Berger bullets Sverige?

Allmäna frågor om kulor

Moderatorer: Trond Åsly, PerN

Berger bullets Sverige?

Inläggav Smyge » 12 feb 2019, 22:57

Var köper man billigast Bergers i Sverige? hittat lite på Astro och vildsvin men skralt sortiment. Är det brownells.se som gäller eller?
short actions baby
Användarvisningsbild
Smyge

Re: Berger bullets Sverige?

Inläggav exabit » 12 feb 2019, 23:41

Köpt mina på Astro. Tror knappast att Brownell’s kan konkurrera med pris.
/ Rikard

Blaser S2 Luxus 9,3x74R
Sako AV Hunter 6,5x55
Sako Finnbear 30-06

Våga vägra 6,5 Douchemoor!
Användarvisningsbild
exabit

Inläggav macggu » 13 feb 2019, 09:37

Jag har köpt mina från Vapex
macggu

Inläggav kattafan » 13 feb 2019, 10:39

Astro hade rejäla leveransproblem från leverantör när jag försökte så jag beställde från Vapex
Are you spending money to shave ounces from your gear rather than hitting the gym to shave pounds from your body?
kattafan

Inläggav NiKKEE » 13 feb 2019, 10:58

Berger har ju i stort leveransproblem. De har väl just börjat få ut till den inhemska marknaden nu efter flytten till Arizona.
Naturen är vår att förvalta och inte förstöra.
NiKKEE

Inläggav Stefan.K » 13 feb 2019, 11:04

Berger har enorma problem att leverera kulor och mantlar och har haft det länge :evil:

Dom expanderar för snabbt och dras med alla problem det medför. Man kan kort sagt säga att man får välja mellan att leverera eller ha bra produkter om man expanderar verksamheten som Berger gjort..... Ett tag var det svårt att få tag på kulor och dessutom slank det genom dåliga partier med! Nu verkar det som det mesta skjuter som det ska men det har varit en lång rad av år med ständiga leveransproblem!

Väldigt trist eftersom Berger har sån bredd på sortimentet att det inte riktigt finns nån konkurenns när det gäller bredden på utbudet :|
Stefan K

Den beska smaken av dålig kvalitet sitter i bra mycket längre än det låga prisets sötma!
Användarvisningsbild
Stefan.K
Moderator

Inläggav Velcro Fly » 13 feb 2019, 19:05

Nu efter att Lapua köpt de så är målet att få till det bättre med representation i Europa.

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
"Behind every great Man there´s a Woman Rolling her Eyes" Jim Carrey
Velcro Fly

Inläggav Smyge » 13 feb 2019, 20:18

Ok trist. Jag har letat efter 6.5 kulor men endast hittat hos brownells. Då kör jag Hornady istället!
short actions baby
Användarvisningsbild
Smyge

Inläggav Velcro Fly » 13 feb 2019, 20:35

Räcker 120gr ?

https://m.skytte.astrosweden.se/sv/arti ... et-100pack

"Behind every great Man there´s a Woman Rolling her Eyes" Jim Carrey
Velcro Fly

Inläggav Krister.B. » 13 feb 2019, 23:28

Stefan.K skrev:Berger har enorma problem att leverera kulor och mantlar

Ha tålamod, det är på gång. :wink:

Berger Bullets Returns Home to the Greater Phoenix, Arizona Area!
We’re pleased to announce the relocation of our bullet manufacturing operation is now complete! Over the past few months, we’ve moved our entire Fullerton, CA facility to the Greater Phoenix Area where we first made Berger projectiles over 30 years ago. Our relocated manufacturing facility is now paired with our new ammunition loading capabilities, where New Berger Ammunition will soon launch in Q2, 2018.

President Bill Gravatt states, “Our #1 priority is to fill back orders and return inventory to satisfactory levels and meet our growing customer demand. Those faithful customers are the reason for our success. Plans are to begin a 2nd shift soon and start offering an unprecedented supply of Berger to support both precision reloading consumers and new Berger Ammunition consumers.”

“Great opportunities are ahead for our company. Our team worked tirelessly to prepare and move operations and we have now returned to production,” said Eric Stecker, who took over as Director of Business Development earlier this year. “November 1st marked the first time a Berger Bullet has been produced in Arizona since 2000.”

Berger is now a part of the Capstone Precision Group, joining Lapua Components & Ammunition, Vihtavuori Propellants and SK Rimfire Products. Authorized dealers may purchase all four premium brands together: one purchase order, one shipment and invoice! For dealer inquiries contact:

Capstone Precision Group
sales@capstonepg.com" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;"
Phone: 660-460-2800

Efter mantlar kommer kulor. :wink:

2019 J4 Jacket Production Schedule

Good Evening!

In an effort to provide you with better visibility of our J4 Jacket production, we will be producing 6MM .790” and .825” J4 jackets this Fall with plans to fulfill and ship orders during the October/November time frame. This will be our only production opportunity for these two 6MM Jacket sizes in 2019.

Please note, we will be accepting new orders for J4 6mm .790” and .825” jackets now through May 1st for .790” Jackets and June 1st for .825” Jackets to be included in this year’s production schedule for Fall delivery.

We will also be accepting orders for many other popular J4 Jackets as well. Please review the attached 2019 J4 Jacket price list for a complete description and the respective Case quantity ordering requirements of all J4 Jackets we will be producing for sale and shipment this year.

Please also note the following ordering details:
- Volume Discount Program: The Volume Discount program will continue again this year with no changes – Please note, you may mix any J4 Jackets to achieve the respective Volume
Discount level. Volume Discounts are based upon an individual per order basis, not on cumulative orders

- You may use a credit card for payment of your J4 Jacket orders at no extra charge

Please submit your J4 Jacket orders to Michelle Hamilton at sales@capstonepg.com" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; as soon as possible.

Thank you for your continued support of J4 Jackets!

Please call or e-mail me with any questions.

Jack Neary
Användarvisningsbild
Krister.B.

Inläggav Smyge » 21 feb 2019, 00:32

Velcro Fly skrev:Räcker 120gr ?

https://m.skytte.astrosweden.se/sv/arti ... et-100pack

Jag va sugen på 135gr Classic Hunter :D

Har köpt 127gr LRX istället - räcker ändå bra ut till 600m och föredrar blyfritt helst, är ju mest vid långhåll som blyfritt blir lite "drabbat" - dyrt och kass BC men effekten är suverän.
short actions baby
Användarvisningsbild
Smyge

Inläggav Stefan.K » 21 feb 2019, 10:10

Krister! Jag vet att dom är tillbaka i norra Phoenix där allt började men jag tror de problem vi sett tidigare tyvärr inte kommer försvinna..... Jag hoppas att leveranstiderna och tillgången på kulor blir bra men jag tror det när jag ser det!
Stefan K

Den beska smaken av dålig kvalitet sitter i bra mycket längre än det låga prisets sötma!
Användarvisningsbild
Stefan.K
Moderator

Inläggav Krister.B. » 21 feb 2019, 14:31

De kulor som jag använder har varit svårare och svårare att få tag på. Till sist så var det bom stopp för några år sedan. Hoppades då att när de väl hade fått igång produktion efter flytten, skulle kulorna gå att skaffa igen. Det ser dåligt ut och jag hoppas fortfarande. Men det är inget som jag skulle satsa pengar på.

FWIW
Användarvisningsbild
Krister.B.

Inläggav TehMeister » 22 feb 2019, 01:56

Läge att shoppa loss då med andra ord så länge man befinner sig i staterna
Blaser, en sida-sida & en Tax, mycket mer behöver jag inte.
TehMeister

Inläggav megadeth » 17 apr 2019, 06:37

Ryktet säger att jakt.se kommer att få in bergers sortiment till bra priser framåt sommaren. Glädjande!!! :)
Användarvisningsbild
megadeth

Inläggav killerberra » 17 apr 2019, 19:49

megadeth skrev:Ryktet säger att jakt.se kommer att få in bergers sortiment till bra priser framåt sommaren. Glädjande!!! :)

Ryktet stämmer och en stor förorder är lagd med målsättning att hålla ett stort lager med ett bra utbud med Berger kulor. Leveranstid dock ännu helt okänd.
T3 6,5CreedKrieger Shilen6XC McMillanATH Nightforce 15-55x52 Vortex Venom
Sako 75 358Win Steiner 1-4 LW 6br Bushnell Forge 4.5-27x50
Bat Machine DS Krieger Scarborough Bix N`Andy Nightforce 42x44
Benelli Nova
Tikka T1X Hawke Vantage 30 WA 6-24x50 SFP
Användarvisningsbild
killerberra

Inläggav Smyge » 22 maj 2019, 00:56

killerberra skrev:
megadeth skrev:Ryktet säger att jakt.se kommer att få in bergers sortiment till bra priser framåt sommaren. Glädjande!!! :)

Ryktet stämmer och en stor förorder är lagd med målsättning att hålla ett stort lager med ett bra utbud med Berger kulor. Leveranstid dock ännu helt okänd.

Kul!

Just det där med leveranstiden bara.. lika bra att köra på Hornady tills Berger faktiskt finns på hyllorna igen.
short actions baby
Användarvisningsbild
Smyge

Inläggav jonke72 » 23 maj 2019, 18:01

killerberra skrev:

Verkar som Normark/Lapua får sin första leverans från BERGER i månadsskiftet aug/september :cry:
Användarvisningsbild
jonke72

Inläggav killerberra » 24 maj 2019, 21:58

jonke72 skrev:
killerberra skrev:

Verkar som Normark/Lapua får sin första leverans från BERGER i månadsskiftet aug/september :cry:

Mja det är ytterst osäkert. Är det innan jul så är det mycket positivt.
T3 6,5CreedKrieger Shilen6XC McMillanATH Nightforce 15-55x52 Vortex Venom
Sako 75 358Win Steiner 1-4 LW 6br Bushnell Forge 4.5-27x50
Bat Machine DS Krieger Scarborough Bix N`Andy Nightforce 42x44
Benelli Nova
Tikka T1X Hawke Vantage 30 WA 6-24x50 SFP
Användarvisningsbild
killerberra

Återgå till Kulor