Moderatorer: taxen, Fritz Kraut
alternativ grimbart skrev:står fällan på en åtel? isåfall går räven inte in förrän käket utanför fällan tagit slut....
Vilse skrev:alternativ grimbart skrev:står fällan på en åtel? isåfall går räven inte in förrän käket utanför fällan tagit slut....
Fällan har stått på samma ställe i ett år ca, men i sommras började jag få besök av gris i kärret ca 30-40m från rävfällan.
Började då åtla med majs/ärtor/tjära och i samband med detta sattes en kamera upp, och räven började noteras i området.
Nu är den på grisåtln flera gånger per dygn, vet dock ej vad den gör där? Det enda jag kan tänka mig är att åteln lockar möss?? Men den gillar åteln så mycket att den ligger mitt bland majs mm och trivs utmärkt.
Har riggat en stegstol i ett träd ca 40m bort för grisdräperi men jag kanske ska sätta mig och försöka på räven, tror dock den är för vaksam för att det ska lyckas.
micke w skrev:Nu äntligen är nollan spräckt. Fick larm från fällan kl 23, ha nyss varit dit och skjutit en fin hanräv.
Vilse skrev:micke w skrev:Nu äntligen är nollan spräckt. Fick larm från fällan kl 23, ha nyss varit dit och skjutit en fin hanräv.
Prima! Grattis!
micke w skrev:Vilse skrev:micke w skrev:Nu äntligen är nollan spräckt. Fick larm från fällan kl 23, ha nyss varit dit och skjutit en fin hanräv.
Prima! Grattis!
Tackar, de satt hårt inne i år. Men de kanske tyder på att vi inte ha så mycket räv å de ä ju kanon isåf för övrigt småvilt. Eller så är de för att dom har haft så lätt att hitta annan mat pga att vi ha så mycket fågel å hare i år.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster