Torpalasse skrev:Knappast ett reglemente. Snarare råd i SOLDF, och absolut inte i annat än krig.
Katjing skrev:Kom in i matchen nu, det var ingen som drog upp SoldF.

Moderatorer: Fritz Kraut, taxen
Torpalasse skrev:Knappast ett reglemente. Snarare råd i SOLDF, och absolut inte i annat än krig.
Katjing skrev:Kom in i matchen nu, det var ingen som drog upp SoldF.
Vem har förringat det? Jag tog upp vad reglerna säger i en organisation som funderat mycket över vapensäkerhet. Jag kan väl passa på att erkänna att jag gjorde det med vetskapen att det skulle röra upp känslor.greyling skrev:Ja ibland undrar man. De flesta skrifter brukar börja nåt om att sunt förnuft inte ersätter regler. Det är liksom ingen lek det här med vapensäkerhet. Att förringa det är dåligt.
Katjing skrev:Vem har förringat det? Jag tog upp vad reglerna säger i en organisation som funderat mycket över vapensäkerhet. Jag kan väl passa på att erkänna att jag gjorde det med vetskapen att det skulle röra upp känslor.greyling skrev:Ja ibland undrar man. De flesta skrifter brukar börja nåt om att sunt förnuft inte ersätter regler. Det är liksom ingen lek det här med vapensäkerhet. Att förringa det är dåligt.
Det var inte min avsikt att förringa någons upplevelse, jag hoppas att det inte uppfattades så, och nu tänker jag särskilt på pek. Jag hade också tyckt att det var obehagligt om någon sköt så nära mig under så pass okontrollerade former som älgjakt.
Men vad är då ett lämpligt riktmärke? Hur nära sina kamrater får man skjuta?
För om man läser här på forumet så är det alltid för nära, för långt, för tidigt, för sent, för fel. Vad är rätt?
greyling skrev:Katjing skrev:Vem har förringat det? Jag tog upp vad reglerna säger i en organisation som funderat mycket över vapensäkerhet. Jag kan väl passa på att erkänna att jag gjorde det med vetskapen att det skulle röra upp känslor.greyling skrev:Ja ibland undrar man. De flesta skrifter brukar börja nåt om att sunt förnuft inte ersätter regler. Det är liksom ingen lek det här med vapensäkerhet. Att förringa det är dåligt.
Det var inte min avsikt att förringa någons upplevelse, jag hoppas att det inte uppfattades så, och nu tänker jag särskilt på pek. Jag hade också tyckt att det var obehagligt om någon sköt så nära mig under så pass okontrollerade former som älgjakt.
Men vad är då ett lämpligt riktmärke? Hur nära sina kamrater får man skjuta?
För om man läser här på forumet så är det alltid för nära, för långt, för tidigt, för sent, för fel. Vad är rätt?
Svar fråga ett: jo det var korrekt att du kände dig träffad
Svar fråga två: som dina jaktkamrater tycker med viss marginal
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst