Ny Schultz & Larsen: Legacy, en mini pipbytare

Moderatorer: mecke, Stefan.K, Ulrik

Re: Ny Schultz & Larsen: Legacy, en mini pipbytare

Inläggav JoacimOlsen » 07 nov 2019, 14:28

Riktigt läcker bössa :P
Vad blev det för Grade på virket? Skulle jag gissa så skulle jag säga Grade 5 men har sett att en del kolvar från S&L är riktigt välmönstrade redan vid Grade 2 och 3.

Mvh Joacim
JoacimOlsen

Inläggav erorr » 07 nov 2019, 17:03

JoacimOlsen skrev:Riktigt läcker bössa :P
Vad blev det för Grade på virket? Skulle jag gissa så skulle jag säga Grade 5 men har sett att en del kolvar från S&L är riktigt välmönstrade redan vid Grade 2 och 3.

Mvh Joacim

Det är Grade 5 på träbiten.

M.v.h. Erik
erorr

Inläggav Myran1 » 08 nov 2019, 17:31

erorr skrev:

Mvh Joacim

M.v.h. Erik

Mycket läcker! Skjuter den lika bra som den är vacker?
Myran1

Ny Schultz & Larsen: Legacy, en mini pipbytare

Inläggav jh » 11 nov 2019, 00:31

Hur har du ändrat magasinsläpparna? Min matar nästan perfekt men någon gång hakar det upp sig.

Bössan kom som utlovat i maj, men jag glömde bort att lägga upp en bild då. Har använd den under hösten och är väldigt nöjd. Det har blivit en del skogsfågel med bössan. P.g.a. att 221 Fireball är så kort så fick jag experimentera lite grann med magasinläpparna för att säkerställa matningen, men nu fungerar det. Monterade ett Swarovski Z5 med entumstub för att hålla vikten nere. Jag tycker även att det harmoniserar bättre med vapnet än en grövre tub skulle göra. Förstoringen är 3.5-18

Skjuter riktigt tätt med denna laddning:
Lapua FMJ 55 grain
Lapua hylsor
Krut 19 grains Vihtavouri N133
C.o.l. 49,23mm (=0,1mm friflykt)
Hastigheten ligger omkring 845 m/s

Bild[/quote]
Användarvisningsbild
jh

Inläggav erorr » 17 nov 2019, 13:13

Myran1 skrev:
erorr skrev:

Mvh Joacim

M.v.h. Erik

Mycket läcker! Skjuter den lika bra som den är vacker?

Jag är väldigt nöjd med precisionen. Den är lätt att ladda för precision. Det är inga som helst problem att sätta 5 skott ”inom klisterlappen” så länge jag sköter mitt :wink:
erorr

Inläggav erorr » 17 nov 2019, 13:20

jh skrev:Hur har du ändrat magasinsläpparna? Min matar nästan perfekt men någon gång hakar det upp sig.

Bild
[/quote]

Min bössa är i 221 Fireball (kortad 222 Remington) som inte matade bra från början. Det ordnade sig dock då jag öppnade upp (vek upp) magasinläpparna något med en flacktång. Det syns knappt men har gett önskat resultat.

M.v.h. Erik
erorr

Inläggav jh » 17 nov 2019, 15:01

Jo jag har en 221-pipa även jag! Grattis till riktigt fint kolvträ och tack.

erorr skrev:
jh skrev:Hur har du ändrat magasinsläpparna? Min matar nästan perfekt men någon gång hakar det upp sig.

Bild

Min bössa är i 221 Fireball (kortad 222 Remington) som inte matade bra från början. Det ordnade sig dock då jag öppnade upp (vek upp) magasinläpparna något med en flacktång. Det syns knappt men har gett önskat resultat.

M.v.h. Erik[/quote]
Användarvisningsbild
jh

Föregående

Återgå till Allmänt om vapen