Webcup 2018

Moderatorer: Kari Lindström, potatiskastare

Re: Webcup 2018

Inläggav Kari Lindström » 31 dec 2018, 03:46

Vänligen observera att det du kallar för "smutskastning"... handlar om en enda sak och det heter... avsaknaden utveckling speciellt i JK och SP inför framtiden. Alltså, frågan om vilken utveckling det ska vara ? Jag är faktiskt inte den enda som gör det och det är inte heller första gången det sker. Knappast den sista heller. Jag påstår också att förbundet har ett ansvar som behöver tas beträffande de två klasserna för att ev. föreningar ska kunna bredda skyttet. Det kan knappast vara att "smutskasta" heller ? Jag t.o.m lyft vad som kan göras om man vill vara drastisk... lägga ner en eller båda eller slå samman.

Vad beträffar Hacksjö Open, verkar som att du saknar bakgrunden. Här kommer den...

- vi fick banan akut stängt p.g.a bristande säkerhet på hela anläggningen avssemde samtliga banor och tävlingen utgick år 1
- det tog ett helt år att bygga upp vallar mm. samt göra anpassningen till nya SÄK och få ett nytt godkännande
- med tanke på att ingen visste när banan skulle bli klar, kunde vi inte boka tid för tävling andra året
- kontentan av säkerhetsproblemet blev också att alla planer för att få igång 200-meter fick läggas ned. Vallen som var tilltänkt för det, skulle aldrig kunna bli godkänt p.g.a ny SÄK och nya regler.
- tredje året var hela skjutprogrammet på nationell och internationell nivå för bänkskytte omlagt såpass, att det fanns överhuvudtaget ingen lucka för att arrangera en tävling
- inför fjärde året beslöt vi i styrelsen att avstå p.g.a det långa uppehållet som därmed skulle kunna innebära en för stor ekonomisk risk för oss om för få skulle komma
- I Stockholm står vi också inför en förestående rejäl fördyring av skyttet. Utan att ha vetat vad det skulle egentligen handla om och hur mycket, var det en parameter som fick tas med in i beslutet
- kontentan blev ett styrelsebeslut att vi låter tävlingen somna in och lägger resurser på annat

När det sedan handlar om de sk. riktlinjer som jag skulle menat är en katastrof att de saknas. Så är det nog du som fått "katastrofen" på bakfoten. Jag har inget sagt om katastrofer, utan efterlyser Bänkskytteförbunds arbete som hos andra Skytteförbund. Dvs. att utveckla sporten. Studera gärna andra förbund och vad de själva har förpliktat sig till i deras egna stadgar. Jag har iofs även lämnat tankar om hur hantera situationen om man inte vill jobba på det viset.
/Kari
Användarvisningsbild
Kari Lindström
Moderator

Re: Webcup 2018

Inläggav pistolmike » 31 dec 2018, 21:47

Hur många medlemmar finns det i Svenska Bänkskytteförbundet??

Nån nämnde att förbundet ska vara ett paraply för bänkskyttet i Sverige.
Och visst ska det vara så. Och i och med detta så borde det ligga i förbundets intresse att synas och höras.
Hur ska VI göra för att bänkskyttet ska ses av så många som möjlig? Ses det av många borde fler prova...

Mer information till medlemmar, klubbar och propaganda m.m. kan man tycka att förbundet kunde stå för.

Tävlingar och arragemang är inte förbundet ansvar.
Men förbundet borde verka som spindeln i nätet och informera om verksamheten.

Mvh Micke
"We must, indeed, all hang together, or assuredly we shall all hang separately"
Benjamin Franklin
Användarvisningsbild
pistolmike

Föregående

Återgå till Bänkskytte