bättre hållbarhet än när pejlen var ny.
Jakt är livet
Våga Vägra Varg!!
Finnstövaren Kempin Maija
Grållorna Körttilakian Ella (RIP), Karpaasin Marta o Karpaasin Zazza Fi USH & Fi JCH
Vähäsalon Penni (RIP)
Ordförande i Gnist´s beundrarskara
Ät inte den gula snön!
Wåga Wägra Hen
Användarvisningsbild
börje

Inläggav tottebotte » 15 sep 2019, 22:09

Bytte telefon innan helgens jakt pga tracker slukade mitt batteri på iphonen på nolltid..
Nya telefonen blev en android med stort batteri, men blev besviken på kartan. Brukar köra på flygfoto, på iphonen gick det att ha flygfoto med fastighetsgränser men på den nya är det kasst flygfoto med moln, ’skuggpartier’ och inga fastighetsgränser.
Nån som vet om det går att åtgärda eller är det bara att gilla läget?
Östsibiriska laikan Loke

Husqvarna 146 9,3x57, aimpoint micro
Husqvarna 648 8x57, aimpoint 9000L
Sako 75 6,5x55, swarovski z6 5-30x50
Remington 700 6,5x55
Krico 22wm
Beretta 686
tottebotte

Inläggav anle » 15 sep 2019, 22:11

tottebotte skrev:Bytte telefon innan helgens jakt pga tracker slukade mitt batteri på iphonen på nolltid..
Nya telefonen blev en android med stort batteri, men blev besviken på kartan. Brukar köra på flygfoto, på iphonen gick det att ha flygfoto med fastighetsgränser men på den nya är det kasst flygfoto med moln, ’skuggpartier’ och inga fastighetsgränser.
Nån som vet om det går att åtgärda eller är det bara att gilla läget?
Gå in och ändra kartvy, låter som att du har fel karta vald

Användarvisningsbild
anle

Inläggav Knorken » 13 okt 2019, 17:05

Jag har problem med positioneringen på mitt halsband (supra), har ständig 1min uppdateringar, men oftast så tar det upp emot 2-5min trots bra mottagning,.
Idag provade vi o jämförde 2st och den ena uppdaterade enligt önskemål, medans min tog ca 3-5min, (hundarna va på samma ställe), vad äre som kan orsaka detta?

Och det är inte min telefon som är felande, det tar tid oavsett vilken telefon man tittar på.
Blaser R93 8x57js Kahles Helia 5 1-5x24 Stalon Victor
Husqvarna 146 9,3x57 Vortex crossfire II 1-4x24i
Husqvarna M96 6,5x55
Suhl 12/70
Användarvisningsbild
Knorken

Inläggav tjärn » 13 okt 2019, 17:48

Knorken skrev:Jag har problem med positioneringen på mitt halsband (supra), har ständig 1min uppdateringar, men oftast så tar det upp emot 2-5min trots bra mottagning,.
Idag provade vi o jämförde 2st och den ena uppdaterade enligt önskemål, medans min tog ca 3-5min, (hundarna va på samma ställe), vad äre som kan orsaka detta?

Och det är inte min telefon som är felande, det tar tid oavsett vilken telefon man tittar på.

Kolla på Tracker Sverige på Facebook så står det om strulet där. Hade samma själv igår.
tjärn

Inläggav Knorken » 13 okt 2019, 19:13

tjärn skrev:
Knorken skrev:Jag har problem med positioneringen på mitt halsband (supra), har ständig 1min uppdateringar, men oftast så tar det upp emot 2-5min trots bra mottagning,.

Kolla på Tracker Sverige på Facebook så står det om strulet där. Hade samma själv igår.

Va samma sak sista släppet innan uppehållet,.
Husqvarna M96 6,5x55
Suhl 12/70
Användarvisningsbild
Knorken

Inläggav finnjägarn » 13 okt 2019, 21:35

här på sidan pölen strulade tracker idag också :evil: . en hund for iväg med älg och korsade en grannmark. sedan slutade den att uppdatera den uppdaterade först 2h senare då hundförarn var och sökte efter hunden :? . ett halsband uppdaterade inte alls från start så han fick åka och låna :lol: .. och den tredje hunden for iväg också med älg. den uppdaterade inte på en timme den heller. blev ståndskall för honom 3km bort på vår mark. men alla hade fel vind så ingen hörde honom. men väl då hundförarn var inne på ståndet så var det bara kon kvar så vi fick avbryta jakten eftersom hon ställt av kalvarna någonstans :lol: . många grannlag runtomkring hade samma problem också :shock:. irriterande då sådant sker :evil:. dessutom är det ett tecken på hur handikappad man blir nuförtiden utan teknik :mrgreen:
Jakt är inte något jag gör
Det är en del av den jag är.
Min livstil
finnjägarn

Inläggav Knorken » 13 okt 2019, 21:54

finnjägarn skrev:här på sidan pölen strulade tracker idag också :evil: . en hund for iväg med älg och korsade en grannmark. sedan slutade den att uppdatera den uppdaterade först 2h senare då hundförarn var och sökte efter hunden :? . ett halsband uppdaterade inte alls från start så han fick åka och låna :lol: .. och den tredje hunden for iväg också med älg. den uppdaterade inte på en timme den heller. blev ståndskall för honom 3km bort på vår mark. men alla hade fel vind så ingen hörde honom. men väl då hundförarn var inne på ståndet så var det bara kon kvar så vi fick avbryta jakten eftersom hon ställt av kalvarna någonstans :lol: . många grannlag runtomkring hade samma problem också :shock:. irriterande då sådant sker :evil:. dessutom är det ett tecken på hur handikappad man blir nuförtiden utan teknik :mrgreen:

Ja de känns riktigt trist,. Köper man en hundpejl för närmare 7loppor så ska de bara fungera kan man tycka, är 3e supran jag är inne på nu :shock:
Husqvarna M96 6,5x55
Suhl 12/70
Användarvisningsbild
Knorken

FöregåendeNästa

Återgå till Jaktutrustning och tillbehör