Moderatorer: Fritz Kraut, taxen
Tomps skrev:Begagnad Electrolux assistent i gott skick, med rätt tillbehör. Eventuellt slitna hålskivor och knivar går att ersätta med nya. Då köper du inte skräp. Bytte själv ut min gamla från -65 typ förra året, funkade fortfarande men ville ha lite starkare motor och nya tillbehör.
redtop skrev:Tomps skrev:Begagnad Electrolux assistent i gott skick, med rätt tillbehör. Eventuellt slitna hålskivor och knivar går att ersätta med nya. Då köper du inte skräp. Bytte själv ut min gamla från -65 typ förra året, funkade fortfarande men ville ha lite starkare motor och nya tillbehör.
1+ på den! Fantastiskt bra maskin. Ankarsrum heter de nuförtiden, men det är samma maskin.
nuke skrev:Slagit till på en ny Ankarsrum med stora tillbehörspaketet.
Bara att betala och se glad ut nu när sambons mormors Electrolux från 70-talet gett upp. Jag räknar med att inte ha behov av att köpa någon annan maskin så länge jag jagar.
/M
jonten86 skrev:vad är en förmögenhet då? själv köpta jag en mr 9 tc 22 från nima ( http://www.nimaab.se/se/art/kottkvarn-mr-9-tc-22.php ) mitt bästa köp på länge.
jonten86 skrev:vad är en förmögenhet då? själv köpta jag en mr 9 tc 22 från nima ( http://www.nimaab.se/se/art/kottkvarn-mr-9-tc-22.php ) mitt bästa köp på länge.
daggmasken skrev:Hade lite bråttom förut när jag kollade länken. Det är MR 10:an på 1,5hk med 32 kvarnen som vi har också.
Hur har ni lyckats slita ut växellådan?
Vi fyllde växellådan med livsmedelsklassat fett.potatiskastare skrev:daggmasken skrev:Hade lite bråttom förut när jag kollade länken. Det är MR 10:an på 1,5hk med 32 kvarnen som vi har också.
Hur har ni lyckats slita ut växellådan?
Bra fråga men det har gått ett par. Samma lilla drev varje gång som varit helt slut. Efter sista renoveringen har vi märkt att oljan inte vill vara kvar men nu har vi borrat i en påfyllningsplugg på växellådan och kör med vanlig matolja. Får se om det gör skillnad.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster