Köpa Caddy -05:a?

Här kan ni skriva saker som inte passar in i någon av de andra forumen. Helst ska det då ha någon relevans med ämnena som diskuteras på forumet.

Moderatorer: Fritz Kraut, PerN, taxen, Kari Lindström, potatiskastare, Trond Åsly, mecke, Stefan.K, Ulrik

Köpa Caddy -05:a?

Inläggav Robban M » 09 nov 2010, 20:37

Ohoj!

Min Kangoo årsmodell -02 (apambulans) börjar gå mig på nerverna så jag har siktat in mig på en annan bil men frågan är om jag gör ett bra val... Det som känns mest gediget är en VW Caddy och en specifik som jag kikat närmre på är från -05.

Gott och ont om modellen? :roll:

/Robban

P.S. Inga puckade frågor om varför just en sån bil för svaret är kort och koncist... Därför! :wink: D.S.
/Robban

Vice ordförande i Svenska Bönhasargillet
Användarvisningsbild
Robban M

Re: Köpa Caddy -05:a?

Inläggav xulnif » 09 nov 2010, 22:42

Tjena, köpte en -05 för en månad sen som gått 11000 mil. Bakbromsar å handbromsvajer ska nog kollas upp, annars tror ja inte de är nåra större problem. :)
Husqvarna 1900 sp 222 rem Pecar 4-10
Husqvarna 1900 6,5-284 Swarovski 4-12
Carl Gustaf 1900 6,5x55 Trijicon 5-20
Carl Gustaf 1900 30-06 Helia 2,5-10
Krico 340S 22lr Pecar 8x
Zoli Kronos 12/76
Tjt
xulnif

Inläggav FlasyB » 09 nov 2010, 23:05

VAG=Undvik
Du var ju sååå jättenöjd häromsistens?
SÅ ÄR DET BARA !!!!!! PUNGT SLUT !!!!!!!!!
Användarvisningsbild
FlasyB

Inläggav Ola Å » 09 nov 2010, 23:38

Hade en som jobbil på ett tidigare jobb, men det måste ha varit ett riktigt måndagsex.
Om alla Caddy är lika dåliga så hade VW sannolikt konkat ganska omgående, bilen var då (2006) helt ny. Vet att den var inlämnad för att det var nåt med dubbelmassesvänghjulet ett par gånger, lät skit, gick skit, kändes skit, kostade mycket. Fortfarande på ganska låga mil.
Har för mig att det var nåt mer, minns iaf att chefens omdöme var "ALDRIG mer nån caddy!"

Förutom strulet så tycker jag den är för biltypen tyst och bekväm men typiskt billig-vw-tråkig. Jämfört med en Kangå så är den väl knappast ett nerbyte på någon punkt..
Baikal IZH-94 Taiga
Benelli MR1 - på väg in
Glock 17
GSG 1911
Husqvarna m51
Remington 700 Titanium
Remington 870 Express
Ruger 10/22 Sporter - Till salu!
Ruger 10/22 Takedown
S&W m19
Användarvisningsbild
Ola Å

Inläggav calle81 » 10 nov 2010, 09:16

kolla på opel combo har själv en 05 som gått 16000 det enda som är bytt är bromsar kör skogsmaskin så bilen har fått lidit på dåliga vägar och av en förare som vägrar gå
calle81

Inläggav huxflux » 10 nov 2010, 17:19

Skulle rekomendera dig att titta på Citroën Berlingo, jädrans pålitliga!
Eng. ssp/wachtel
Användarvisningsbild
huxflux

Inläggav Robban M » 10 nov 2010, 18:15

xulnif skrev:Tjena, köpte en -05 för en månad sen som gått 11000 mil. Bakbromsar å handbromsvajer ska nog kollas upp, annars tror ja inte de är nåra större problem. :)

Det som jag hört som känns oroväckande är att dom kan ha probs med svänghjulet... I detta fallet är det från en bilkrämare som lämnar 1 års garanti, bilen har gått ca 8500mil.

Tack för infon!

FlasyB skrev:VAG=Undvik
Du var ju sååå jättenöjd häromsistens?

Tja men eftersom vevaxelgivaren är ett återkommande problem på bilfan så lackade undertecknad ur.

Va då undvik, är det så illa? :roll:

Ola Åberg skrev:Hade en som jobbil på ett tidigare jobb, men det måste ha varit ett riktigt måndagsex.
Om alla Caddy är lika dåliga så hade VW sannolikt konkat ganska omgående, bilen var då (2006) helt ny. Vet att den var inlämnad för att det var nåt med dubbelmassesvänghjulet ett par gånger, lät skit, gick skit, kändes skit, kostade mycket. Fortfarande på ganska låga mil.
Har för mig att det var nåt mer, minns iaf att chefens omdöme var "ALDRIG mer nån caddy!"

Förutom strulet så tycker jag den är för biltypen tyst och bekväm men typiskt billig-vw-tråkig. Jämfört med en Kangå så är den väl knappast ett nerbyte på någon punkt..

Aha... Då råkade du ut för det jag skrev ovan att det är nått skit med schwingwheel'et. :?

calle81 skrev:kolla på opel combo har själv en 05 som gått 16000 det enda som är bytt är bromsar kör skogsmaskin så bilen har fått lidit på dåliga vägar och av en förare som vägrar gå

Mmm... Opel? :roll: :wink:

huxflux skrev:Skulle rekomendera dig att titta på Citroën Berlingo, jädrans pålitliga!

Sitt-å-träng...

Nja fyttifan faktiskt, det är ju i princip samma skit i varje fall till utseendet å ska jag ändå byta kan jag byta till nått som skiljer sig lite mer känns det som.
/Robban

Användarvisningsbild
Robban M

Inläggav Dansken » 10 nov 2010, 18:39

Se om du kan hitta en med en sån där glasfibergrej på monterad lastförskjutningsväggen på förarsidan så du får bättre benplats...
Du är ju lika lång som jag- tjockis...
.30-06 - 108 Years young- Still going strong..
When I die, they'll say, "he couldn't play shit, but he sure made it sound good".
Hounddog Taylor.
Avatarbild: copyright fotograf Rikako Fujita..
Användarvisningsbild
Dansken

Inläggav Masterchief » 10 nov 2010, 20:58

Tycker var och varannan Caddy lider av fläcksjukan vid en ung ålder :cry:
Tikka T3liteSS .308, Varberger .358nm, Tikka m77k, Beretta 686UL
http://www.skogsforum.se
Användarvisningsbild
Masterchief

Inläggav Dansken » 10 nov 2010, 21:53

Rust never sleeps :wink:
.30-06 - 108 Years young- Still going strong..
When I die, they'll say, "he couldn't play shit, but he sure made it sound good".
Hounddog Taylor.
Avatarbild: copyright fotograf Rikako Fujita..
Användarvisningsbild
Dansken

Inläggav Robban M » 11 nov 2010, 10:40

Dansken skrev:Se om du kan hitta en med en sån där glasfibergrej på monterad lastförskjutningsväggen på förarsidan så du får bättre benplats...
Du är ju lika lång som jag- tjockis...

Och när vi ändå är igång så kan vi konstruera en slik vars dörr täcker hela sidan så att du får plats med magen. :mrgreen:

Masterchief skrev:Tycker var och varannan Caddy lider av fläcksjukan vid en ung ålder :cry:

Vilket tyvärr allt för många bilar gör idag. :?

Dansken skrev:Rust never sleeps :wink:

Nä inte med våra saltförgiftade vägar iaf. En underredsbehandling bla borde vara standard på alla bilar som tas in i vårt land.
/Robban

Användarvisningsbild
Robban M

Inläggav perlud » 11 nov 2010, 11:16

Allvarligt, ge Berlingon en chans. Det är en heeelt annan bil än apambulansen. Dessutom lär den väl vara
rätt mycket billigare än Caddyn.
Förresten så skulle både de som tillverkar och kränger Kangoo (blää) spöstraffas offentligt och köparna
skulle erbjudas ersättning för sveda och värk...
Pelle
perlud

Inläggav Robban M » 11 nov 2010, 11:38

perlud skrev:Allvarligt, ge Berlingon en chans. Det är en heeelt annan bil än apambulansen. Dessutom lär den väl vara
rätt mycket billigare än Caddyn.
Förresten så skulle både de som tillverkar och kränger Kangoo (blää) spöstraffas offentligt och köparna
skulle erbjudas ersättning för sveda och värk...

Bögstryk kanske? 8)

Grejjen är den att det är lättare att hitta en fräsch Caddy med lull-lull som är lb-reggad än vad det är att hitta en franks dylik...

Körde en sök på blöcket på både Gaylingon och Partnern å hittade en del intressant men fan va jag vill ha farthållare! :P
/Robban

Användarvisningsbild
Robban M

Inläggav perlud » 11 nov 2010, 13:16

Farthållare...? Ja herregud, snart kommer du väl dragandes med att du vill ha automatiskt återgående
blinkers och rullbälten oxå... :roll: :mrgreen:

Nä, du har säkert rätt, vill man ha utrustning så är det säkert lättare att hitta en Caddy, Vad jag menade var bara
att man inte får begå misstaget och tro att Kangoon och Berlingon är lika (mer än till utseendet).

Bögstryk låter ju mysigt förresten.. :mrgreen:
Pelle
perlud

Inläggav Robban M » 11 nov 2010, 18:39

perlud skrev:Farthållare...? Ja herregud, snart kommer du väl dragandes med att du vill ha automatiskt återgående
blinkers och rullbälten oxå... :roll: :mrgreen:

Nä, du har säkert rätt, vill man ha utrustning så är det säkert lättare att hitta en Caddy, Vad jag menade var bara
att man inte får begå misstaget och tro att Kangoon och Berlingon är lika (mer än till utseendet).

Bögstryk låter ju mysigt förresten.. :mrgreen:

Glöm inte automatisk runkmaskin... :shock:

Köper man en Berlingo istället så kommer man ner i pris rejält plus att dom inte gått så långt vilket är en klar fördel men farthållare är inte fel när man kör så långa sträckor som jag gör.
/Robban

Användarvisningsbild
Robban M

Inläggav Johnny » 13 nov 2010, 19:29

Toyota Yaris Verso finns också som skåpbil..

Varför är man överhuvudtaget intresserad av att åka runt i en rullande bajamaja..??

:roll:
Användarvisningsbild
Johnny

Återgå till Övrigt